Polisens laserkamera?

hummer89
9 mars 2008 · 442 Inlägg

Non som vet hur långt bort en laserkamera kan ta en på? när polisen kollar.

alain www.bimmerpower.org
9 mars 2008 · 3 995 Inlägg

Med dom nya laserkameror, en polis som står bredvid vägen kan ta dig på cirka 1 km vid bra sikt, dom kan till och med se om du har bältet på dig.
jag fick upplysningen av en polis vid en alkotest. som tur, jag dricker inte.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
hummer89
9 mars 2008 · 442 Inlägg

alain skrev:
Med dom nya laserkameror, en polis som står bredvid vägen kan ta dig på cirka 1 km vid bra sikt, dom kan till och med se om du har bältet på dig.
jag fick upplysningen av en polis vid en alkotest. som tur, jag dricker inte.

ojj helvete vilken tur jag har haft hittils då yikes Då måste jag passa mig hör jag.

trippelturbo Trucker
9 mars 2008 · 2 710 Inlägg

Gäller o sköta sig. visste inte att dom kan ta en på 1km avstånd. Och hur fasen kan dom se om man har bälte eller ej ..?


alain skrev:
Med dom nya laserkameror, en polis som står bredvid vägen kan ta dig på cirka 1 km vid bra sikt, dom kan till och med se om du har bältet på dig.
jag fick upplysningen av en polis vid en alkotest. som tur, jag dricker inte.

Fart missbrukare
TPCBacon Bacon
9 mars 2008 · 162 Inlägg

om den är tagen på mer en 300meters avstond så är den ogiltig dom moste lassra inom 300m alså

Ha de Bacon
Volvo 245 "Turbo" (1977)
Flummizen
9 mars 2008 · 33 Inlägg

400meter är det!

Joel89
9 mars 2008 · 221 Inlägg

Är inte laser utan heter LIDAR. Googla på det så kan man läsa vad det inte klarar av som tex att dom är riktigt känsliga för dåligt väder eller dimma m.m.

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
9 mars 2008 · 2 258 Inlägg

Blixten854 skrev:
Är inte laser utan heter LIDAR. Googla på det så kan man läsa vad det inte klarar av som tex att dom är riktigt känsliga för dåligt väder eller dimma m.m.

vill bara tillägga att de använder på Laser och Lidar.. smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Phaetoon
9 mars 2008 · 8 156 Inlägg

I folkmun heter det väl fortfarande laserkamera. Sen att dom flesta polisdistrikt använder sig av annan teknik idag är väl mindre viktigt? Man kommer ju inte säga lider-kamera för att dom bytt teknik?
Iaf. Dom kan mäta på väldigt långt håll nu, men dom får inte. Dessutom finns det ju en massa föreskrifter om hur dom får använda prylarna. Bland annat så finns det ju rätt så många regler kring kalibreringen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Joel89
9 mars 2008 · 221 Inlägg

Grejen var att ni själv kan söka på vad tekniken klarar och inte klarar av. Då blir det ju lite fel om man söker på laser då eller? Som jag skrev innan då men aja...

Hammarslag Inläggskritiker
9 mars 2008 · 990 Inlägg

alain skrev:
Med dom nya laserkameror, en polis som står bredvid vägen kan ta dig på cirka 1 km vid bra sikt, dom kan till och med se om du har bältet på dig.
jag fick upplysningen av en polis vid en alkotest. som tur, jag dricker inte.

Va fan ska folk snacka skit jämt för ?


upp tom 400m skjuter dom dig, skjuter dom dig på längre avstånd är det ej giltigt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
alain www.bimmerpower.org
9 mars 2008 · 3 995 Inlägg

Hammarslag skrev:

alain skrev:
Med dom nya laserkameror, en polis som står bredvid vägen kan ta dig på cirka 1 km vid bra sikt, dom kan till och med se om du har bältet på dig.
jag fick upplysningen av en polis vid en alkotest. som tur, jag dricker inte.

Va fan ska folk snacka skit jämt för ?


upp tom 400m skjuter dom dig, skjuter dom dig på längre avstånd är det ej giltigt.

***********************

Det jag skrev är en upplysning av en polis som också pusslar med det, om du tycker att det är skit snack, då det är kanske så att jag fick fel upplyssning.
jag ringde nu till polisen för veta hur det går till men kvinnan på växel sa till mig att ringa imorgon på trafikavdelning så att de svarar gärna på min fråga ty 400m är jag tveksam men?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
hummer89
9 mars 2008 · 442 Inlägg

alain skrev:

Hammarslag skrev:

alain skrev:
Med dom nya laserkameror, en polis som står bredvid vägen kan ta dig på cirka 1 km vid bra sikt, dom kan till och med se om du har bältet på dig.
jag fick upplysningen av en polis vid en alkotest. som tur, jag dricker inte.

Va fan ska folk snacka skit jämt för ?


upp tom 400m skjuter dom dig, skjuter dom dig på längre avstånd är det ej giltigt.

***********************

Det jag skrev är en upplysning av en polis som också pusslar med det, om du tycker att det är skit snack, då det är kanske så att jag fick fel upplyssning.
jag ringde nu till polisen för veta hur det går till men kvinnan på växel sa till mig att ringa imorgon på trafikavdelning så att de svarar gärna på min fråga ty 400m är jag tveksam men?

Du får kolla upp det men tror dom andra mer eftersom en blev tagen som inte såg polisen och då hade polisen sagt att han tänkte "SAKTA IN SAKTA IN" innan han kollade farten och det var max 2-300m ifrån då.

volvo_1987
9 mars 2008 · 1 675 Inlägg

Vad är det som säger att dom mäter till 400 m. Om dom mäter upp till en 1 km vet väl inte den dom stoppar?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
alain www.bimmerpower.org
10 mars 2008 · 3 995 Inlägg

Som jag sa igår, jag skulle ringa idag till polis-trafikavdelning och det gjörde jag och fick som svar att dom kan ser så lång som över 1 km och skulle kunna göra mätningen vid fin väder men i Sverige är gränsen som max 400m

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
jonaz Stolt Brynäsare :)
10 mars 2008 · 135 Inlägg

köp er en laservarnare så slipper ni fundera på polisen nå mer...

Truckeroffe Ovejävel!
10 mars 2008 · 261 Inlägg

Yes, laservarnare is the shit! Har klarat mig ett flertal gånger undan böter tack vare den tongue

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
gamlingen
10 mars 2008 · 5 198 Inlägg

jag har ingen,, men ändå klarat mej lol (håller sällan hastigheten)

sir_daniel www.kudoz.se
10 mars 2008 · 3 802 Inlägg

håller med, så smutt med en varnare, dels för laser men framförallt för skåpen.
har en extra liggandes hemma om någon är intresserad.

Hammarslag Inläggskritiker
11 mars 2008 · 990 Inlägg

volvo_1987 skrev:
Vad är det som säger att dom mäter till 400 m. Om dom mäter upp till en 1 km vet väl inte den dom stoppar?

Allt över 400m är ogiltigt !

Jag vet väl, fan så många ggr jag suttit nere på snut station, har redan frågat det mesta när man ändå varit ädr nere.
Och snut bilarna här i finspång är orginal 2.4T Volvos med 200hk automat och inga steg 3 monster. osv osv.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang