Bilverkstad och ljusaSkinnsäten. Inget att uppmuntra.

DJTOGGE
13 mars 2008 · 74 Inlägg

Halloj!

Någon av er andra bilägare som varit sura på olika firmor pga dom lovat att dom ska ha rena kläder på sig när dom sätter sig i en bil med extremt Ljusskinnklädsel? Men när man kommer tillbaka och ska hämta bilen så upptäcks att dom suttit med extremt skitiga kläder. Och Ditec kan inte lova att en tvätt av sätena ska gå att få rent. Finns det några regler ang bilfirmor osv om renlighet i kundbilar ?

Tack på förhand om någon annan råkat ut för detta.

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Dom ska väl fan ha plast över sätena när dom mekar...?
Det har alla bilföretag jag känner.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
PaLmE
13 mars 2008 · 24 Inlägg

Har inte varit med om detta själv men.

Vet inte om det finns några regler om det men det tycker jag att firmorna ska se som en självklarhet att bilen ska vara lika ren invändigt som när den lämnades.. har själv jobbat på både verkstäder och däckfirma och där var det väldigt noga med sätesskydd osv. och om man tagit i ratten med ej nytvättade händer så ska även den torkas av.

mvh

Catling Old School Ford
13 mars 2008 · 600 Inlägg

vet inte hur det är på andra ställen , men här lämmnas inga Negativa spårbig_smile

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "ELD" (1981)
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Greatsnyggo saabtok
13 mars 2008 · 1 306 Inlägg

hade  blivit skogstokig om de  hänt mig mad

Senast redigerat av Greatsnyggo (13 mars 2008)

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
twin_cam Smålänning
13 mars 2008 · 7 877 Inlägg

Bara att begära ersättning. Finns överdragsklädslar i både tyg, plast och galon somman kan använda.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TTTTT
13 mars 2008 · 945 Inlägg

Det låter ju helt cp, om dom inte tabm vill betala för rengöring av stolarna så tyckar jag att du ska kontakta konsumentombudsmannen för att höra vilka regler där är som gäller i ett sånt här fall.

blinka blått om du vill rejsa!
DJTOGGE
13 mars 2008 · 74 Inlägg

twin_cam skrev:
Bara att begära ersättning. Finns överdragsklädslar i både tyg, plast och galon somman kan använda.

Jag sa även till chefen på stället när jag lämnade in bilen att sätena var nybehandlade och att dom skulle tänka på att inte använda skitiga kläder. Men tydligen var inte detta nog. Upptäckte felet i tisdags då jag hämtade bilen. Men påpekade då inget. Så tänkte åka dit imorgon och höra med dom att dom tar på sig ansvaret..

PlatinumRacing
13 mars 2008 · 597 Inlägg

Har jobbat(haft praktik) på BMW Group som mekaniker och där har vi bestämda regler gällande renlighet då man arbetar inne i bilen

1. plast överdrag skall alltid användas oavsett hur ren man är!
2. om mekanikern lämnat fläckar i bilen så är det dennes skyldighet att tvätta bort fläckarna.

Synd att vissa "mekaniker" inte följer detta:(
Själv har jag alltid följt dessa regler då jag vet att våra kunder är hårt arbetande människor som vill ha valuta för sina pengar.

Senast redigerat av PlatinumRacing (13 mars 2008)

Gulmun * Klåpare
13 mars 2008 · 1 718 Inlägg

Det värsta är att man kan käfta hur länge som helst efter att man har hämtat bilen, då kan de påstå att man själv har skitar ner den.
Tackar för övrigt Bilkompaniet i Skövde som spräkte högtalargallret i förardörren och ristade i a-stolpen med en skruvmejsel...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
_freddes
13 mars 2008 · 194 Inlägg

vi användet plast över sätet om det blir skiting en då så brukar iallefall jag göra rent..smile

Volvo Amazon "Brukis Projekt" (1962)
Volvo Amazon Cab "Weber" (1964)
PlatinumRacing
13 mars 2008 · 597 Inlägg

Gulmun skrev:
Det värsta är att man kan käfta hur länge som helst efter att man har hämtat bilen, då kan de påstå att man själv har skitar ner den.
Tackar för övrigt Bilkompaniet i Skövde som spräkte högtalargallret i förardörren och ristade i a-stolpen med en skruvmejsel...

Du fick väl någon form av ersättning lr?

Gulmun * Klåpare
13 mars 2008 · 1 718 Inlägg

PlatinumRacing skrev:

Gulmun skrev:
Det värsta är att man kan käfta hur länge som helst efter att man har hämtat bilen, då kan de påstå att man själv har skitar ner den.
Tackar för övrigt Bilkompaniet i Skövde som spräkte högtalargallret i förardörren och ristade i a-stolpen med en skruvmejsel...

Du fick väl någon form av ersättning lr?

Beror på hur man ser det.. Felsökningen av bilen bjöd dom på, men c-lås & elhissar fungerade inte längre...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
henkeboy77
13 mars 2008 ·

va fan det är ju inget att grunna på...dom skall er sätta dig för att få ett rent säte eller ersätta dig om dom är så dumma att dom inte använder skydd på stolarna.
Kunden har alltid rätt vett du väll!!
Men ett problem du kommer att få är ju att du inte på pekade det med en gång och kommer några dagar efter...då kommer dom nog att säga att det kan ha varit någon annan som har gjort det under tiden. om du inte har väldigt tur att dom är ärliga och tar åt sig det, men det värkar ju inte som dom tar så stor ansvar annars så!! Lycka till och hoppas det ordnar sig!

PlatinumRacing
13 mars 2008 · 597 Inlägg

Gulmun skrev:

PlatinumRacing skrev:

Gulmun skrev:
Det värsta är att man kan käfta hur länge som helst efter att man har hämtat bilen, då kan de påstå att man själv har skitar ner den.
Tackar för övrigt Bilkompaniet i Skövde som spräkte högtalargallret i förardörren och ristade i a-stolpen med en skruvmejsel...

Du fick väl någon form av ersättning lr?

Beror på hur man ser det.. Felsökningen av bilen bjöd dom på, men c-lås & elhissar fungerade inte längre...

Fy fan, reparerade de gallret och repan eller?

Gulmun * Klåpare
13 mars 2008 · 1 718 Inlägg

PlatinumRacing skrev:

Gulmun skrev:

PlatinumRacing skrev:

Du fick väl någon form av ersättning lr?

Beror på hur man ser det.. Felsökningen av bilen bjöd dom på, men c-lås & elhissar fungerade inte längre...

Fy fan, reparerade de gallret och repan eller?

Nej det får dom inte chansen att göra, jag sätter inte min fot där igen...
Men nu kan det kvitta, a-stolpen fick tre mätare som döljer, och dörren bygger jag om.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
13 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Har hört lite skräckhistorier bla från VW... Själv gör jag alltid rent efter mig, specielt på motorer samt motorrum. Försöker förla "det ska va renare än när du kom" och än har ingen klagat på det big_smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Bostrom RS
13 mars 2008 · 886 Inlägg

DJTOGGE skrev:
Halloj!

Någon av er andra bilägare som varit sura på olika firmor pga dom lovat att dom ska ha rena kläder på sig när dom sätter sig i en bil med extremt Ljusskinnklädsel? Men när man kommer tillbaka och ska hämta bilen så upptäcks att dom suttit med extremt skitiga kläder. Och Ditec kan inte lova att en tvätt av sätena ska gå att få rent. Finns det några regler ang bilfirmor osv om renlighet i kundbilar ?

Tack på förhand om någon annan råkat ut för detta.

överdrag brukar dom väl använda får man hoppas...annars är det dom som får betala ny inredning eller rengöring. tongue

Focus RS
PlatinumRacing
13 mars 2008 · 597 Inlägg

Gulmun skrev:

PlatinumRacing skrev:

Gulmun skrev:

Beror på hur man ser det.. Felsökningen av bilen bjöd dom på, men c-lås & elhissar fungerade inte längre...

Fy fan, reparerade de gallret och repan eller?

Nej det får dom inte chansen att göra, jag sätter inte min fot där igen...
Men nu kan det kvitta, a-stolpen fick tre mätare som döljer, och dörren bygger jag om.

Jävlar vad oproffsiga vissa verkstäder kan vara, fy fan de ger ju oss mekaniker ett dåligt rykte

TdiR
13 mars 2008 · 269 Inlägg

Jobbar själv på vw o audi verkstad o vi måste använda sätesskydd rattskydd o golv skydd , o blir det något så ska det tvättas bort ..

VW Passat R Tdi 4motion
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang