Köpråd: S6 eller 855 t5(r)?

bajen
20 mars 2008 · 121 Inlägg

Var väldigt nice, men är ute efter en kombi som sagt smile

MrVain
20 mars 2008 · 904 Inlägg

bajen skrev:
Var väldigt nice, men är ute efter en kombi som sagt smile

jag svarade inte till dig wink


vad gäller S6an så håller den grymt bra, det som nån skrev om elektroniken gäller gammla Audi V8 200 från mitten av 80 talet å har absolut inget att göra med dessa nyare S6or.

Har du provkört någon av dessa bilar? för hade du gjort det hade du knappt funderat på Volvon kan jag garantera dig..

De ska va gött å leva
V70_XC_AWD
20 mars 2008 · 71 Inlägg

MrVain skrev:

bajen skrev:
Var väldigt nice, men är ute efter en kombi som sagt smile

jag svarade inte till dig wink


vad gäller S6an så håller den grymt bra, det som nån skrev om elektroniken gäller gammla Audi V8 200 från mitten av 80 talet å har absolut inget att göra med dessa nyare S6or.

Har du provkört någon av dessa bilar? för hade du gjort det hade du knappt funderat på Volvon kan jag garantera dig..

Ta  för  fan reda  på  fakta det  var  en  92 som  audi v8an  var och  känner  folk  som  joppar  på  audi  som  säger att audis  v8 har  bara  el  fel

Är under styling
MrVain
20 mars 2008 · 904 Inlägg

V70_XC_AWD skrev:

MrVain skrev:

bajen skrev:
Var väldigt nice, men är ute efter en kombi som sagt smile

jag svarade inte till dig wink


vad gäller S6an så håller den grymt bra, det som nån skrev om elektroniken gäller gammla Audi V8 200 från mitten av 80 talet å har absolut inget att göra med dessa nyare S6or.

Har du provkört någon av dessa bilar? för hade du gjort det hade du knappt funderat på Volvon kan jag garantera dig..

Ta  för  fan reda  på  fakta det  var  en  92 som  audi v8an  var och  känner  folk  som  joppar  på  audi  som  säger att audis  v8 har  bara  el  fel

Det är fortfarande samma modell som från mitten av 80 talet, jag har själv ägt en audi V8 och har flera polare som har haft... jag har ganska stor insyn i vanliga fel hos audi å just el fel på en V8 är inget stort (Känt) problem som du försöker få de å låta. Å det är ABSOLUT inget problem som drabbar Audi S6 V8 mellan 95-97 som vi snackar om i denna tråden.

Därimot finns det problem med Volvos femmor med läckande Packbox på ugående vevaxel, samt igentäppande venvhusvent, men de var inget du ville nämna antar jag?

De ska va gött å leva
V70_XC_AWD
20 mars 2008 · 71 Inlägg

MrVain skrev:

V70_XC_AWD skrev:

MrVain skrev:

jag svarade inte till dig wink


vad gäller S6an så håller den grymt bra, det som nån skrev om elektroniken gäller gammla Audi V8 200 från mitten av 80 talet å har absolut inget att göra med dessa nyare S6or.

Har du provkört någon av dessa bilar? för hade du gjort det hade du knappt funderat på Volvon kan jag garantera dig..

Ta  för  fan reda  på  fakta det  var  en  92 som  audi v8an  var och  känner  folk  som  joppar  på  audi  som  säger att audis  v8 har  bara  el  fel

Det är fortfarande samma modell som från mitten av 80 talet, jag har själv ägt en audi V8 och har flera polare som har haft... jag har ganska stor insyn i vanliga fel hos audi å just el fel på en V8 är inget stort (Känt) problem som du försöker få de å låta. Å det är ABSOLUT inget problem som drabbar Audi S6 V8 mellan 95-97 som vi snackar om i denna tråden.

Därimot finns det problem med Volvos femmor med läckande Packbox på ugående vevaxel, samt igentäppande venvhusvent, men de var inget du ville nämna antar jag?

Som  rörde tidigare  850 / 855 bilarna  ja  men som  är mer  eller mindre borta  på nyare  modeler av 850/855 samt S70/v70

Är under styling
andreasgustavsson
20 mars 2008 · 819 Inlägg

Jag tycker du ska satsa på volvon, bra med effekt, lättrimmad, billiga delar som fasen. Och så är dom ena riktigta slitvargar. 0-100 Går på väldigt låga sjuor har jag för mig.

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
V70_XC_AWD
20 mars 2008 · 71 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Jag tycker du ska satsa på volvon, bra med effekt, lättrimmad, billiga delar som fasen. Och så är dom ena riktigta slitvargar. 0-100 Går på väldigt låga sjuor har jag för mig.

Det  har du  absolut rätt i

Är under styling
MrVain
20 mars 2008 · 904 Inlägg

V70_XC_AWD skrev:

MrVain skrev:

V70_XC_AWD skrev:

Ta  för  fan reda  på  fakta det  var  en  92 som  audi v8an  var och  känner  folk  som  joppar  på  audi  som  säger att audis  v8 har  bara  el  fel

Det är fortfarande samma modell som från mitten av 80 talet, jag har själv ägt en audi V8 och har flera polare som har haft... jag har ganska stor insyn i vanliga fel hos audi å just el fel på en V8 är inget stort (Känt) problem som du försöker få de å låta. Å det är ABSOLUT inget problem som drabbar Audi S6 V8 mellan 95-97 som vi snackar om i denna tråden.

Därimot finns det problem med Volvos femmor med läckande Packbox på ugående vevaxel, samt igentäppande venvhusvent, men de var inget du ville nämna antar jag?

Som  rörde tidigare  850 / 855 bilarna  ja  men som  är mer  eller mindre borta  på nyare  modeler av 850/855 samt S70/v70

På S och V modellerna är de i prinsip borta ja, men på nästan hela generationen 85x har det varit problem med detta.

Men om jag vore trådskaparen så skulle jag sattsat på en S6 avant 2.2 T. chippa den å avgasystem så åker man låga 14 tider på strippen, en lika trimmad Volvo gör 16 tider.... Sen håller Audin femman för 450 hk utan att ens lyfta på locket

De ska va gött å leva
V70_XC_AWD
20 mars 2008 · 71 Inlägg

MrVain skrev:

V70_XC_AWD skrev:

MrVain skrev:

Det är fortfarande samma modell som från mitten av 80 talet, jag har själv ägt en audi V8 och har flera polare som har haft... jag har ganska stor insyn i vanliga fel hos audi å just el fel på en V8 är inget stort (Känt) problem som du försöker få de å låta. Å det är ABSOLUT inget problem som drabbar Audi S6 V8 mellan 95-97 som vi snackar om i denna tråden.

Därimot finns det problem med Volvos femmor med läckande Packbox på ugående vevaxel, samt igentäppande venvhusvent, men de var inget du ville nämna antar jag?

Som  rörde tidigare  850 / 855 bilarna  ja  men som  är mer  eller mindre borta  på nyare  modeler av 850/855 samt S70/v70

På S och V modellerna är de i prinsip borta ja, men på nästan hela generationen 85x har det varit problem med detta.

Men om jag vore trådskaparen så skulle jag sattsat på en S6 avant 2.2 T. chippa den å avgasystem så åker man låga 14 tider på strippen, en lika trimmad Volvo gör 16 tider.... Sen håller Audin femman för 450 hk utan att ens lyfta på locket

Ja  jo det har du så rätt i sen fick dom ju ett annnat fel i stället och det är fördelnings lådan på awd  modellerna fram till den nya xc70 bilen som inte är billigt så man ska passa  sig  får awd  innan 01
Jag  letar  efter lämplig s70t5 eller v70 t5

Är under styling
bajen
20 mars 2008 · 121 Inlägg

Stämmer det du sa Mr Vain med tiderna på strippen?

Hur mkt drar en s6a ungefär per mil?

Audi_4_life
20 mars 2008 · 30 Inlägg

bajen skrev:
Stämmer det du sa Mr Vain med tiderna på strippen?

Hur mkt drar en s6a ungefär per mil?

Stämmer bra....Min chippade S4 2,2T (tyvärr såld sad ) körde jag strippen på 14.11s och 169km/h......0-100 på 5,69s......kollade aldrig 80-120, så där får du inget svar av mig iaf wink

Ang. soppaförbrukningen....

S4:an körde jag på 0,9l/mil landsväg, ca 1,3-1,4l/mil blandadkörning.

S4 2,2t(92-94) och S6 2,2t (95-97) är i princip samma bil...S6:an är dock faceliftad en aning.


Jag skulle ha valt Audin lätt alla dar i veckan!

Senast redigerat av Audi_4_life (20 mars 2008)

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
Evvelina
20 mars 2008 ·

R självklart!

bajen
20 mars 2008 · 121 Inlägg

Ok, nu lät helt plötsligt audin lite mer intressant kanske.. Fan får bara beslutsångest!

Hjälp mig!!

John87 Stolt Volvoägare
20 mars 2008 · 4 913 Inlägg

Det är ju två ganska olika bilar.

Ska du åka snabbt på strippen tar du ingen framhjulsdriven bil.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
bajen
20 mars 2008 · 121 Inlägg

Nej, jag vill ju ha en trevlig kombi med gott tryck i, jag vill att den ska dra så lite som möjligt och hålla så bra som möjligt.

MrVain
20 mars 2008 · 904 Inlägg

jo det stämmer, men Audi_4_life 169 i slutfart de tror jag väll ändå inte? jag har 171 i slutfart med min... jag har en polare i östersund med 300hk bromsade på hjulen dvs ca 380 i motorn.. han har kört 12,8 med sin å 160 i slutfart.

Min bil drar ca 0,8 långkörning kommer inte ihåg vad de var blandat, just nu med allt trim drar den ca 1.4

De ska va gött å leva
Ellertz Norrlänning
20 mars 2008 · 1 453 Inlägg

MrVain skrev:

Ellertz skrev:

GersbyUltras skrev:
Helt klart audin , Mer bil för pengarna .. Tycker iaf jaag smile .. 2,2 l turbon går hur fint som helst och chippar du så har du 290 hästar o gott om vrid.. Känns helt klart som att audin är bättre bil, helnöjd med min

Håller med... Letar efter S4 för fullt smile !

Köp min wink

Skulle ja gjort alla dar i veckan om ja hade haft pengar, men ja letar en lite "fulare" som går lite "sämre".. tänkte försöka hitta nån runt 30 000 kr tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
20 mars 2008 · 1 453 Inlägg

bajen skrev:
Ok, nu lät helt plötsligt audin lite mer intressant kanske.. Fan får bara beslutsångest!

Hjälp mig!!

Åk och probkör, vissa gillar volvo andra gillar audi.. smile Sätt dig i bilen och tryck på och känn efter wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
bajen
20 mars 2008 · 121 Inlägg

Så sant som det är sagt Ellertz!

Ellertz Norrlänning
21 mars 2008 · 1 453 Inlägg

bajen skrev:
Så sant som det är sagt Ellertz!

yess... första gången ja fastnade för mig, var när ja satte mig i den och vred om nyckeln och hörde volvo 5 an mullra... smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang