Verkar inte detta lite skumt ?

Andreas_o_r
19 mars 2008 · 229 Inlägg

Allvarligt.... tror ni en kille som lagt ex. antal timmar  på att bygga Sveriges (troligen) snyggaste S40 skulle sätte eld på den själv bara för att den inte blev såld på studs. Den tilltänkta köpkretsen till en sådan bil är inte speciellt stor och det var nog säljaren (The One) fullt medveten om. Sen att den står på plåtisar är väl knappast nåt man behöver vara raket forskare för att förstå?? Dom har plockat det dom vill ha från bilen sen kört/rullat /bogserat ut den i skogen och brännt upp den. Sen hurvida fälgarna som säljs är från "The One" lägger jag inga värderingar i, men helt klart är ju att det verkar lite skumt. Men påhopp om fösäkrings bedrägeri och andra lösa rykten är bara onödigt.

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
bajen
19 mars 2008 · 121 Inlägg

Det har inte varit något påhopp ellet någon som dömt ut han som bedragare. Det har bara varit vilda spekulationer här om att det verkar lite suspekt. Men som jag skrev tidigare så är han såklart oskyldig till motsatsen bevisas.

Android
20 mars 2008 · 892 Inlägg

Ah man ska väl inte spekulera för mycket, men tycker också det verkar aningen suspekt.

Kanske nån kan förklara, vad jag reagerar mest på är att försäljaren inte vet hur det är till volvo, men var 17 fick han just VOLVO ifrån? Killen säljer fälgar, men det är ju liksom inte volvo fälgar...
Skulle vara intressant att veta vad det satt för däck på S40'n, kan ju vara samma däck. Blir ju inte mindre misstänksamt isf...

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Hmm.
20 mars 2008 ·

Andreas_o_r skrev:
Allvarligt.... tror ni en kille som lagt ex. antal timmar  på att bygga Sveriges (troligen) snyggaste S40 skulle sätte eld på den själv bara för att den inte blev såld på studs. Den tilltänkta köpkretsen till en sådan bil är inte speciellt stor och det var nog säljaren (The One) fullt medveten om. Sen att den står på plåtisar är väl knappast nåt man behöver vara raket forskare för att förstå?? Dom har plockat det dom vill ha från bilen sen kört/rullat /bogserat ut den i skogen och brännt upp den. Sen hurvida fälgarna som säljs är från "The One" lägger jag inga värderingar i, men helt klart är ju att det verkar lite skumt. Men påhopp om fösäkrings bedrägeri och andra lösa rykten är bara onödigt.

Bra skrivet.

Robbin_V90 Elektriker/Montör
20 mars 2008 · 534 Inlägg

Andreas_o_r skrev:
Allvarligt.... tror ni en kille som lagt ex. antal timmar  på att bygga Sveriges (troligen) snyggaste S40 skulle sätte eld på den själv bara för att den inte blev såld på studs. Den tilltänkta köpkretsen till en sådan bil är inte speciellt stor och det var nog säljaren (The One) fullt medveten om. Sen att den står på plåtisar är väl knappast nåt man behöver vara raket forskare för att förstå?? Dom har plockat det dom vill ha från bilen sen kört/rullat /bogserat ut den i skogen och brännt upp den. Sen hurvida fälgarna som säljs är från "The One" lägger jag inga värderingar i, men helt klart är ju att det verkar lite skumt. Men påhopp om fösäkrings bedrägeri och andra lösa rykten är bara onödigt.

Tror inte alls att det var så någon menade.. Inte jag iaf...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Mr_EmCom Med.lem
20 mars 2008 · 3 759 Inlägg

Vet snubben om att vi pratar om detta... Har blivit påhoppad här en gång (bakom min rygg) och det är inte kul..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
BeCe
20 mars 2008 · 364 Inlägg

Han "the One" råkade bo här nära mig och såg bilen dagligen med dessa fälgar, men kollade aldrig på däcken, men likadana fälgar/samma och ventilen är densamma och däckmönstrerna från sidan ser likadana ut!

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
WeDo
20 mars 2008 · 3 390 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Vet snubben om att vi pratar om detta... Har blivit påhoppad här en gång (bakom min rygg) och det är inte kul..

Som sagt i tidigare inlägg så var inte meningen att "hänga ut" varken säljaren eller The One utan att kolla med er om det kan vara samma fälgar... Tanken var inte att få alla att tro att TheOne bränt bilen själv, absolut inte...

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
P-G Säl-Tämjare...
20 mars 2008 · 1 024 Inlägg

finns det inga gamla bilder på däcken då? tänker om man kunde jämföra lite. dock så ser man u inte vad de heter utan mönster osv. ring the one någon som bor i närheten och prata med honom, borde ju vara smidigast

Vilket jävla drag :)
Zlasher Pulare
20 mars 2008 · 248 Inlägg

Är det bara jag som tycker att bilden på den utbrända bilen inte liknar "the ones" alls? kolla tex på hjulhuset bak? vad hände med breddningen? kolla dörrarna? ingen breddning där heller? åkej ja det kanske bara var glasfiber och att det har brunnit/smält men syns ju inga spår what so ever. Känns som att det där är en helt vanlig s40 som brunnit. Och att det sedan plockats ifrån den.
http://www.garaget.org/?car=26343&image=228227

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
P-G Säl-Tämjare...
20 mars 2008 · 1 024 Inlägg

borde inte borrhålen efter lambodörrarna synas också? jo jg har också haft den tanken och suttit och kollat och har fått för mig att det är 2 olika bilar

Vilket jävla drag :)
Madhouse
20 mars 2008 · 1 079 Inlägg

annonsen är borttagen nu iaf.

Senast redigerat av Madhouse (20 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
940R
20 mars 2008 · 1 567 Inlägg

Jag tycker personligen att det hela verkar mysko allt ifrån stölden av bilen tills idag!!
För mycket ???

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Ravestream
20 mars 2008 · 285 Inlägg

P-G skrev:
borde inte borrhålen efter lambodörrarna synas också? jo jg har också haft den tanken och suttit och kollat och har fått för mig att det är 2 olika bilar

Nja dom sitter väl inte där, sen har det nog kollats med chassinummer, sen ser man att det är en med taklucka, inte direkt jättevanligt med s40´s med taklucka, och det är ju polisen som kommit fram till att det är den bilen så.


Zlasher skrev:
Är det bara jag som tycker att bilden på den utbrända bilen inte liknar "the ones" alls? kolla tex på hjulhuset bak? vad hände med breddningen? kolla dörrarna? ingen breddning där heller? åkej ja det kanske bara var glasfiber och att det har brunnit/smält men syns ju inga spår what so ever. Känns som att det där är en helt vanlig s40 som brunnit. Och att det sedan plockats ifrån den.
http://www.garaget.org/?car=26343&image=228227

Bredningen är inte i plåt och har troligen brunnit upp som allt annats som var i plast & dyl.

en satans jävla Volvo.
peegee Forummoderator
20 mars 2008 · 2 924 Inlägg

Jag skulle gissa på att breddningen bak är demonterad så hel det gick eftersom man tagit framskärmarna och fronten, så vill man nog ha bak oxå skulle jag gissa för att få hela breddningen...
Hur helt man fått bort det är ju en annan sak men lite konstigt att det inte syns nånting... känns som det borde vara moddade hjulhuskanter på den bilen men behöver kanske inte... det kan man ju bara spekulera om man inte pratar med nån som känner till bilbygget...

Att det inte syns på dörrarna kan ju vara för att det inte är dörrarna från den bilen utan från nån annan för att dölja spår... skulle gissa på att man behåller även dörrarna om man är ute efter breddningen

Frågan är bara när det dyker upp en bil med liknande breddning, behöver ju inte ens sitta på en S40 då...

Sen angående fälgarna, möjligt det var de fälgarna på annonsen, på Blocket utannonseras ju bl.a  stöldgods hela tiden, inget nytt eller ovanligt..  hur begåvat kan man ju diskutera men vem påstår att tjuvar är begåvade...
Btw, var det någon som anmälde detta till Blocket när annonsen fanns kvar? Kanske går att spåra i efterhand med hjälp av länken, jag vet inte, borde ju iaf vara ett bra underlag för Polisen om utredningen om stölden fortfarande pågår...

Senast redigerat av peegee (20 mars 2008)

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
bajen
20 mars 2008 · 121 Inlägg

Ni kommer ju upp med bättre och bättre argument hela tiden smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang