sportpedaler och textil mattor till bil med golvmonterad gas.

caseih
21 mars 2008 · 296 Inlägg

hejsan!

har lite problem med att hitta sportpedaler till bil med golvmonterad gas, alltså en ganska lång gaspedal som sitter fast i golvet.

jag har oxå problem med att hitta mattor hellst textil mattor som passar till en sån bil, eftersom dom vanliga åker ju över gaspedalen eftersom den sitter fast i golvet. ska jag helt enkelt köa vanliga mattor å skära ut för gaspedalen? blir ju inte så snyggt men...

så tips på vart jag kan köpa grejjerna tas gärna emot:D

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
laaantz
21 mars 2008 · 465 Inlägg

caseih skrev:
hejsan!

har lite problem med att hitta sportpedaler till bil med golvmonterad gas, alltså en ganska lång gaspedal som sitter fast i golvet.

jag har oxå problem med att hitta mattor hellst textil mattor som passar till en sån bil, eftersom dom vanliga åker ju över gaspedalen eftersom den sitter fast i golvet. ska jag helt enkelt köa vanliga mattor å skära ut för gaspedalen? blir ju inte så snyggt men...

så tips på vart jag kan köpa grejjerna tas gärna emot:D

vad är det för bil...?

caseih
21 mars 2008 · 296 Inlägg

opel manta

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
prometheus
21 mars 2008 · 7 Inlägg

Kolla på mattor gjorda för BMW. Dom hade väl sådan gaspedal väldigt länge, om de inte har det än idag tillomed?

Mazda 3 (2015)
viccoA
21 mars 2008 · 3 111 Inlägg

BMW har golvmonterad pedal smile Om mattorna passar vet jag inte men "styling"produkter till bmws pedaler passar nog bra.

caseih
21 mars 2008 · 296 Inlägg

ok va schysst at ni svarade:D då vet jag på ett ungefär vad jag ska söka efter då!

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
E-30
22 mars 2008 · 1 050 Inlägg

caseih skrev:
ok va schysst at ni svarade:D då vet jag på ett ungefär vad jag ska söka efter då!

Vet att alu-pedalerna finns att köpa för 125:- komplett kit. Kommer ej ihåg vad firman heter? De saluför även mängder med olika sportrattar hos Blocket. (Ridetech någonting?)

Enda kruxet är att pedalgummina måste vädras ute i ca tre veckor, för att på så sätt få bort en VIDRIG lukt som annars sprider sig i hela bilen. tongue

http://www.ridetech.se/

Modellen heter: Pedalset 04. Pris 129:-

Senast redigerat av E-30 (22 mars 2008)

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
caseih
22 mars 2008 · 296 Inlägg

haha va?? luktar pedalerna ifrån ridetech dåligt?

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
E-30
22 mars 2008 · 1 050 Inlägg

caseih skrev:
haha va?? luktar pedalerna ifrån ridetech dåligt?

Hehe..pedalernas gummi "STINKER" något avskyvärt illa, när jag först öppnade paketet, så spred sig stanken i hela garaget. Jag har nu haft pedalerna ute på vädring i två veckor, men de stinker fortfarande för mkt för att monteras i bilen. Tror att lukten kommer från någon stark imprengnerings kemikalie. Usch!!

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Adde666
22 mars 2008 ·

E-30 skrev:

caseih skrev:
haha va?? luktar pedalerna ifrån ridetech dåligt?

Hehe..pedalernas gummi "STINKER" något avskyvärt illa, när jag först öppnade paketet, så spred sig stanken i hela garaget. Jag har nu haft pedalerna ute på vädring i två veckor, men de stinker fortfarande för mkt för att monteras i bilen. Tror att lukten kommer från någon stark imprengnerings kemikalie. Usch!!

Du har inte funderat på o tvätta av dom?lol

caseih
22 mars 2008 · 296 Inlägg

haha okej, men är dom värd pengarna då? dom ser ju rätt snygga ut..

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
E-30
22 mars 2008 · 1 050 Inlägg

Adde666 skrev:

E-30 skrev:

caseih skrev:
haha va?? luktar pedalerna ifrån ridetech dåligt?

Hehe..pedalernas gummi "STINKER" något avskyvärt illa, när jag först öppnade paketet, så spred sig stanken i hela garaget. Jag har nu haft pedalerna ute på vädring i två veckor, men de stinker fortfarande för mkt för att monteras i bilen. Tror att lukten kommer från någon stark imprengnerings kemikalie. Usch!!

Du har inte funderat på o tvätta av dom?lol

Det var min 1:a tanke, har tvättat dem med avfettning, ättika,mm. De stinker bara ännu värre. tongue
Klart att de är värda 129:- för några år sedan såldes liknande BMW pedaler för ca 1000:-
Får de ligga ute på vädring fram till sommaren, så går det nog att montera dem sedan..big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
caseih
22 mars 2008 · 296 Inlägg

haha men va stört, så det är gummi infällningarna på dom som luktar mumma?

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
E-30
22 mars 2008 · 1 050 Inlägg

caseih skrev:
haha men va stört, så det är gummi infällningarna på dom som luktar mumma?

Yes..."STINKER" smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
caseih
10 april 2008 · 296 Inlägg

Beställde pedalerna ifrån ridetach å fick hem dom igår! väldigt fina pedaler för 129kr:D men måste säga att dom faktsikt stinker väldigt mkt gummi!!!

Opel Manta A "Åpeln" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang