Var ska alla människor ta vägen?

beta
24 mars 2008 · 804 Inlägg

baca skrev:

baaki skrev:

Rushman skrev:

En smula riskabelt... ^^

Äsh, ska ju ändå dö till sist, kan man lika bra göra det när man är som snyggast.
Finns även företag som fryser ned folk med, idag. Problemet är att de inte vet om nedfrysningsteknikerna de använder ens möjligör ett fortsatt liv senare eller om det förstör kroppen för mycket.

Nerfrysningen skadar inte kroppen utan det är när man skall tinas upp som det går käpprätt åt helvete då iskristallerna expanderar och förvandlar organen och musklerna till äpplemos. (man lär sig mkt på discovery)  ;P

Undrar hur en nedfrysning går till rent praktiskt idag, en dusch i LN2? Oavsett måste ju kroppen tas från levande till nedfryst i dvala, vilket jag kan tänka mig där är en del problem i för att kunna tina upp den igen utan att bilda mos.

engolf
24 mars 2008 · 3 235 Inlägg

Människor har ju begravts i flera tusen år,och hittills har det inte varit några problem med att hitta en gravplats.

Fast det är ju en skrämande tanke,sex miljarder kommer att dö inom de närmaste 100 år...

beta
24 mars 2008 · 804 Inlägg

"Jordens befolkning ökar dramatiskt vilket bidrar till att öka trycket på jordens bärkraft. Den stora förändringen började i och med den industriella revolutionen. Dess för innan fördubblades jordens befolkning ungefär vart 1000:e år och 1650 hade den nått ca ½ miljard. 200 år senare 1 miljard och 80 år därefter alltså 1930, 2 miljarder. 1975 - 4 miljarder osv."
Så 1850 var vi 1miljard, 150år senare är vi uppe i 6miljarder.
Bara de senaste 30åren har vi ynglat av oss så förbaskat att vi ökat folkmängden från 4->6miljarder, 50% ökning på enbart 30år.
http://www.skolweb.vaxjo.se/science/MKU … llvaxt.htm

richardoo290 VOLVO for life..
24 mars 2008 · 2 113 Inlägg

baaki skrev:
"Jordens befolkning ökar dramatiskt vilket bidrar till att öka trycket på jordens bärkraft. Den stora förändringen började i och med den industriella revolutionen. Dess för innan fördubblades jordens befolkning ungefär vart 1000:e år och 1650 hade den nått ca ½ miljard. 200 år senare 1 miljard och 80 år därefter alltså 1930, 2 miljarder. 1975 - 4 miljarder osv."
Så 1850 var vi 1miljard, 150år senare är vi uppe i 6miljarder.
Bara de senaste 30åren har vi ynglat av oss så förbaskat att vi ökat folkmängden från 4->6miljarder, 50% ökning på enbart 30år.
http://www.skolweb.vaxjo.se/science/MKU … llvaxt.htm

sverige är ju inte direkt problemet i dramat, vi är 9 mille nu på en jätte yta,
om 30-50 år kanske vi är 10 mille.. det är inte så farligt.

men däremot så är fucking jäkla kina det!
kineserna skaffar ju 10 barn per skalle,
och sen så är ju dom hur många som helst i de landet..
nä.. om 100 år räcker inte deras land till för dem så då börjar dem invadera andra .. om inte tidigare än så.

beta
24 mars 2008 · 804 Inlägg

richardoo290 skrev:
sverige är ju inte direkt problemet i dramat, vi är 9 mille nu på en jätte yta,
om 30-50 år kanske vi är 10 mille.. det är inte så farligt.

men däremot så är fucking jäkla kina det!
kineserna skaffar ju 10 barn per skalle,
och sen så är ju dom hur många som helst i de landet..
nä.. om 100 år räcker inte deras land till för dem så då börjar dem invadera andra .. om inte tidigare än så.

Det är sant, världsbefolkningen hade ökat med 600% (1-6miljarder) från 1850-2005, men i Sverige har vi "bara" ökat från 3,48miljoner 1850 till 9,17miljoner 2007, vilket fortfarande är mycket och det går fortare och fortare med. Men vi har fortfarande massor med plats, finns ju länder i EU som har det mycket tightare, nederländerna t.ex. Har för mig där ska bo drygt 17mille på en yta något större än småland.

FjunFlas
25 mars 2008 · 88 Inlägg

Har bestämt att jag ska begravas med min mor och far iallafall:)

camaro67 Meister
25 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Jag kommer iaf att vara med och  se hur allt slutar. Jag kommer nämligen att bli den första med evigt liv. Det har en kompis till mig sagt. När jag då frågade varför fick jag de här till svar: Ju elakare man är desto längre lever man. Därför kommer du att bli den första med evigt liv.

Det är något som inte ens Hitler eller Stalin har klarat av. Men jag kommer hit igen med min tidsmaskin, när den är uppfunnen och berättar hur de kommer att bli big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
richardoo290 VOLVO for life..
25 mars 2008 · 2 113 Inlägg

camaro67 skrev:
Men jag kommer hit igen med min tidsmaskin, när den är uppfunnen och berättar hur de kommer att bli big_smile

borde du inte redan vara här då?

Piraten
25 mars 2008 · 166 Inlägg

richardoo290 skrev:

camaro67 skrev:
Men jag kommer hit igen med min tidsmaskin, när den är uppfunnen och berättar hur de kommer att bli big_smile

borde du inte redan vara här då?

Inte om detta är hans första besök i denna tid. :-)

camaro67 Meister
25 mars 2008 · 6 763 Inlägg

OPCPiraten skrev:

richardoo290 skrev:

camaro67 skrev:
Men jag kommer hit igen med min tidsmaskin, när den är uppfunnen och berättar hur de kommer att bli big_smile

borde du inte redan vara här då?

Inte om detta är hans första besök i denna tid. :-)

Exakt jag har inte hunnit så lång än big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Hmm.
25 mars 2008 ·

richardoo290 skrev:

camaro67 skrev:
Men jag kommer hit igen med min tidsmaskin, när den är uppfunnen och berättar hur de kommer att bli big_smile

borde du inte redan vara här då?

big_smile True

Roundcube
25 mars 2008 · 801 Inlägg

Rushman skrev:

fegge_89 skrev:
Ingen som tänkt att betala en summa och frysas ner ? och se vart man hamnar sedan när man tinar tongue

En smula riskabelt... ^^

vadå? är du rädd att du dör? hahaha

zortep
25 mars 2008 · 911 Inlägg

Tror det kmr bli lag om att man måste kremeras =P  hahaha

elr så skickar man upp liken till mars ^^

Senast redigerat av zortep (25 mars 2008)

pic up the phone, wazzzaaa
Maxen Teknisk
25 mars 2008 · 328 Inlägg

baaki skrev:

baca skrev:

baaki skrev:

Äsh, ska ju ändå dö till sist, kan man lika bra göra det när man är som snyggast.
Finns även företag som fryser ned folk med, idag. Problemet är att de inte vet om nedfrysningsteknikerna de använder ens möjligör ett fortsatt liv senare eller om det förstör kroppen för mycket.

Nerfrysningen skadar inte kroppen utan det är när man skall tinas upp som det går käpprätt åt helvete då iskristallerna expanderar och förvandlar organen och musklerna till äpplemos. (man lär sig mkt på discovery)  ;P

Undrar hur en nedfrysning går till rent praktiskt idag, en dusch i LN2? Oavsett måste ju kroppen tas från levande till nedfryst i dvala, vilket jag kan tänka mig där är en del problem i för att kunna tina upp den igen utan att bilda mos.

Det är när man fryses ned som iskristallerna expanderar, inte när man tinar, och de skär sönder alla vävnader i kroppen. Så det "mos" som ni talar om har redan bildats när man väl frusits in.
Grodor däremot, har ett enzym i kroppen som möjliggör nedfrysning/dvala. Det frigörs precis i det ögonblick som iskristallerna bildas i grodans kropp och gör att cellväggarna inte punkteras då kroppen nästintill övergått till vätska. När våren kommer och grodan tinat så kan den hoppa iväg som om inget hade hänt.

Kan ju vara nåt för forskarna att kolla in (vilket de antagligen redan har gjort).

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
Android
25 mars 2008 · 892 Inlägg

Asch, är väl bra att modda bilen lite. Vore inte helt fel att cruisa runt saturnus och spegla fälgarna i asteroid bältet. big_smile

Men lite mer seriöst, jorden kommer bli överbefolkad, så det finns 2 ställen människan kan ta vägen; haven och rymden, personligen hoppas jag på det senare.

Senast redigerat av Android (25 mars 2008)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
decib3L Körv
25 mars 2008 · 3 535 Inlägg

om 100 år har vi ändå hunnit ta kål på varandra tongue

Truckdriving Man
EpsiloN Trägnagare
25 mars 2008 · 185 Inlägg

decib3L skrev:
om 100 år har vi ändå hunnit ta kål på varandra tongue

Njae det lär ju bli som i Battlefield 2142 (jättenördigt sagt men förmodligen sant) Att jordens överlevande "raser"/länder kommer kriga ihjäl varandra om de kvarvarande resurserna... =/

All show and no go!
decib3L Körv
25 mars 2008 · 3 535 Inlägg

EpsiloN skrev:

decib3L skrev:
om 100 år har vi ändå hunnit ta kål på varandra tongue

Njae det lär ju bli som i Battlefield 2142 (jättenördigt sagt men förmodligen sant) Att jordens överlevande "raser"/länder kommer kriga ihjäl varandra om de kvarvarande resurserna... =/

Sant. var lite det jag menade tongue

Truckdriving Man
E30Tompa Rörpulare
25 mars 2008 · 1 453 Inlägg

Är bara att lösa ett feting lån me försäkringen som täcker eventuellt dödsfall så inte lånet övergår till släkt osv köpa en tok fet bil och gasa till livet rasar smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW E61 m5 (2007)
__hogberg__
25 mars 2008 · 1 161 Inlägg

ja ska iaf nångång i tiden köpa mej min drömbil o den ska ja dö i o sitta kvar i när ja ä död tills ja har försvunnit in i bilen så får ja ett fortsatt liv som en bil sen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang