Solfilm - TipsTråden

pukan2
8 maj 2013 · 3 182 Inlägg

Braather skrev:

pukan2 skrev:
hur blandar ni erat såpavatten ni som har hållit på ett tag.

Oj, det är mest känsla nu för tiden. Jag räkna innan med ca 12 stora droppar Yes per liter. Men det är de jag gillar. Alla kör olika för olika sätt att arbeta.

tänkte mer på om ni häller i nått mer än bara yes.

Braather (none)
8 maj 2013 · 1 725 Inlägg

pukan2 skrev:

Braather skrev:

pukan2 skrev:
hur blandar ni erat såpavatten ni som har hållit på ett tag.

Oj, det är mest känsla nu för tiden. Jag räkna innan med ca 12 stora droppar Yes per liter. Men det är de jag gillar. Alla kör olika för olika sätt att arbeta.

tänkte mer på om ni häller i nått mer än bara yes.

Nope, inga hemliga ingredienser

--Lev i går som det vore i morgon--
fluppidupp ...
8 maj 2013 · 757 Inlägg

pukan2 skrev:
vart i stockholm kan man köpa solfilm som man kan krympa tänkte då på bakrutan saab 9-5 kombi. inte nåt internetföretag och absolut inte feltema. vill kunna köpa över disk.

Ecliptic montering har film. visserligen filmar dom mest men kan säkert sälja. grymt duktiga annars.

asoderstroms Lackerarn
9 maj 2013 · 103 Inlägg

Tänkte tona rutorna på min e39 touring från bakruta till framrutorna dock vet jag inte vart jag ska köpa färdigskuren film som är bra till ett rimligt pris?
Jag har kikat på solfilmskompaniet men är det något att ha, någon som prövat produkterna?

Crille88
9 maj 2013 · 1 353 Inlägg

backa i tråden o läs mitt inlägg så får du svar på färdiskuren och formad film, sen får du köpa lös film och skära till själv för att solfilma framrutorna.
kvaliten är bra som fan

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
JoeyJ
9 maj 2013 · 502 Inlägg

bob_volvo123 skrev:
Tänkte tona rutorna på min e39 touring från bakruta till framrutorna dock vet jag inte vart jag ska köpa färdigskuren film som är bra till ett rimligt pris?
Jag har kikat på solfilmskompaniet men är det något att ha, någon som prövat produkterna?

www.window-tint.co.uk har färdigskuren för £50, då får du framrutorna också, frakten brukar vara £10 till sverige, har dock inte testat deras färdigskurna så jag kan inte säga någonting om kvalitén

TL_Lifestyle Tekniker
14 maj 2013 · 552 Inlägg

Vart är bästa stället att hitta solfilmsrullar så jag kan beställa hem och göra själv? Jag vill ha en något röd ton i min solfilm och hittar inte något annat än svart någonstans.. Är det någon som har något tips? Ska jag köpa svart för att tona den med lite rött själv eller vad har ni för tips till mig?

MVH, Rasmus

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
asoderstroms Lackerarn
14 maj 2013 · 103 Inlägg

JoeyJ skrev:

bob_volvo123 skrev:
Tänkte tona rutorna på min e39 touring från bakruta till framrutorna dock vet jag inte vart jag ska köpa färdigskuren film som är bra till ett rimligt pris?
Jag har kikat på solfilmskompaniet men är det något att ha, någon som prövat produkterna?

www.window-tint.co.uk har färdigskuren för £50, då får du framrutorna också, frakten brukar vara £10 till sverige, har dock inte testat deras färdigskurna så jag kan inte säga någonting om kvalitén

Tack men somsagt man vill ju veta vad grejerna är för något.
Är det fortfarande ingen som köpt från solfilmskompaniet verkar ju va vettiga priser dock vet ja inget om kvalitén?

TL_Lifestyle Tekniker
14 maj 2013 · 552 Inlägg

Solfilmskompaniet du ska hålla dig borta ifrån!!! Dem är hemska vad gäller kundbemötande, garanti mm

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
asoderstroms Lackerarn
14 maj 2013 · 103 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Solfilmskompaniet du ska hålla dig borta ifrån!!! Dem är hemska vad gäller kundbemötande, garanti mm

Okej tack va de jag ville höra!smile blir en beställning på en betydligt dyrare film då.

mrperfektion
15 maj 2013 · 132 Inlägg

TL_Lifestyle skrev:
Solfilmskompaniet du ska hålla dig borta ifrån!!! Dem är hemska vad gäller kundbemötande, garanti mm

Herrejösses... Deras kundbemötande är helt sjukt bra. Vem sitter och besvarar e-post på helger och på röda dagar? Ifall du har blivit dåligt bemött så behöver du inte smutskasta att dom är hemska då jag är en återkommande kund hos dom och vet vad man får från dom.

Filmen är lLumar och är riktig kvalitetsfilm och ingen kina skräp som många andra företag säljer....


Peter.

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
TL_Lifestyle Tekniker
15 maj 2013 · 552 Inlägg

Det är skönt att vi har olika erfarenheter av dem då. Synd att dem inte är lika mot alla sina kunder som mot dig då.

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
TL_Lifestyle Tekniker
15 maj 2013 · 552 Inlägg

Jag har inget att göra med den här tråden men det är ett klart besked på hur vissa fall har utspelat sig

https://www.flashback.org/t1853086

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
mrperfektion
15 maj 2013 · 132 Inlägg

Hade det varit en seriös kund hade han kunnat ge ut ett kundnummer och inte sitta och ljuga och smutskasta företaget.

Förmodligen en konkurrent som försökt trycka ner företaget utan resultat;)

Om det skulle vara sant hade aldrig Mekonomen, Ditec och alla återförsäljare använda deras produkter.


PETER

Volvo 850R "Autotech Performance" (1995)
TL_Lifestyle Tekniker
15 maj 2013 · 552 Inlägg

Mycket möjligt. Alla har vi ju som tur var rätt till våra egna åsikter

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
JoeyJ
15 maj 2013 · 502 Inlägg

solfilmskompaniet verkar fått mycket dålig reklam tyvärr, blev snack på facebook också om bilderna på deras sida, visade sig att de som ägde bilderna/bilarna hade inte godkänt det och hade ingenting med företaget att göra

en sida full med stavfel gör ju inte saken bättre heller.. men det betyder ju inte att det inte kan vara bra kvalité på produkterna

Senast redigerat av JoeyJ (15 maj 2013)

Kimmey281
5 augusti 2013 · 17 Inlägg

till alla er som söker proffsfilm för riktigt bra pris kan jag rekomendera https://www.mdpsupplies.co.uk/suntekcarbon.asp 1 30 meters rulle med proffsfilm för ca 1700 kr med frakt är verkligen inte dåligt! har beställt därifrån och får paketet till veckan! har prövat på massa olika fabrikat jag själv (feltema) mekonomen, cardic, laitis solfilm och sen så testa jag sunteks solfilm som en polare hade över, formas hur lätt som helst och tål väldigt mycket värme då det är en carbon film, rekomenderas varmt! ca 60 kr meter för proffsfilm!

Uttelito Kung
10 september 2013 · 603 Inlägg

Tänkte tona dom 5 rutorna bak på min volvo v70, det är en 09a (om det gör skillnad) och vill ha det bra gjort med garanti osv.

Vilka rekomenderas? ditech?

Tacksam för svar smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
fluppidupp ...
10 september 2013 · 757 Inlägg

ecliptic montering. filmar alla mina rutor och dom är perfekta.


Uttelito skrev:
Tänkte tona dom 5 rutorna bak på min volvo v70, det är en 09a (om det gör skillnad) och vill ha det bra gjort med garanti osv.

Vilka rekomenderas? ditech?

Tacksam för svar smile

MRBF
26 oktober 2013 · 11 Inlägg

Hur varm ska värmepistolen vara när man formar filmen utifrån? Hur många grader ska det vara? Tänkte om man har alldeles för varm så smälter filmen ju?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang