Lackering av fälgar

AudiFors
28 mars 2008 · 906 Inlägg

Efter att mina gamla alufälgar fälgar har haft en date med en rondell, så har jag nu fått andra fälgar av min far, 15 tums "silver"/grå,alufälgar, och vad jag nu undrar är om man kan spraya direkt på? Eller om jag måste slipa ner dem först och sen spreya på(dem ska bli svarta) Vill självklart ha det bra, kan även till lägga att jag icke har råd med nya fälgar så inte det förslaget tack:) Men är tacksam för alla svar.

=)
Generalen Fritids-designer
28 mars 2008 · 293 Inlägg

Borde räcka med att slipa ner till du får en "grov" yta som förgen kan fästa på. Spreja sen flera lager.
ska du använda burk eller riktig utrustning?

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."
AudiFors
28 mars 2008 · 906 Inlägg

Generalen skrev:
Borde räcka med att slipa ner till du får en "grov" yta som förgen kan fästa på. Spreja sen flera lager.
ska du använda burk eller riktig utrustning?

Okej då vet jag, kan använda vilket som men hade tanke på vanlig burk, men om man inte kan får det bra med vanlig burk(?) så använder jag självklart riktig:)

=)
camaro67 Meister
28 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Jag körde med biltemas fälgfärg på mopeden när jag lackade dom och de funkade fint där. Men ska du ut och köra i slask och salt så tror jag knappt att de håller. Bästa är nog att pulverlacka men de kostar ju därefter

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mercedes_c180
1 april 2008 · 66 Inlägg

vet någon ungefär vad det kostar att kroma fälgar?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang