Kompressor matad fiddy!! Lite nya bilder i väntan på Film!

Twist_Turbo
1 april 2008 · 86 Inlägg

fränt.. du e precis som ja när ja va 15-16! tongue hade en monkey honda som ja pilla på.. 70cc med superstreetkam effektrör etc.. skoj å se när du har sånt intresse å talang redan! smile men film vill man ju se snart! smile

<-/Tommy\->
maco
1 april 2008 · 1 207 Inlägg

Sanslöst! Roligt bygge och riktigt imponerande. Borde du inte kunna ta en drös med munstycken och sedan en lambdamätare och testa dig fram tills lambdan blir ok? Hursom hellst vill jag se detta monster köra på film.

Monster91
1 april 2008 · 23 Inlägg

Twist_Turbo skrev:
fränt.. du e precis som ja när ja va 15-16! tongue hade en monkey honda som ja pilla på.. 70cc med superstreetkam effektrör etc.. skoj å se när du har sånt intresse å talang redan! smile men film vill man ju se snart! smile

Hehe tackar tackar:)

Har redan massa 120-140cc "fiddy" motorer som jag har portat samt plastat, trimkam, effekt blås, titan ventiler(samt större), ställbar tändkurva, nersvarvad oljekastare, "rotorkitt", högkomps kolv(hemma byggd) osv osv:D så sug är man lite trött på nu:)

sen har man ju pillat me mopeder när man var en 10-12år oxåtongue haha

Därför jag ville göra något ännu värre nu med kompressor:D Man nöjer ju sig aldrig med effekt!
Vågar man dra fullt så har man trimmat dåligt smile

Detta är nog mitt sista 2hjuliga bygge, sen blir det väl någon ball bil man får börja med så man har nått ballt när körkortet kommer big_smile

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Monster91
1 april 2008 · 23 Inlägg

maco skrev:
Sanslöst! Roligt bygge och riktigt imponerande. Borde du inte kunna ta en drös med munstycken och sedan en lambdamätare och testa dig fram tills lambdan blir ok? Hursom hellst vill jag se detta monster köra på film.

Yepp, det skulle jag kunna göra, men jag har öra för det så det behövs nog inte:)
Men om jag skulle behöva anväda det så är det väl Lamda1= 6,4:1 på mettis va?

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
_Wallis_
1 april 2008 · 4 506 Inlägg

Riktigt roligt bygge, Ska bli skoj att få se en film när du drar på lite om du får allt att lira ordentligt.
Men vars kommer kompressorn ifrån?

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
Monster91
1 april 2008 · 23 Inlägg

vet inte rikigt vad kompressorn kommer ifrån, men den är köpt i Usa, en kompis som var där köpte med den till mig mer än så vet jag inte..
det är en skovvel kompressor för övrigt...

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
_Wallis_
1 april 2008 · 4 506 Inlägg

Monster91 skrev:
vet inte rikigt vad kompressorn kommer ifrån, men den är köpt i Usa, en kompis som var där köpte med den till mig mer än så vet jag inte..
det är en skovvel kompressor för övrigt...

Men den är till för MC bruk eller nått sådant eller?

Du får gärna ta reda på lite om den å PM'a inofn, +priset i USA.

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
Monster91
1 april 2008 · 23 Inlägg

_Wallis_ skrev:

Monster91 skrev:
vet inte rikigt vad kompressorn kommer ifrån, men den är köpt i Usa, en kompis som var där köpte med den till mig mer än så vet jag inte..
det är en skovvel kompressor för övrigt...

Men den är till för MC bruk eller nått sådant eller?

Du får gärna ta reda på lite om den å PM'a inofn, +priset i USA.

//Wallis

hehe vet ju inte direkt någon info om den mer än att det står "Supercharger" på sidan på den samt att det är skovvlar i den:)
Han som kompisen köpte den av i Usa sa att den funkar för motorer ifrån 125cc- 700cc och den tål varv upp till 15 000rpm så man får ju överdriva den på motorer som är på runt 700cc...
Man använder dem tydligen på såna här junior dragsters med briggs and stratton motorer:)
När jag körde med utväxlingen 1:2(hälften av motorns varv) så laddade jag ca 35-40psi med de motorvarvet som första uppstarts filmen visar!

Denna filmen alltså:
http://www.youtube.com/v/OJBjkVhac2E

Kollar ni även lite där så kan ni hitta en dålig provkörnings film med en trasigkolv:) den går inget vidare alltså, så den är menings lös å se påtongue 

Kompressorn gick loss på runt 8000spänn när den låg utanför min dörr!

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
1 april 2008 · 2 252 Inlägg

tror de blir svårt att höra när den går bra metanke på att du kör med mettis, men du hör ju att du i närheten iaf  men tror de blir svårt att få de ganska exakt.

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Monster91
2 april 2008 · 23 Inlägg

The_Mechanic skrev:
tror de blir svårt att höra när den går bra metanke på att du kör med mettis, men du hör ju att du i närheten iaf  men tror de blir svårt att få de ganska exakt.

hehe jag får den nog att gå gött iaf med hjälp av örat:) 
Sen om det behövs så är det ju bara kolla på stiftet...
det skall typ se ut som att man har glasblästrat de, då har den ungefär rätt blandning på mettis...
Men har man kännslan så är det inte så svårt. Och kännsla har jag! tongue

Vi får väl se om jag får till det, då borde jag ju vara grym motor "lyssnare" isf;)
Jag har aldrig innan använt nån lamda,strobb eller liknande när jag har ställt tändning och blandning så det är nog inga större problem nu heller skulle jag tro...wink

Senast redigerat av Monster91 (2 april 2008)

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
keizer
2 april 2008 · 23 Inlägg

mycket intressant.. håller själv på med massa projekt "hemmabyggen"big_smile
har du gjort andra projekt?

grymt som fasen!!

saab 9-3 aero -00
Volvo s80 2,5t "diplomaten" (2007)
Monster91
2 april 2008 · 23 Inlägg

keizer skrev:
mycket intressant.. håller själv på med massa projekt "hemmabyggen"big_smile
har du gjort andra projekt?

grymt som fasen!!

Självklart har man byggt ett par andra byggen oxåsmile är ju bara 16år än så har väl bara hunnit med en 3-4st byggen till utvöver detta:P man har ju fått gå till skolan vissa dagar iaf hahah

Här är på en liten Hotrod jag knåpade ihop innan jag byggde kompressor hojjen...
(hade även denna lilla hotrod på skolfotona i 9an, satt å lyssna på rockabilly med en prilla under läppen, skinväst pilot brillor och jeans hahah)  kan ta bild på fotot nån gång om ni vill se:D

http://img340.imageshack.us/img340/1443/im000123bb4.th.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/4984/im000124ve1.th.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/3908/im000127fh6.th.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/9247/im000128xm2.th.jpg
http://img522.imageshack.us/img522/8977/im000125du9.th.jpg

Dålig lack på hotroden bara för jag var lite klantig å lackade direkt på alu plåt, som nu har erjat och färgen har börjat släppa:( aja man lär sig av misstagen:P
Sen som ni ser så har den stått i ladan ett år på den bilden oxå ni ser nog endå hoppas jag:rolleyes:

Sen har jag byggt en kickbord med motorsågs motor på, byggt en gocart ram och trimmat än briggs and stratton och satt på...
Kick borden byggde jag när jag gick i 5an:P har dock ingen bild på den nu..

Har kört och meckat mkt med mettis bilar(rc bilar) när man var liten oxåtongue

Sen har man meckat mkt cross, kört cross, många fina trimmningar av Zundapp motorer har det blivit har nog inte ägt en enda orginal pryl:cool:

Kan säga att man har legat mer i garaget än gått i skolan^^

Senast redigerat av Monster91 (2 april 2008)

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
MilleN
2 april 2008 · 9 108 Inlägg

Fräcka byggen! Jag tror det kommer bli en riktigt grym bilbyggare av dig Monster91 smile Fortsätter du med hälften av energin du har nu så kommer du bli kändis wink

Monster91
2 april 2008 · 23 Inlägg

MilleN skrev:
Fräcka byggen! Jag tror det kommer bli en riktigt grym bilbyggare av dig Monster91 smile Fortsätter du med hälften av energin du har nu så kommer du bli kändis wink

Tackar tackar:D

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Monster91
22 april 2008 · 23 Inlägg

Usch vad segt det går!!!

Håller på å försöker fixa en alu remskiva! men nu har jag tröttnat, så Mikael på M4solutions rita upp en Cad ritning så får jag åka till nån som har cnc fräs smile Antaligen Automill..
Måste fan köra å filma nu:D

Sen håller jag på för fullt med att polera insugs rör och motorfästen som skall in på kromning..

Kör för tillfället
Kompressor matad Fiddy(Ten7)
Moparboy440
22 april 2008 · 4 682 Inlägg

kämpa på bara!! bra blir det!

FordEsci Bilplåtslagare
22 april 2008 · 324 Inlägg

Sällan du nämner att du "bara" är 16 år, det är ju i den åldern man håller på att trimma moppar, så du är inte unik. Händer det något mer eller du är i full gång med en ny lådbil kanske?

MilleN
22 april 2008 · 9 108 Inlägg

FordEsci skrev:
Sällan du nämner att du "bara" är 16 år, det är ju i den åldern man håller på att trimma moppar, så du är inte unik. Händer det något mer eller du är i full gång med en ny lådbil kanske?

Lite skillnad på att byta förgasare och plana moppetopp mot att kompressormatta fyrtaktare hörru.

FordEsci Bilplåtslagare
22 april 2008 · 324 Inlägg

MilleN skrev:

FordEsci skrev:
Sällan du nämner att du "bara" är 16 år, det är ju i den åldern man håller på att trimma moppar, så du är inte unik. Händer det något mer eller du är i full gång med en ny lådbil kanske?

Lite skillnad på att byta förgasare och plana moppetopp mot att kompressormatta fyrtaktare hörru.

Ja, det är klart, men man kan väl göra mer avancerade saker på en moppe också. Men ja, skulle vara kul att se om det verkligen funkar, betvivlar det starkt!

Najforti E30-Förare
22 april 2008 · 57 Inlägg

FordEsci skrev:

MilleN skrev:

FordEsci skrev:
Sällan du nämner att du "bara" är 16 år, det är ju i den åldern man håller på att trimma moppar, så du är inte unik. Händer det något mer eller du är i full gång med en ny lådbil kanske?

Lite skillnad på att byta förgasare och plana moppetopp mot att kompressormatta fyrtaktare hörru.

Ja, det är klart, men man kan väl göra mer avancerade saker på en moppe också. Men ja, skulle vara kul att se om det verkligen funkar, betvivlar det starkt!

Vad är ditt problem fordesci? Grabben har ju talang och verkar kunna mkt..
När du lyckats komma så långt som han så kan du börja klaga..

Tönt!

Full gas spar tid!
Volkswagen Jetta Coupé "Lowtech" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang