Vägverket DÖDAR Bilhobbyn!!!!

saterboden
1 april 2008 · 50 Inlägg

Rushman skrev:
Fy fan va dom höjer prierna på allt ja!! Å angående allt miljösnack så hörde jag att världens största containerfartyg M/A Mäshk eller hur det nu kan tänkas stavas, släpper ut mer skit än alla sveriges bilar gör på ett år! (Vet ej om detta är sant) Bensinen är löjlig, å försäkringen är ännu löjligare! Personligen tänker jag fiffla så mkt jag bara kan med skatter å allt som går å blåsa staten på!

Du är inte ensam på den punkten big_smile oavsett hur det blir hmm

Senast redigerat av saterboden (1 april 2008)

Mercedes W123 "Likbilen" (1981)
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

Allt börjar gå till överdrift nu. Ifall man importerar en vara från ex USA tro fan att man ska betala 25% moms på varan man redan har köpt. När man ex importerar en bil så blir det fan 10% tull o 25% moms. Och besinen är ju inte för jäkla billig här heller. Men det sägs ju att vi svenskar är för blåögda från att säga ifrån. I andra länder protesterar de o eldar upp bilar o visar sin ilska mot regeringen. Här i Sverige tackar vi o tar mot när vi ska skatta ännu mer. Man måste ju för fan kunna leva o roa sig. Köpa nya saker utan att det kostar en förmögenhet. Volvo är en svensson bil va? Hur fan ska en vanlig svensson familj ha råd att köpa en ny Volvo V70?

Gooo Wide =)
FireTraXX DFFL
1 april 2008 · 9 020 Inlägg

V1C skrev:
Allt börjar gå till överdrift nu. Ifall man importerar en vara från ex USA tro fan att man ska betala 25% moms på varan man redan har köpt. När man ex importerar en bil så blir det fan 10% tull o 25% moms. Och besinen är ju inte för jäkla billig här heller. Men det sägs ju att vi svenskar är för blåögda från att säga ifrån. I andra länder protesterar de o eldar upp bilar o visar sin ilska mot regeringen. Här i Sverige tackar vi o tar mot när vi ska skatta ännu mer. Man måste ju för fan kunna leva o roa sig. Köpa nya saker utan att det kostar en förmögenhet. Volvo är en svensson bil va? Hur fan ska en vanlig svensson familj ha råd att köpa en ny Volvo V70?

Tror du att det löser något att starta ett upplopp som varar i 14 dagar?
Förutom att skitmycket går sönder och allt måste ersättas, folk spärras in, folk dör, folk blir sönderslagna = Kostnader som täcks genom skatter.

Vad kostar en V70?
250 000 eller nåt?

Ganska överkomlig summa för en svenssonbil tycker jag.
Genomsnittslönen ligger väl på 200-250 000?

Istället för att sitta här och böla så kan ju du gå ut och tända eld på din bil i protest.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Landa_Racing
1 april 2008 · 104 Inlägg

Håller med om att man ska fan inte så äga,spara,tjäna något för då ska man skatta bort det!!
Det e fan sjukt!!

Men i diskutionen om veteranbilar och skatteberfriade bilar så förstår jag inte vad som är så hämskt med det?
Hur många procent av dom bilar som tillverkades för 30år sedan finns kvar idag i bra skick?
Det kan väll aldrig vara fel att värna om dom bilarna bara för att dom råkar dra mer bränsle?
Dom går ju väldigt sällan en tredjedel av alla nyarebilar gör per år så det gämnar nog ut sig, plus att det är ganska kul å se 30 år(eller äldre) gamla bilar som är i kanon skick.

Och varför är egentligen dieselskatten så hög som den är idag? Jo förmodligen eftersom allt fler köper nya diesel bilar som drar så lite som dom ändå gör, oh dom släpper förmodligen ut mindre föroreningar än både en bensinbil och en etanolbil gör om man räknar med  framställning av bränslet.

Och varför först beskatta en dieselbil som satan å sedan ge en miljöbilspremie till den? det talar ju liksom emot sig själv!

Nej någon måste börja säga emot.
kanske är lite i överdrift som jag läste innan med å bränna upp bilar åså.
Men varför inte anordna en vanlig laglig demonstration? detta har ju vart på tal flera gånger tidigare.

Allt för mig
//Andreas

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!
Volvo 144 Turbo "Sleeper" (1968)
MilleN
1 april 2008 · 9 108 Inlägg

"plus att det är ganska kul å se 30 år(eller äldre) gamla bilar som är i kanon skick."

Återigen, tror du inte dom har råd med ett par tusen i skatt som normalt folk har? Tror du dom lägger ner bilhobbyn pga några tusen? Nepp.

Pikey
1 april 2008 · 2 283 Inlägg

FireTraXX skrev:
Jag skiter i vilket.
Har aldrig riktigt förstått varför skitgamla slöhögar som spyr halvtaskigt renade avgaser och rostar sönder överallt ska slippa skatten.

Borde ju nästan höjas med åldern istället.

WORD!

R.I.P. Michael Jackson!
Pikey
1 april 2008 · 2 283 Inlägg

V1C skrev:
Allt börjar gå till överdrift nu. Ifall man importerar en vara från ex USA tro fan att man ska betala 25% moms på varan man redan har köpt. När man ex importerar en bil så blir det fan 10% tull o 25% moms. Och besinen är ju inte för jäkla billig här heller. Men det sägs ju att vi svenskar är för blåögda från att säga ifrån. I andra länder protesterar de o eldar upp bilar o visar sin ilska mot regeringen. Här i Sverige tackar vi o tar mot när vi ska skatta ännu mer. Man måste ju för fan kunna leva o roa sig. Köpa nya saker utan att det kostar en förmögenhet. Volvo är en svensson bil va? Hur fan ska en vanlig svensson familj ha råd att köpa en ny Volvo V70?

Nae det är en svår fråga hur de har råd med det... Men vem bryr sig åk in på en maxi parkering nu så ser du åtminstone 50st V70 av 100 bilar.

R.I.P. Michael Jackson!
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

FireTraXX skrev:

V1C skrev:
Allt börjar gå till överdrift nu. Ifall man importerar en vara från ex USA tro fan att man ska betala 25% moms på varan man redan har köpt. När man ex importerar en bil så blir det fan 10% tull o 25% moms. Och besinen är ju inte för jäkla billig här heller. Men det sägs ju att vi svenskar är för blåögda från att säga ifrån. I andra länder protesterar de o eldar upp bilar o visar sin ilska mot regeringen. Här i Sverige tackar vi o tar mot när vi ska skatta ännu mer. Man måste ju för fan kunna leva o roa sig. Köpa nya saker utan att det kostar en förmögenhet. Volvo är en svensson bil va? Hur fan ska en vanlig svensson familj ha råd att köpa en ny Volvo V70?

Tror du att det löser något att starta ett upplopp som varar i 14 dagar?
Förutom att skitmycket går sönder och allt måste ersättas, folk spärras in, folk dör, folk blir sönderslagna = Kostnader som täcks genom skatter.

Vad kostar en V70?
250 000 eller nåt?

Ganska överkomlig summa för en svenssonbil tycker jag.
Genomsnittslönen ligger väl på 200-250 000?

Istället för att sitta här och böla så kan ju du gå ut och tända eld på din bil i protest.

Sitta här o böla? Hur fan ska en 16 åring kunna ändra något? DET HJÄLPER DÅ FAN INTE ATT BÖRJA BRÅKA. Får man inte säga vad man tkr heller. Har du något bättre förslag hur man ska göra för att ändra något? Såklart som fan det inte är rätt o elda upp bilar osv. Det täcks av försäkringar. Men om man nu vill ändra något, inte fan går det att inga säga vad man tkr, eller har jag fel? Den billigaste Volvo V70n nya modellen kostar 254 900kr. Hur ska en svensson familj kunna ta betala av en sådan bil när de har hus,el,värme,barn,mat,försäkringar,bensin, etc. Allt kostar. Men de flesta drar ju på sig lån.

Senast redigerat av V1C (1 april 2008)

Gooo Wide =)
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

Pikey skrev:

V1C skrev:
Allt börjar gå till överdrift nu. Ifall man importerar en vara från ex USA tro fan att man ska betala 25% moms på varan man redan har köpt. När man ex importerar en bil så blir det fan 10% tull o 25% moms. Och besinen är ju inte för jäkla billig här heller. Men det sägs ju att vi svenskar är för blåögda från att säga ifrån. I andra länder protesterar de o eldar upp bilar o visar sin ilska mot regeringen. Här i Sverige tackar vi o tar mot när vi ska skatta ännu mer. Man måste ju för fan kunna leva o roa sig. Köpa nya saker utan att det kostar en förmögenhet. Volvo är en svensson bil va? Hur fan ska en vanlig svensson familj ha råd att köpa en ny Volvo V70?

Nae det är en svår fråga hur de har råd med det... Men vem bryr sig åk in på en maxi parkering nu så ser du åtminstone 50st V70 av 100 bilar.

Japp, precis. Som jag skrev precis. De flesta drar ju på sig lån de inte kan betala av. Tillslut shiter sig ekonomin totalt för dem. Har erfarenhet av det, en bekant.

Gooo Wide =)
FireTraXX DFFL
1 april 2008 · 9 020 Inlägg

V1C skrev:

FireTraXX skrev:

V1C skrev:
Allt börjar gå till överdrift nu. Ifall man importerar en vara från ex USA tro fan att man ska betala 25% moms på varan man redan har köpt. När man ex importerar en bil så blir det fan 10% tull o 25% moms. Och besinen är ju inte för jäkla billig här heller. Men det sägs ju att vi svenskar är för blåögda från att säga ifrån. I andra länder protesterar de o eldar upp bilar o visar sin ilska mot regeringen. Här i Sverige tackar vi o tar mot när vi ska skatta ännu mer. Man måste ju för fan kunna leva o roa sig. Köpa nya saker utan att det kostar en förmögenhet. Volvo är en svensson bil va? Hur fan ska en vanlig svensson familj ha råd att köpa en ny Volvo V70?

Tror du att det löser något att starta ett upplopp som varar i 14 dagar?
Förutom att skitmycket går sönder och allt måste ersättas, folk spärras in, folk dör, folk blir sönderslagna = Kostnader som täcks genom skatter.

Vad kostar en V70?
250 000 eller nåt?

Ganska överkomlig summa för en svenssonbil tycker jag.
Genomsnittslönen ligger väl på 200-250 000?

Istället för att sitta här och böla så kan ju du gå ut och tända eld på din bil i protest.

Sitta här o böla? Hur fan ska en 16 åring kunna ändra något? DET HJÄLPER DÅ FAN INTE ATT BÖRJA BRÅKA. Får man inte säga vad man tkr heller. Den billigaste Volvo V70n nya modellen kostar 254 900kr. Hur ska en svensson familj kunna ta betala av en sådan bil när de har hus,el,värme,barn,mat. Allt kostar. Men de flesta drar ju på sig lån.

Även folk med hög inkomst drar på sig lån.
Vi har lån på huset t.ex.

Och är man så blåst så att man lånar till mer än man kan betala så får man fan skylla sig själv.
Då behöver man inte köpa en ny V70R två gånger i månaden...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

FireTraXX skrev:

V1C skrev:

FireTraXX skrev:

Tror du att det löser något att starta ett upplopp som varar i 14 dagar?
Förutom att skitmycket går sönder och allt måste ersättas, folk spärras in, folk dör, folk blir sönderslagna = Kostnader som täcks genom skatter.

Vad kostar en V70?
250 000 eller nåt?

Ganska överkomlig summa för en svenssonbil tycker jag.
Genomsnittslönen ligger väl på 200-250 000?

Istället för att sitta här och böla så kan ju du gå ut och tända eld på din bil i protest.

Sitta här o böla? Hur fan ska en 16 åring kunna ändra något? DET HJÄLPER DÅ FAN INTE ATT BÖRJA BRÅKA. Får man inte säga vad man tkr heller. Den billigaste Volvo V70n nya modellen kostar 254 900kr. Hur ska en svensson familj kunna ta betala av en sådan bil när de har hus,el,värme,barn,mat. Allt kostar. Men de flesta drar ju på sig lån.

Även folk med hög inkomst drar på sig lån.
Vi har lån på huset t.ex.

Och är man så blåst så att man lånar till mer än man kan betala så får man fan skylla sig själv.
Då behöver man inte köpa en ny V70R två gånger i månaden...

Precis, som en skrev innan. Kolla på Maxi parkeringarna så ser man hur många som äger splitter nya bilar. O angånde det om att elda upp bilar etc. Har du något förslag till hur man ska ändra något utan att visa vad man tycker? De som eldar upp bilar etc. Inte fan går de ut på sin egen tomt o tänder eld på sin egen bil för att visa vad man tycker.

Gooo Wide =)
FireTraXX DFFL
1 april 2008 · 9 020 Inlägg

V1C skrev:
Precis, som en skrev innan. Kolla på Maxi parkeringarna så ser man hur många som äger splitter nya bilar. O angånde det om att elda upp bilar etc. Har du något förslag till hur man ska ändra något utan att visa vad man tycker? De som eldar upp bilar etc. Inte fan går de ut på sin egen tomt o tänder eld på sin egen bil för att visa vad man tycker.

Då har folk råd att köpa nya bilar ju.
Då är det väl inget att gnälla över?

Eller du tycker att alla ska kunna hosta upp 250 000kr varje år?
För det är fullständigt orimligt.


Och nej, klart som fan att ingen eldar upp sin egen bil.
Men du tycker att sverige är för mesigt och alla andra länder protesterar bättre.
I vissa länder så brinner halva städer ner när de är missnöjda, vill du ha det så här?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

FireTraXX skrev:

V1C skrev:
Precis, som en skrev innan. Kolla på Maxi parkeringarna så ser man hur många som äger splitter nya bilar. O angånde det om att elda upp bilar etc. Har du något förslag till hur man ska ändra något utan att visa vad man tycker? De som eldar upp bilar etc. Inte fan går de ut på sin egen tomt o tänder eld på sin egen bil för att visa vad man tycker.

Då har folk råd att köpa nya bilar ju.
Då är det väl inget att gnälla över?

Eller du tycker att alla ska kunna hosta upp 250 000kr varje år?
För det är fullständigt orimligt.


Och nej, klart som fan att ingen eldar upp sin egen bil.
Men du tycker att sverige är för mesigt och alla andra länder protesterar bättre.
I vissa länder så brinner halva städer ner när de är missnöjda, vill du ha det så här?

Har jag sagt att folk ska kunna hosta upp 250k om året efter skatt? De vanliga svensson familjerna jag känner till kör inte runt i den nya V70in. De svensson familjer som inte har råd till en sån de tar ett lån. De som har god inkomst de brukar också köra Volvo ex Xc70 etc.  NEJ, jag vill inte hadet så här. Därför frågade jag dig en fråga, har du något bättre förslag på hur man ska kunna ändra något? Varför tror du att blåögd är ett annat ord för mesig?
Brinner halva städer ner när de är missnöjda? I ex Frankrike där det brukar vara våldsamma demostreringar har de demostrerat utan att halva städer har brunnit ned. Bilar har välts,eldats upp. Folkmassor har visat sitt tycke om en sak. Men visst fan är det fel att folk måste gå så långt att detta ska hända. Måste väl finnas något att man kan göra för att något ska ändras, därför ställer jag frågan IGEN till dig. Har du något annat förslag?

Gooo Wide =)
FLindgren
1 april 2008 · 5 089 Inlägg

tror inte att det finns så många utav den sorten här men har ni som åker sådana gammla bilar mindre pengar genemot vi som åker nyare bilar?
kanske ska börja med bidrag så man får x antal pengar om man köper en gammal bil så man kan ha råd med att rusta upp den....

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
FireTraXX DFFL
1 april 2008 · 9 020 Inlägg

V1C skrev:
bla bla bla

Nej, det har jag inte.
Och jag pallar inte tjafsa med en liten unge som inte ens har körkort.

Lär dig dela in text i stycke så kanske jag läser ditt nästa inlägg, annars hoppar jag över det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

FireTraXX skrev:

V1C skrev:
bla bla bla

Nej, det har jag inte.
Och jag pallar inte tjafsa med en liten unge som inte ens har körkort.

Lär dig dela in text i stycke så kanske jag läser ditt nästa inlägg, annars hoppar jag över det.

Nae då ska du för FAN inte börja bråka då. Jag sa vad jag tyckte och tänkte. Så LÄGG AV. Så man måste ha körkort för att kunna yttra sig? Herregud.
Jag delade in i stycken.

Gooo Wide =)
FireTraXX DFFL
1 april 2008 · 9 020 Inlägg

V1C skrev:

FireTraXX skrev:

V1C skrev:
bla bla bla

Nej, det har jag inte.
Och jag pallar inte tjafsa med en liten unge som inte ens har körkort.

Lär dig dela in text i stycke så kanske jag läser ditt nästa inlägg, annars hoppar jag över det.

Nae då ska du för FAN inte börja bråka då.
Jag sa vad jag tyckte och tänkte.
Så LÄGG AV.

Så man måste ha körkort för att kunna yttra sig?
Herregud.

Jag delade in i stycken.

SÅ SER ETT INLÄGG UT INDELAT I KORREKTA STYCKEN.
Jag började inte bråka, du sa emot mig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

FireTraXX skrev:

V1C skrev:

FireTraXX skrev:

Nej, det har jag inte.
Och jag pallar inte tjafsa med en liten unge som inte ens har körkort.

Lär dig dela in text i stycke så kanske jag läser ditt nästa inlägg, annars hoppar jag över det.

Nae då ska du för FAN inte börja bråka då.
Jag sa vad jag tyckte och tänkte.
Så LÄGG AV.

Så man måste ha körkort för att kunna yttra sig?
Herregud.

Jag delade in i stycken.

SÅ SER ETT INLÄGG UT INDELAT I KORREKTA STYCKEN.
Jag började inte bråka, du sa emot mig.

Så har jag inte lärt mig i svenskan.
Jasså, jag sa emot vad du tyckte?
DU sa emot mig.

Tror du att det löser något att starta ett upplopp som varar i 14 dagar?
Förutom att skitmycket går sönder och allt måste ersättas, folk spärras in, folk dör, folk blir sönderslagna = Kostnader som täcks genom skatter.

Vad kostar en V70?
250 000 eller nåt?

Ganska överkomlig summa för en svenssonbil tycker jag.
Genomsnittslönen ligger väl på 200-250 000?

Istället för att sitta här och böla så kan ju du gå ut och tända eld på din bil i protest.

Gooo Wide =)
FireTraXX DFFL
1 april 2008 · 9 020 Inlägg

Gonatt gulleplutt, du verkar behöva en powernap.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
V1C
1 april 2008 · 142 Inlägg

FireTraXX skrev:
Gonatt gulleplutt, du verkar behöva en powernap.

haha, skärp dig. Man inser vilka som är mogna och vilka som inte är det.
Visa att du är mogen nog.

Gooo Wide =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang