Lexus IS200 TTE Supercharged - My Pursuit of Perfection

Edge EVOLUTION GARAGE
27 maj 2008 · 1 837 Inlägg

Ja jeklar du, riktigt snygga bilder!
Skall du köpa IS 300 istället eller också, nu då? tongue

//Edge
PLindblom
27 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Edge skrev:
Ja jeklar du, riktigt snygga bilder!
Skall du köpa IS 300 istället eller också, nu då? tongue

Tusen tack! smile

Jadu, det är en bra fråga. Egentligen har jag väl tänkt ersätta min med en IS300, men jag kommer förstås ha båda två medan jag flyttar över de prylar jag kan och behöver. Det kommer bli svårt att skiljas från min 200. Jag har aldrig tidigare varit så nöjd med någon bil smile

Senast redigerat av Minister (27 maj 2008)

Edge EVOLUTION GARAGE
27 maj 2008 · 1 837 Inlägg

Förstår. tongue
Vilket dilemma.. hehe
Allt du gjort med din 200, skall du flytta över det till 300 då?

//Edge
nizze15
27 maj 2008 · 280 Inlägg

Är 200an identisk med 300 karossmässigt? Är inte alltför insatt i Lexus modellerna..

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
PLindblom
28 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Edge skrev:
Förstår. tongue
Vilket dilemma.. hehe
Allt du gjort med din 200, skall du flytta över det till 300 då?

Så mycket jag kan ska jag nog flytta över.  Navigatorlösningen låter jag nog sitta kvar och inredningen har jag ingen anledning att flytta över då den är ännu finare i IS300 smile

nizze15 skrev:
Är 200an identisk med 300 karossmässigt? Är inte alltför insatt i Lexus modellerna..

Det enda formmässiga som skiljer dem åt är kofångarna. Den bakre kofångaren har en längre tröskel på IS300. Jag ska flytta över kofångaren från min 200. Den främre kofångaren är mycket lik, men har något snällare kanter runt grillen och i hörnen. Samma kofångare kom även på IS200 efter dess facelift (-02, om jag inte minns fel).

I morgon ska jag fara iväg till Täby och testa automatlådan en gång till. Jag har inte riktigt bestämt mig för vilken växellåda jag vill ha ännu. En skojighet med automatväxlade IS300 är att de har E-shift (växelpaddlar på ratten) smile

Senast redigerat av Minister (28 maj 2008)

krutmats
28 maj 2008 · 1 892 Inlägg

Ojojoj  SJUKT mycket fint! du är otroligt duktig!!!   blir HUR BRA SOM HELST!! Mvh/Englund

Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
28 maj 2008 · 586 Inlägg

Riktigt fin bil du!! Jag har också en 200a! Fast nissan då hehe.
Ne men tycker att du skall glöra likadant med din 300 sen, fast lacka svart i baklyktorna också så du följer samma tema, samt lacka fälgarna i det första exemplet du visa där det var svart i mitten (påminner om några nyare orgfälgar till volvo* faktiskt).
Skulle vara asballt, för då följer du lixom temat svart vs silver på ett mycket fint sätt big_smile Sen tror jag att det blir snyggt när baklyktorna är på och harmoniserar det svarta med underbart rött ljus smile

Men d va bara några tankar, Ha d gött!!
MVH Pontus

Senast redigerat av Qwaffe (28 maj 2008)

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
PLindblom
28 maj 2008 · 1 200 Inlägg

krutmats skrev:
Ojojoj  SJUKT mycket fint! du är otroligt duktig!!!   blir HUR BRA SOM HELST!! Mvh/Englund

Tack och åter tack. Jag missänker dock att det du pysslar med är klart svårare smile

Qwaffe skrev:
Riktigt fin bil du!! Jag har också en 200a! Fast nissan då hehe.
Ne men tycker att du skall glöra likadant med din 300 sen, fast lacka svart i baklyktorna också så du följer samma tema, samt lacka fälgarna i det första exemplet du visa där det var svart i mitten (påminner om några nyare orgfälgar till volvo* faktiskt).
Skulle vara asballt, för då följer du lixom temat svart vs silver på ett mycket fint sätt big_smile Sen tror jag att det blir snyggt när baklyktorna är på och harmoniserar det svarta med underbart rött ljus smile

Men d va bara några tankar, Ha d gött!!
MVH Pontus

Tusen tack smile

Jag håller faktiskt med dig helt och hållet. Fixar jag svarta insatser i baklysena också ser det inte lika dumt ut med svart/silvriga fälgar. Vi får se lite hur jag gör med baklysena. Jag funderar på att sälja dem med bilen och köpa en annan variant av LED-lysen vars stuk matchar de LED-dimljus som också finns att köpa.

Ha det finfint!

PLindblom
28 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Nu har kameran jobbat igen. I morgon ska bilen till Lexus och få en fyrhjulsinställning

http://img293.imageshack.us/img293/4047/dsc0238fixframebw0.jpg

http://img138.imageshack.us/img138/2487/dsc0200fixframend2.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/9632/dsc0210fixframepb2.jpg

ToXtreme
29 maj 2008 · 3 627 Inlägg

Mysigt avgas big_smile Men vad tusan är det som sticker upp brevid? tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Galad8
30 maj 2008 · 1 997 Inlägg

Upptäckte ditt projekt för 1 timme sen ungefär. Läste första uppdateringen och fastnade direkt!
Säger väl som de andra, att du verka ha koll på det du gör och har grymma lösningar på det mesta!
Blir kanonbra enligt min mening.

Om du skulle börja bygga på en IS300 me lite mer motor och så ska du ta den manuella. Du vill köra bilen, bilen ska inte köra dig. Eller? big_smile

Fortsätt såhär de blir hur bra som helst, riktigt spännande är det, och fina bilder har du.

MVH/Jonte.

PLindblom
4 juni 2008 · 1 200 Inlägg

ToXtreme skrev:
Mysigt avgas big_smile Men vad tusan är det som sticker upp brevid? tongue

Det har jag förklarat ett par gånger i tråden smile Det är en resonansburk som dels kyler ned avgaserna en aning och dels dämpar ljudet avsevärt. På tomgång hörs ingen skillnad mot originalljuddämparen.

Galad8 skrev:
Upptäckte ditt projekt för 1 timme sen ungefär. Läste första uppdateringen och fastnade direkt!
Säger väl som de andra, att du verka ha koll på det du gör och har grymma lösningar på det mesta!
Blir kanonbra enligt min mening.

Om du skulle börja bygga på en IS300 me lite mer motor och så ska du ta den manuella. Du vill köra bilen, bilen ska inte köra dig. Eller? big_smile

Fortsätt såhär de blir hur bra som helst, riktigt spännande är det, och fina bilder har du.

MVH/Jonte.

Jag tackar så mycket för en fin komplimang smile

Ja, manuellt får det bli. Det är dessutom kul att ha en bil som är ovanlig. För närvarande finns som sagt EN manuellt växlad IS300 i Sverige. Tråkigt nog är den rejält misskött av firman som försöker sälja den till vansinnigt överpris. Den står i en dammig hangar med kvastar och annat krafs lutat mot sig sad

Ännu en ny bild på min
http://img529.imageshack.us/img529/8826/dsc0343fixframejk1.jpg

*_Slider_*
6 juni 2008 · 208 Inlägg

fasen vilken  häftig bild big_smile

BMW 325 "Tysken" (2008)
Chevrolet s10 "FHP Speedshop" (1986)
PLindblom
17 juni 2008 · 1 200 Inlägg

*_Slider_* skrev:
fasen vilken  häftig bild big_smile

Tack tack! smile

Nu har jag fått hem TTE-"vingen" som jag beställde för ett tag sedan. Jag hade tänkt sätta den på min blivande IS300, men sedan kom jag på att dessa redan har läppar från fabrik. Dessvärre gick det inte att skicka tillbaka denna, då de tillverkas på beställning. Jag ska ta och lämna in den på lack i veckan och sedan montera den. Jag bytte även ut mina vindrutespolare mot så kallade Fan washer jets, en bra investering. Bilder kommer.

Senast redigerat av Minister (17 juni 2008)

PLindblom
18 juni 2008 · 1 200 Inlägg

Nattbilder. Observera att strålkastarna inte är påslagna. Det är mina CCFL-ringar som lyser:

http://img262.imageshack.us/img262/4071/dsc0682fixframecr0.jpg

http://img93.imageshack.us/img93/3760/dsc0699fixframehk8.jpg

Senast redigerat av Minister (18 juni 2008)

RobinAkerlund
18 juni 2008 · 17 Inlägg

Sjukt fin bil. bilr bara bättre och bättre.
Ska följas.

Supra_robin
18 juni 2008 · 4 663 Inlägg

jävlar den blir bara syggare och snyggare  vör varje bild big_smile
mvh robin

znurv
22 juni 2008 · 136 Inlägg

Imponerande, helt klart väldigt imponerande smile

Jag önskar det fanns motivation och kunskap hos mig att göra saker med min egen bil. Kanske ska sälja min och ta över din wink

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!
PLindblom
22 juni 2008 · 1 200 Inlägg

znurv skrev:
Imponerande, helt klart väldigt imponerande smile

Jag önskar det fanns motivation och kunskap hos mig att göra saker med min egen bil. Kanske ska sälja min och ta över din wink

Jag tackar så hjärtligt smile

Det är en speciell känsla att sätta sig i sin bil och veta att man själv ligger bakom många av dess fiffiga lösningar. Det är väl nackdelen med att köpa en bil som redan är ombyggd, det känns inte likadant smile

I helgen har jag kört 130 mil, till Karlskrona och tillbaka, och jag tycker bara mer och mer om bilen. Om det bara fanns ett godkänt sätt att trimma den ordentligt skulle jag vara överlycklig. Motoreffekten är nämligen det enda jag saknar. Därför letar jag som sagt efter en IS300 att ersätta denna med.

MrTobias
22 juni 2008 · 1 297 Inlägg

LED-ögonbrynen, vart hittar man sånt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang