varför så många här på gorg som har Automatlådefobi? det är ju nice som f*n ;)

LazerHawke
3 april 2008 · 1 268 Inlägg

Mortalis skrev:
Verka la va en tråd mer att du ska försvara din automatlåda o att vi ska hålla me om att du gjort ett bra köp, så lägger ner de här

Mortalis har du inge bättre komma med så sluta skriv i tråden är du snäll...

jag har inte försvarat nåt jag bara konstaterade att det är inte dyrare me automat än manuell om man har garanti på det.. så inget mer med det over and out...

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
3 april 2008 · 3 404 Inlägg

Jänkare ska i princip alltid ha automat (bortsett från de som har lite mer pulver under huven) men lite mer aldagliga bilar borde ha manuell. Tycker att växla är halva nöjet, att själv kunna bestämma om man vill växla vid 2000 eller 6000rpm är så mycket värt, speciellt om det är en rolig bil!
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
3 april 2008 · 586 Inlägg

Jag har manuell, och tycker det är underbart. Testade mammas automat och såg inget roligt i det, händer lixom ingenting. Man sitter där och gasar och bromsar på ett lite tafatt vis. Sen kan jag tänka mig att det är skönt om man pendlar till och från jobbet etc.

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
Gozze
3 april 2008 · 218 Inlägg

nej satan Automat är skönt när man kör långa sträckor och ska Cruisa cityn tongue manuell är klart mycket bättre om man ska busköra

Volvo 340 (1984)
lingua
3 april 2008 · 2 271 Inlägg

Automat är grymt skönt i rusningen här i Stockholm i alla fall.
Ska köpa nån busbil till sommaren och där ska det dock vara manuell.smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
riggley Valkyrie
3 april 2008 · 118 Inlägg

Automat är hur gött som helst. Har tröttnat efter 5 års bilkörande med manuell låda i stadstrafiken och köerna kring Göteborg. Har visserligen DSG låda på GTI'n så ja kan ju köra "manuellt" om jag vill, men känns inte riktigt rätt att kalla de manuellt när man växlar med paddlarna.

Forge Distributer http://www.maptun.com/
Sir_Ed
3 april 2008 · 304 Inlägg

Älskar min halvautomatlåda! Kan växla manuelt när jag vill, behöver inte växla ner om jag inte vill, slipper kopling överhuvudtaget.

I somras var det bilsemester. Automat läge+farthållare=FMS (fett med soft)! big_smile

I have my own race...
zortep
3 april 2008 · 911 Inlägg

hmm, för min del är det väl att jag är uppvuxen med endast manuella bilar tongue farsan har aldrig köpt en bil med automatlåda, så det har väl fastnat på mig med hehe,   

men jag har funderingar på en automat om jag ska köpa en till tråkig bil tongue

pic up the phone, wazzzaaa
klimpan
3 april 2008 · 2 600 Inlägg

jag är nog mera en manuell männinska tongue men automat är ju ett plus i stads körning då man få koppla rätt mycket me en manuell låda.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Corvair65 Stolt pappa
3 april 2008 · 161 Inlägg

Jag har alltid haft manuella lådor, men när jag flyttade till stan köpte vi en automat. Jag betalar mer än gärna den där decilitern den drar extra. Det är så skönt i rusningstrafiken kring 4 efter jobbet. När det blir dags att flytta ut på "landet" igen blir det definitivt manuell. Man ska välja utrustning efter omständigheterna.

Severin
3 april 2008 · 1 587 Inlägg

Jag älskar min automatare big_smile !!! Så jääkla sköönt asså.. Visst lite buskörning känsla förlorar man.. Men man kan ha kul med dom ändå wink

DB2-4
3 april 2008 · 51 Inlägg

Älskar automat när jag skall ÅKA bil men vill gärna ha en manuell när jag kör bil
Körde en Aston Db9 med rattpetmojar, utan koppling, var helt dj--la omöjligt att köra, berodde säkert på mig

Adde

Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too
WilliamL Bmw Love
4 april 2008 · 164 Inlägg

Helt underbart med Automat så länge dom håller!!!

Bmw är ingen bil, det är en livstil!
puttep Stolsvärmare
4 april 2008 · 77 Inlägg

ganska skönt me automat smile men jag tycker att det förstör körglädjen smile

Down Under
Mr Haller
4 april 2008 · 13 Inlägg

Automat Rules wink

BMW M535 B10 Singel Turbo "PPF-ViPec" (1987)
BMW E34 520i "Neezy" (1988)
terazzi
4 april 2008 ·

E anti-automat tongue
Ska va manuell ;D tycker automat är tråkigt..  men respekterar er som har det, e ju inget fel med det smile

fegge_89
4 april 2008 · 1 302 Inlägg

Med en bil som är manuel så kan man dra ut på växlarna smile

Hmm.
4 april 2008 ·

Har kört automat, visst sköna på ett sätt. men inget för mig. i början kändes det bara äckligt, efter ett tag blev det skönt(att köra). men, Håller mig till manuell-låda wink

Senast redigerat av Hmm. (4 april 2008)

steifan DR!FTT3KN!K3R
4 april 2008 · 10 427 Inlägg

Köra bil eller åka bil är frågan wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Castel Mustangfrälst
4 april 2008 · 199 Inlägg

Visst jätte skönt o köra automatbilar. Man bara följer med.
MEN det är väl kanske inte det man vill göra när man åker hobby bilen. Då vill man vara med själv smile

Men visst nästa brukis kan mkt väl bli automat.

//Danne

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang