besikta med svetsdiff ?

R_Lundstrom
3 april 2008 ·

besiktade min volvo 740  fick 2a på diffen
har aldrig haft problem med det tidigare.
någon som har erfarenhet eller lösning hur man enklast får igenom diffen

dom skrev "bakaxel ändrad"

fundra på att kanske svarva ner splinesen på en annan axel å prova...eller?

torpis Forummoderator
3 april 2008 · 10 572 Inlägg

tar ju knappt en kvart att byta bakaxel heller så det är ju lätt löst, men surt på ombesiktningen kostar tid och 300spänn sad

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
kim89
3 april 2008 · 112 Inlägg

Om jag har förstått det rätt.. så enda sättet dom kollar på om bakaxeln är ändrad, är väl på bromsresultatet?
att det bromsar lika mycket på varje hjul.. och.. det gör min bil utan nån svetsdiff eller dylikt.. och så kan man väl inte resonera?


rätta mig gärna om jag har fel. smile

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
R_Lundstrom
3 april 2008 ·

kim89 skrev:
Om jag har förstått det rätt.. så enda sättet dom kollar på om bakaxeln är ändrad, är väl på bromsresultatet?
att det bromsar lika mycket på varje hjul.. och.. det gör min bil utan nån svetsdiff eller dylikt.. och så kan man väl inte resonera?


rätta mig gärna om jag har fel. smile

nja rullarna startar med 1 sec mellanrum så dom ser att det är något "skumt" å sen när dom åker runt huset...

R_Lundstrom
3 april 2008 ·

torpis skrev:
tar ju knappt en kvart att byta bakaxel heller så det är ju lätt löst, men surt på ombesiktningen kostar tid och 300spänn sad

menar du att det tar en kvart att byta axel eller bara drivaxel, vad är lättlöst menar du?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang