Vad fick ni tillbaka på skatten?

Morge Underbetald
5 april 2008 · 29 Inlägg

ca 11k före avdragen på 10 mil per dag

Pappa till två underbara pojkar =)
Robbin_V90 Elektriker/Montör
5 april 2008 · 534 Inlägg

Residence skrev:

JapMax skrev:

Residence skrev:
om jag drar av 43092:- så räknar skatteverket ner beloppet med 8000:-...
=35092:-
jag har räknat såhär: 9mil tur/retur till jobbet. 18kr/mil... 266 arbetadedagar...9*18*266=43092:-
hur mycjket utav 35092:- får jag tillbaka??

Jobbar du 266 dagar om året?
Man brukar räkna på 210-220 dagar.

Man får väl tillbax en femtedel?

har jobbet 6dagars veckor och 5dagars veckor om varandra...4v semester.. = 266dagar...

Får man inte tillbaka 66%. Inte 100 men jag har för mig det... Själv får man ca 8500...smile

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Piraten
5 april 2008 · 166 Inlägg

pröjsa 233 414

Netzki
5 april 2008 · 165 Inlägg

Inte fått än och vill nog inte ha brevet heller. Räknade på vad jag betalar i skatt och det var skapligt för lite. Får nog betala minst 10000 =/

MawE
5 april 2008 · 517 Inlägg

Det är alltid bättre att betala tillbaka än att få tillbaka skattepengar... Se det som att om du har 5000 kr som du ska betala tillbaka. Istället för att bara få ränta på pengarna investerar du pengarna i en fond eller en aktie och får bättre avkastning på pengarna. Så när du väl ska betala tillbaka gör du det med glädje eftersom du kanske har ökat innehavet med typ 30 %

Men som så många andra skulle man kanske spendera det på bilen istället för att investera det..

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Castel Mustangfrälst
5 april 2008 · 199 Inlägg

Drygt 6500:- skulle jag få men dom försvinner väl endå smile

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
lanred
5 april 2008 · 555 Inlägg

Någon som vet om man får pengar för resor om man får hel veckas traktamente?

Johankocken
5 april 2008 · 529 Inlägg

Är det 18kr Milen  eller 18.50kr milen man får dra avför nu blir jag förvirrad..

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
riggley Valkyrie
5 april 2008 · 118 Inlägg

JohanMR850 skrev:
Är det 18kr Milen  eller 18.50kr milen man får dra avför nu blir jag förvirrad..

18 kr för inkomstår 2007. Men nästa år, altså 2009 får du dra av 18.50 för inkomståret 2008.

Forge Distributer http://www.maptun.com/
MilleN
5 april 2008 · 9 108 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:
Jaha, där sket det sig då... Ställde på 850:in i måndags =P

Men jag kan ju åkt med en annan bil..?

Måste det vara en bil som står på mig..?

4 laxar hade ju inte varit fel annars..


He he, ja det var ju tur att du inte ljög där då =P

Självklart kan man ha åkt med en bil som inte står på dig tongue Se till att ha en undanflykt bara även om det är väldigt otroligt att bli granskad.

FireTraXX DFFL
5 april 2008 · 9 020 Inlägg

MawE skrev:
Det är alltid bättre att betala tillbaka än att få tillbaka skattepengar... Se det som att om du har 5000 kr som du ska betala tillbaka. Istället för att bara få ränta på pengarna investerar du pengarna i en fond eller en aktie och får bättre avkastning på pengarna. Så när du väl ska betala tillbaka gör du det med glädje eftersom du kanske har ökat innehavet med typ 30 %

Men som så många andra skulle man kanske spendera det på bilen istället för att investera det..

Hur många gör så?

De flesta som får betala tillbaka vet säkert inte ens om det, får lönen och handlar som vanligt, kontosaldot är 1450kr och dagen efter kommer en inbetalningslapp på 6840kr.
Det skulle jag gissa är vanligare.

Därför betalar jag hellre för mycket eftersom att jag inte har en krona kvar på lönen när nästa lön kommer.
Halva går till avbetalning på bilen, en fjärdedel går första helgen på festande och resten går till snus och bensin. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
5 april 2008 · 1 290 Inlägg

FireTraXX skrev:

MawE skrev:
Det är alltid bättre att betala tillbaka än att få tillbaka skattepengar... Se det som att om du har 5000 kr som du ska betala tillbaka. Istället för att bara få ränta på pengarna investerar du pengarna i en fond eller en aktie och får bättre avkastning på pengarna. Så när du väl ska betala tillbaka gör du det med glädje eftersom du kanske har ökat innehavet med typ 30 %

Men som så många andra skulle man kanske spendera det på bilen istället för att investera det..

Hur många gör så?

De flesta som får betala tillbaka vet säkert inte ens om det, får lönen och handlar som vanligt, kontosaldot är 1450kr och dagen efter kommer en inbetalningslapp på 6840kr.
Det skulle jag gissa är vanligare.

Därför betalar jag hellre för mycket eftersom att jag inte har en krona kvar på lönen när nästa lön kommer.
Halva går till avbetalning på bilen, en fjärdedel går första helgen på festande och resten går till snus och bensin. tongue

Ja de första stämmer nog ganska bra faktiskt! Och de andra är du inte ensam om tongue

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
MilleN
5 april 2008 · 9 108 Inlägg

FireTraXX skrev:

MawE skrev:
Det är alltid bättre att betala tillbaka än att få tillbaka skattepengar... Se det som att om du har 5000 kr som du ska betala tillbaka. Istället för att bara få ränta på pengarna investerar du pengarna i en fond eller en aktie och får bättre avkastning på pengarna. Så när du väl ska betala tillbaka gör du det med glädje eftersom du kanske har ökat innehavet med typ 30 %

Men som så många andra skulle man kanske spendera det på bilen istället för att investera det..

Hur många gör så?

De flesta som får betala tillbaka vet säkert inte ens om det, får lönen och handlar som vanligt, kontosaldot är 1450kr och dagen efter kommer en inbetalningslapp på 6840kr.
Det skulle jag gissa är vanligare.

Därför betalar jag hellre för mycket eftersom att jag inte har en krona kvar på lönen när nästa lön kommer.
Halva går till avbetalning på bilen, en fjärdedel går första helgen på festande och resten går till snus och bensin. tongue

Är helt inne på FireTraXX spår här, är det någon gång man är tacksam för extra pengar är det när sommaren börjat i Juni, därför betalar jag också extra skatt varje månad, det kvittar hur mycket/lite lön jag har, det är i princip slut innan nästa trillar in, sparkonto har aldrig funkat för mig så jag gör så här. Modernt sparande kallas det wink

MrTobias
5 april 2008 · 1 297 Inlägg

Får betala tillbaka 5**kr.. surt. jag som alltid brukar få 4-5 tusen ^_*

EmilNilsson
6 april 2008 · 40 Inlägg

betala 18000 =/

Haara
6 april 2008 · 102 Inlägg

dryga 12 000 tillbaka och sen mil ersättning på det smile

Johankocken
6 april 2008 · 529 Inlägg

Ska blir härligt o få dem va det v 15 i morron.. såg det va utbetalning v23  drygt o vänta big_smile

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
race Race For Fun!
6 april 2008 · 379 Inlägg

13 000kr tillbaka och då har jag ändå egen firmabil big_smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
Caffe
6 april 2008 · 1 436 Inlägg

Har inte fått något besked... Är det pengar för inkomster 2007 som kommer nu? eller ända bak till 2006?
Sommarjobbade 07 och borde få tillbaka några slantar men 06 är det tomt... Kommer jag få några pengar?
(Newbe tongue )

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Johankocken
6 april 2008 · 529 Inlägg

tror inte du tjänat så mycket o betalt så mycket skatt att du skulle få tillbaka på sommar jobb det är vad ja tror!!!

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang