MawE skrev:
Det är alltid bättre att betala tillbaka än att få tillbaka skattepengar... Se det som att om du har 5000 kr som du ska betala tillbaka. Istället för att bara få ränta på pengarna investerar du pengarna i en fond eller en aktie och får bättre avkastning på pengarna. Så när du väl ska betala tillbaka gör du det med glädje eftersom du kanske har ökat innehavet med typ 30 %
Men som så många andra skulle man kanske spendera det på bilen istället för att investera det..
Hur många gör så?
De flesta som får betala tillbaka vet säkert inte ens om det, får lönen och handlar som vanligt, kontosaldot är 1450kr och dagen efter kommer en inbetalningslapp på 6840kr.
Det skulle jag gissa är vanligare.
Därför betalar jag hellre för mycket eftersom att jag inte har en krona kvar på lönen när nästa lön kommer.
Halva går till avbetalning på bilen, en fjärdedel går första helgen på festande och resten går till snus och bensin.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.