Upplever ni spårighet?

Tea4
7 april 2008 · 66 Inlägg

Hej,

Upplever ni att det blir spårigt(rycker till ibland) med däck som har bredden 215?

Mvh

T12
7 april 2008 · 112 Inlägg

har 205 på min nissan almera o känner de..

Saab 99 "Red Fox" (1982)
John87 Stolt Volvoägare
7 april 2008 · 4 913 Inlägg

215 på T5'an spårar lite.
225'orna på BMW'n spårar lite mer.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
fredda_king Fotograf
7 april 2008 · 1 319 Inlägg

jag känner då inte av nå på min bil 225/40-18 har jag. går som en dröm på vägen

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
AttackMedic
7 april 2008 · 379 Inlägg

Känner på min, 235/35-19

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"
Greatsnyggo saabtok
7 april 2008 · 1 306 Inlägg

225/45-17 och ja känner de på dåliga vägar

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Patriiik
7 april 2008 · 134 Inlägg

Jag kör med 225/40-18,   och det beror mycket på hur vägenm ser ut.  Men där det går mycket tung trafik så blir det ju att bredare däck "söker" sig till spår ivägen.

Dennis-76
7 april 2008 · 32 Inlägg

jo men mest i krondiken

Larzzon nr1 Truck förare
9 april 2008 · 273 Inlägg

Hjulinställning behövs troligen inte göras, det beror mest på hur vägarna ser ut, min spårar me 225/40/18 även mina gamla fälgar me 215/45/17 spårade me men de va ju bara på dåliga vägar..

Seat Ateca Cupra "Red Velvet" (2020)
Tagg3N Konsult
9 april 2008 · 1 247 Inlägg

Min spårar rätt fint på dåliga vägar .. Sitter 225/40 -18 på Saaben..

Opelmadness German cars, quality and beyond
9 april 2008 · 8 197 Inlägg

Har känt att det spårar med mina däck. Dom var visserligen väldigt slitna, men ändå...
Men det spårar mer ju bredare fälgen är utåt... Eller för mycket inåt.
Ska vara rätt balans där annars blir det jobbigt.
Vectra 89'an jag hade spårade otroligt mycket. Men det satt MIM-fälgar med ET13 på den.. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Ruuska_
9 april 2008 · 474 Inlägg

Det spårar som satan med mina 205/55 16".. men det är iof väldigt dåliga vägar jag kör på

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Owzer Rallykalle och kabeltattare
9 april 2008 · 422 Inlägg

Beror ju på hur mycket fälgarna breddar utåt, min Golf spårar som fan, BMW:n märks det inget på.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
NxV ElectroRaggare
9 april 2008 · 883 Inlägg

Jag har 255 fram och de spårar så lite att man inte märker av det.
Däremot på min mor jaguar där det är 235 fram spårar som fan, man får vara rikigt beredd ibland på dålig cityväg.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Team-Adolfsson Gödseldräng
9 april 2008 · 4 529 Inlägg

på brorsans pontiac när den funkade så satt det 275 fram och 315 bak och där spårade det inget smile
dock svår styrd så de va tur de inte spårade ^^
fast det var ej gat däcken men den kördes med det ändå ^^

Xuri One Man Clan
9 april 2008 · 4 287 Inlägg

kör 225/40 / 18" på min och de tycker jag inte inte spårar ..beror väldigt mycke på fabrikat...hjulinställningen behöver de inte var fel på ...e de fel på hjulsien brukar de dra åt något håll eller äta däck ...de brukar inte spåra mer bara för att hjulisen är fel..men de kan...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Xuri One Man Clan
10 april 2008 · 4 287 Inlägg

connyolsson skrev:

Xuri skrev:
kör 225/40 / 18" på min och de tycker jag inte inte spårar ..beror väldigt mycke på fabrikat...hjulinställningen behöver de inte var fel på ...e de fel på hjulsien brukar de dra åt något håll eller äta däck ...de brukar inte spåra mer bara för att hjulisen är fel..men de kan...

Kan inte du ställa din toe 0,5% Negativt och ut å kör så skall du se på grejer och spårning av Guds like..

Bilen drar inte snett p.g.a fel toe utan bara p.g.a sneslitna däck som man får av fel toe!!!!!mad

Körde en gång en MB 123 från säffle till åmål (2mil) med 1cm neg toe på vintern.. gick inte köra över 30km/h för träffade jag lite snö så stack den direkt..

Min bil ska ha negativ toe orginal tongue men inte så möe...bilen kan visst dra pga av fel toe...om du har negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir de ju som att man svänger hela tiden eller hur

bilar med sprillans nya däck kan dra.... då har de med toe å göra....

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
decib3L Körv
11 april 2008 · 3 535 Inlägg

connyolsson skrev:

Xuri skrev:

connyolsson skrev:

Kan inte du ställa din toe 0,5% Negativt och ut å kör så skall du se på grejer och spårning av Guds like..

Bilen drar inte snett p.g.a fel toe utan bara p.g.a sneslitna däck som man får av fel toe!!!!!mad

Körde en gång en MB 123 från säffle till åmål (2mil) med 1cm neg toe på vintern.. gick inte köra över 30km/h för träffade jag lite snö så stack den direkt..

Min bil ska ha negativ toe orginal tongue men inte så möe...bilen kan visst dra pga av fel toe...om du har negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir de ju som att man svänger hela tiden eller hur

bilar med sprillans nya däck kan dra.... då har de med toe å göra....

JA OM DU LÅSER RATTEN RAK JA!!! negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir ratten sne och inge mer!!!!!

Nya däck och drar åt samma håll hela tiden så beror det  nog på cambern.. ena hjulet står + och andra -

Om du menar 940in så skall den ha 0,17-0,43 grader POSITIV toe..

helvete vad hysterisk du låter. Ingen lär ta dig seriöst om du ska ha massa "!!!!!!!!!!!!!" i varenda mening.

Truckdriving Man
Smajly
11 april 2008 · 3 059 Inlägg

connyolsson skrev:

Xuri skrev:

connyolsson skrev:
Kan inte du ställa din toe 0,5% Negativt och ut å kör så skall du se på grejer och spårning av Guds like..

Bilen drar inte snett p.g.a fel toe utan bara p.g.a sneslitna däck som man får av fel toe!!!!!mad

Körde en gång en MB 123 från säffle till åmål (2mil) med 1cm neg toe på vintern.. gick inte köra över 30km/h för träffade jag lite snö så stack den direkt..

Min bil ska ha negativ toe orginal tongue men inte så möe...bilen kan visst dra pga av fel toe...om du har negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir de ju som att man svänger hela tiden eller hur

bilar med sprillans nya däck kan dra.... då har de med toe å göra....

JA OM DU LÅSER RATTEN RAK JA!!! negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir ratten sne och inge mer!!!!!

Nya däck och drar åt samma håll hela tiden så beror det  nog på cambern.. ena hjulet står + och andra -

Om du menar 940in så skall den ha 0,17-0,43 grader POSITIV toe..

Lägg ner!
15 pers här med olika erfarenheter där dom flesta är överrens... Varför tjabba imot alla.. hör du inte eller e de svårt att läsa?? E vägen nerkörd av tung trafik spårar bilen visst fast att du har en perfekt inställning. Men du kan tydligen köra i terräng utan att känna nått för din e perfekt? Sär ju sig själva när de e djupa spår i vägen att den kommer spåra.

Klart att du inte märker nått med dina cykeldäck på skodan.. släng på 245/40 på den så ska du se va som händer.

Senast redigerat av Smajly (11 april 2008)

Rock-Star
11 april 2008 · 2 982 Inlägg

Tea4 skrev:
Hej,

Upplever ni att det blir spårigt(rycker till ibland) med däck som har bredden 215?

Mvh

som svar på org frågan...

har testat alla möjliga kombinationer på 15,16,17"..- och de spårar..
har just nu 225/40/18 och de spårar ordentligt.
har varit inne hos solnadäck AB och balanserat idag, så nu spårar de mycke mindre .. men ja, ja känner att det är spårigt oavsett däck.
tror att det spårar på alla bilar som har mindre bredd än 245....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang