3016
Sök

Marlboroman's 850 Turbo -94

Efter ett par år i förvaring så är det dags att byta till en originalmotor och få den igenom besiktningen. Dessutom ska både in- och utsidan få sig en liten uppsnyggning är det tänkt.

168 715 Visningar
Projektet avslutat 20 oktober 2012
Driver
2 111 Inlägg
14 juli 2009
Kul att de går framåt smile. Kul o se vad du var för "snubbe" i lördags också smile. Hoppas du slipper colanissar i framtiden :S smile. Keep it up!

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 juli 2009
Marlboroman skrev:
http://www.boostedbadger.nu/bilder/8500907101.jpg
Har väl inte hänt så mycket, skaffat en ny kolkanister i hopp iom attdet ska sluta lukta bensin.

http://www.boostedbadger.nu/bilder/8500907102.jpg
Bytt tätningarna i AP-oken, så nu ska dem funka, men skivorna är ju  inne på sista versen.

http://www.boostedbadger.nu/bilder/8500907103.jpg

hade oxå problem med ok?

820 Inlägg
7 oktober 2009
Hur går det här då? smile

Om man säger

8 267 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Här händer det i princip inget alls. Har gjort en del småsaker på den. Men bristande ekonomi har satt käppar i hjulet och att jag just nu är på vild jakt efter ett nytt garage. Projektet ligger i malpåse tills vidare.

820 Inlägg
7 oktober 2009
Marlboroman skrev:
Här händer det i princip inget alls. Har gjort en del småsaker på den. Men bristande ekonomi har satt käppar i hjulet och att jag just nu är på vild jakt efter ett nytt garage. Projektet ligger i malpåse tills vidare.

Åh fan segt, råkat ut för samma sak själv.. icke roligt sad

Om man säger

8 267 Inlägg
7 oktober 2009
Trådstartare
Det som kommer hända närmast är att den ska sättas ihop så att den blir körbar igen, och sen köras till vart nu man får tag i garage, och sen får den stå där. Ska väl försöka spara ihop så man kan få nånting gjort i vinter. Men i nuläget ser det mörkt ut.

MoffeGreven
9 oktober 2009
Ser bra ut detta! big_smile. Synd på motgångarna men sånt får man ju alltid räkna med tråkigt nog wink

8 267 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Sista uppdateringen som görs av denna tråd på ett bra tag framöver... sad

Igår kunde jag äntligen flytta den till sitt nya "hem" där den förhoppningsvis ska stå över vintern. Så nu är det enbart förvaring som gäller över vintern, och planen är väl att spara ihop pengar så man kan grejja lite i vår. I övrigt har det inte hänt så mycket, bytte till ett momentstag med polybussningar från skruvat, verkar funka bra. Hållit på och jagat ett vattenläckage som jag inte blir klok på. Fått hem lite mer delar till bränslesystemet. Satt i en cd.spelare och högtalare i bakdörrarna, men inte lött ihop kablarna så man kan ft nåt ljud, det får vänta till i vår. Varit så jäkla trökigt att inte ha nåt ljud alls i bilen under dem mil den trots allt rullar under sommaren.

Får väl se vad som händer under vintern, men förhoppningsvis ska jag väl kunna handla mig lite närmare målet.

Ointresserad.
936 Inlägg
28 oktober 2009
Låter fint detta, tråkigt du ska behöva vänta dock. Men den lär bli fin sen wink

Teabag appreciation club.

5 650 Inlägg
28 oktober 2009
osynliga vatten läck kan vara vämrepaket / toppackningen fast du har vell bytt toppackningen "sett tidigare i tråden"
blir nice näre kommer igång igen

8 267 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
Värmepaketet är det inte, utan det har kommit från motorn,. Har bytt lite grejjer, och den höll då tätt igår.

8 267 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
En sista uppdatering för i år.

Nu har hon bara stått under sitt blåa skynke i 2 månader utan att jag har rört henne. Har inte hänt så jäkla mycket heller egentligen. Jag har handlat en växelspaksknopp / förlängare och så har jag idag beställt nya 325*28mm skivor från AP via KH Motorsport. 4 veckors leveranstid och 4495:-. Alltså 4495:- styck om någon trodde annat... Det kostar att ligga på topp big_smile Bromsar är det som gäller för tillfället och ska inleda 2010 med att handla bromsok bak så jag har en komplett sats för att montera S60R bromsar bak, 330mm.

Sen får vi väl se vad som händer framåt sommaren. Har väl vissa funderingar på att bara skaffa ett sörre lmm-hus och lite större spridare så man vågar gasa lite med den och blir det nog mest bara att åka lite med den i sommar. Ja, så sa jag i somras med. Men har man inte råd att bygga klart så har man inte sad

Har lite småsaker (defintionsfråga) som ska inhandlas efter bromsdelarna, sen ska det sparas till motorstyrning / tändning. Det är planen inför 2010 i nuläget, sen får vi se vad som händer och fötter smile

5 650 Inlägg
12 mars 2010
Hur gåre nu mera va några månader sen man läste nått..

8 267 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Nu va det längesen det hände nåt i den här tråden. Men kan väl uppdatera läget då jag får frågan hur det går lite då och då.

Sen den ställdes av i höstas så har det inte hänt så mycket. Den har bara stått uppallad i väntan på bättre tider. Har handlat lite prylar, varav senaste och dyraste förvärvet landade idag. Tog tid att få det, men det har ju inte varit någon panik. Projetet ligger fortsatt i malpåse och tankarna på försäljning har funnits, men jag fortsätter att vela i den frågan.

http://www.boostedbadger.nu/bilder/850100615.jpg
Investerat i ett Autronic SM4 som ny motorstyrning, fördelaren byggs bort till förmån för separata spolar. Lär handla på mig ett par saker till som behövs för den installationen, men men den stora biten är inhandlad. Så nu har man kvällslektyr i form av en tjock instruktionsbok som ska lusläsas ett par gånger innan installationen påbörjas. Det är en hel del att begrunda om man vill lyckas. Men det blir väl en fråga att ta tag i till vintern som det ser ut i skrivande stund.

Nya skivor fram (AP) har köpts och ligger på lager i väntan på montering. Planen är väl att montera dem innan Rättvik som lär bli den enda träffen i år med 850in sad

Obefintligt garage fortsätter att vara det stora hindret för att kunna jobba vidare. Letar runt, men det är omöjligt att hitta nåt vettigt som det verkar. Löser det sig, eller rättare sagt, det måste lösas snart. Sen kan det väl börja hända grejjer på riktigt.

593 Inlägg
15 juni 2010
FY FAN VAD HÄRLIGT! big_smile
Lite avis blir man!
Men förhoppningsvis är det min tur nån dag!

Grymt bygge!

//Jerker

8 267 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Jerk-R skrev:
FY FAN VAD HÄRLIGT! big_smile
Lite avis blir man!
Men förhoppningsvis är det min tur nån dag!

Grymt bygge!

//Jerker

Ja, det är riktigt härligt, så nu kliar det ju fingrarna. Skulle ju va kul om man hade råd att få liv i den med nya systemet till slutet av sommaren och bara köra nån grundmapp och sen bygga om bränslesystem och den delen i vintern för att sen mappa på riktigt. Men det lär nog tyvärr bara fortsätta att vara en dröm sad

Lyckas man bara lösa det där mad garage så finns det en massa planer som ska genomföras big_smile

Det blir nog din tur med ska du se, bara man tar steget smile

272 Inlägg
15 juni 2010
Trevligt med Autronic, nu finns det inga begränsningar smile

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!

8 267 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Mja, begränsningar finns det alltid, jag ser det som att jag bygger bort en av dem genom att skaffa ett riktigt sprut big_smile

R som i Robban....
122 Inlägg
15 juni 2010
jädrar, har suttit och läst igenom hela tråden nu, och jag bugar mig för dig! kanonjobb du har gjort, fortsätt kämpa! smile

301 Inlägg
15 juni 2010
du vet att du får ställa den på logen hos mig i vinter....
blir det inte fullt med ved där så ställer vi in den där.
det kan jag lova dig smile

sen en till fördel med det är ju att man kan få se skymten av dig lite oftare.

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

Sök