Engla mordet

jonesono Personal- och beteendevetare
14 april 2008 · 1 082 Inlägg

blacken skrev:

jonesono skrev:

kenyaboss skrev:
Ja jag ska vara tyst i fortsättningen... det går inte diskutera sånt här med personer som inte har någon kunskap i psykiatri... tack för mig... hoppas Sverige kommer till insikt!

Var inte tyst!
Det är redneck-scherifferna här inne som lovordar dödsstraff åt höger och vänster, som borde tänka igenom både en och två gånger.

Undrar hur du skulle agera om det varit ditt barn som det rör sig om??

Förmodlingen skulle jag känna sorg, ilska osv.
Agera? Fortfarande hjälper det inte någonstans att beröva någon annan livet för det.
Hu skulle du själv gjort?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
Performance_ Förjaevle Brao
14 april 2008 · 555 Inlägg

Den jäveln förtjänar inte att leva!!!!  skulle ja få min unge mördad skull då fan inte jag vilja se den jäveln i livet, å me de svenska rättsystemet så e han ute om 10 -13 år kanske,  nej fy fan , ja säger bara 1 sak= skjut den jäveln!!!

JF
14 april 2008 · 92 Inlägg

hur kan man göra så mot en liten flicka?! sånna människor ska inte få leva!! fyfan..... tortera honom

Mitsubishi Sigma "V6" (1991)
Audi A6 Avant "C8" (2019)
MrLego Volvonörd
14 april 2008 · 1 187 Inlägg

Vila i frid Engla, hela min familjs tankar är hos dej och din mor, far, släkt och vänner! Nu finner din familj lite ro i och med att dem fann dej, hade du varit mitt barn så har jag suttit utanför fängelset den dagen Anders släppts fri och gjort det mesta med han inför ögonen på vakterna. Saker man inte får göra med andra människor men det har jag skitit i! Även om jag inte känner dej och din familj så kan jag inte låta bli att tänka ett par tankar om dagen om er, om hur ni har det och att du nu får en sista vila i frid på en kyrkogård nånstans och att din familj har nånstans att tända ljus och och sätta blommor, och när dem saknar dej för mkt så kan dem gå dit och grina lite och prata med dej. Må du nu får VILA I FRID lilla ENGLA!!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
mir
14 april 2008 · 336 Inlägg

Detta är så jävla tragiskt! Ett litet oskyldigt barn..
Vila i Frid Engla.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mäki Långsam Perfektionist
14 april 2008 · 4 800 Inlägg

jonesono skrev:

blacken skrev:

jonesono skrev:

Var inte tyst!
Det är redneck-scherifferna här inne som lovordar dödsstraff åt höger och vänster, som borde tänka igenom både en och två gånger.

Undrar hur du skulle agera om det varit ditt barn som det rör sig om??

Förmodlingen skulle jag känna sorg, ilska osv.
Agera? Fortfarande hjälper det inte någonstans att beröva någon annan livet för det.
Hu skulle du själv gjort?

Det är fan tveksamt om inte det hjälper i det här fallet. Vem säger att han inte gör samma sak när han kommer ut? Och om man nu inte vill beröva honom livet kan jag förstå det. Men släpp för fan inte ut honom då!

Och det är bara nån mil ifrån där jag bor dit han bor, blir så jävla förbannad på sånt folk. Han kan väl ge sig på någon man i sin egen storlek så får han åka på lite spö.
Jag hoppas verkligen inte att han klarar sig genom fängelset.

Vila I Frid Engla & Pernilla

Senast redigerat av Mäki (14 april 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Zarach
14 april 2008 · 1 Inlägg

R.I.P. 

Tortera aset, sånna som han förtjänar inte o dö, han ska torteras resten av livet, bränn o piska idiot jäveln. Man blir ju förbannad!

I'm not perfect, but I'm so close it scares me!
kazze011
14 april 2008 · 4 Inlägg

Fyfan R.I.P

Baah
Sebastiano
14 april 2008 · 1 Inlägg

RIP Lilla flicka fick inte vara flicka mer.. sad

Martin 9-3 Fisketokig
14 april 2008 · 2 997 Inlägg

Första reaktionen är ju att han ska få längste och hårdaste straffet.

Men låt honom genomgå en psykundersökning för att fastställa i vilket tillstånd han var i under tiden mordet ägde rum.

Kommer det fram till att han var/är psykiskt sjuk så sitter ni här och spyr galla på en sjuk person som behöver och behövt hjälp av en sjukdom som kan drabba oss alla.

Glöm inte det, att psykisk ohälsa kan gå hur långt som helst med väldigt tragisk utgång om den inte behandlas.

Om en människa tar livet av sig själv pga psykisk ohälsa så tänker vi "Stackars människa, hur har det fått gått så långt att man tar sitt eget liv" Då är det synd om dem.

Men om samma person lider av samma störningar men som resulterar i mord av ett barn så är det kastrering som gäller.

Om det är psykiska störningar som orsakat dehär handlingarna så tänk på att båda är offer.

Vi får vänta och se. Var det inte sjukdom så delar jag era tankar helt och hållet men det är bara ett par inlägg i hela tråden som nämner detta jag tagit upp.

Och de som skrivit lagar och utformat fängelsestraff och vård mm är garanterat mer insatta i vad som är rätt än alla här.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
peegee Forummoderator
14 april 2008 · 2 924 Inlägg

Jag skulle inte bli förvånad om man inom kort får läsa att 42-åringen begått självmord...

R.I.P Engla
Stor kram och tanke tillägnad Engla's nära och kära!

Overkligt...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
mebben Troligen galen...
14 april 2008 · 567 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Första reaktionen är ju att han ska få längste och hårdaste straffet.

Men låt honom genomgå en psykundersökning för att fastställa i vilket tillstånd han var i under tiden mordet ägde rum.

Kommer det fram till att han var/är psykiskt sjuk så sitter ni här och spyr galla på en sjuk person som behöver och behövt hjälp av en sjukdom som kan drabba oss alla.

Glöm inte det, att psykisk ohälsa kan gå hur långt som helst med väldigt tragisk utgång om den inte behandlas.

Om en människa tar livet av sig själv pga psykisk ohälsa så tänker vi "Stackars människa, hur har det fått gått så långt att man tar sitt eget liv" Då är det synd om dem.

Men om samma person lider av samma störningar men som resulterar i mord av ett barn så är det kastrering som gäller.

Om det är psykiska störningar som orsakat dehär handlingarna så tänk på att båda är offer.

Vi får vänta och se. Var det inte sjukdom så delar jag era tankar helt och hållet men det är bara ett par inlägg i hela tråden som nämner detta jag tagit upp.

Och de som skrivit lagar och utformat fängelsestraff och vård mm är garanterat mer insatta i vad som är rätt än alla här.

Men det är det som är grejen, jag skiter i om han är sjuk, jag skiter i om han mår dåligt, jag skiter i alla omständigheter som ev. kan dras upp för att försöka mildra hans skuld i det inträffade, jag skiter i om han har känslor.

Enligt mig är det han har gjort oförlåtligt, oavsett hans psykiska hälsa!


Och om jag fick bestämma skulle denna människa aldrig mer få sätta sin fot på fri mark, och med en kastrering så skulle han inte heller få nöjet att onanera till barnporrbilder/fantasier, ej heller våldta någon igen!

Senast redigerat av mebben (14 april 2008)

THEBADGUY Gorgilus addictus
14 april 2008 · 4 737 Inlägg

Mäki skrev:

jonesono skrev:

blacken skrev:

Undrar hur du skulle agera om det varit ditt barn som det rör sig om??

Förmodlingen skulle jag känna sorg, ilska osv.
Agera? Fortfarande hjälper det inte någonstans att beröva någon annan livet för det.
Hu skulle du själv gjort?

Det är fan tveksamt om inte det hjälper i det här fallet. Vem säger att han inte gör samma sak när han kommer ut? Och om man nu inte vill beröva honom livet kan jag förstå det. Men släpp för fan inte ut honom då!

Det är just det. Har man dödat någon innan, så är man kapabel till att göra det igen. Fängelse och rättspsyk hjälper inte.

Mvh

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
zlaban08 Glidarn
14 april 2008 · 408 Inlägg

tkd_rille skrev:
släpp ut idioten i skogen och låt folk veta att han är i skogen så får man se hur länge han överlever. barnamördare är värda döden själva. och de är ju solklart att han är skyldig så dödsstraff på ett plågsamt sätt skulle inte vara fel i detta fallet.
fan va synd om flickan.

Kunde inte sagt det bättre själv, rip lilla flicka.

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Liner
14 april 2008 · 583 Inlägg

I min mening så finns de ju inget att göra. Engla är död och hon kommer inte tillbaka till livet för att man dödar en människa till. Killen har ju gått och erkännt till polisen och kommer få sitt straff genom Svenska rättsystemet som har tagit hundratals år att bygga upp. Vi har ett humant rättssystem som i sig är ganska torterande. Hur tror ni folk på fängelset kommer behandla honom? Tror ni han kommer vara en hjälte där eller?

Till alla som säger att det är kastrering och dödsstraff som han borde ha så säger jag bara patetiskt. Ni sitter och är sura hemma i datorrummet på en kille som inte har med er att göra över huvud taget. Sen att ni får dehär extra modet från att sitta bakom en datorskärm gör bara att jag tycker det är ännu mer patetiskt att läsa de ni skriver. Ni kan ju försöka ändra rättsystemet i Sverige istället för att sitta och sura hemma vid datorn.

De va allt från mig!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
P-G Säl-Tämjare...
14 april 2008 · 1 024 Inlägg

RIP

Det är ju sjukt hur vissa människor tänker. Vidriga jävla äckelgubbe.
Skulle något sånt hända min dotter så skulle jag aldrig sluta jaga honom. Utan problem skull ejag kunna ta 20 år på kumla bara för att hämnas henne.

Vilket jävla drag :)
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
14 april 2008 · 991 Inlägg

Vila i frid lilla vän..
Där du är nu finns inte hemska människor och onda tankar och gärningar.

Tvångskastrering kanske skulle vara att ta upp igen?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
biltemaanstalld badboy for life
14 april 2008 · 356 Inlägg

tycker att han skulle dö men det hjälper inte han skulle få lida sätt han med ett gäng killar i ett fängelsé under ett par år dår dom får fria tyglar att göra vad dom vill med honom.'Och skulle han dö så väck honom till liv så att dom kan fortsätta att plåga honom och så ska dom hålla på i ca20 år minst inan han får lov att dö

leva bör man ändå dör man
Volvo v40 T4 fas2 "the wilde one" (2003)
Techcnis
14 april 2008 ·

R.I.P Engla

Senast redigerat av Techcnis (14 april 2008)

norrlandsguldbruds
14 april 2008 · 12 Inlägg

vila i frid engla (F)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang