Har posten börjat med färdskrivare?

Skaune
17 april 2008 ·

Som rubriken lyder, har dom det? jag har alltid haft för mig att posttransporter är ett undantag, men fick nys om att detta ändrats? Nu pratar jag naturligtvis om fordon med en totalvikt på över 3,5 ton!

v8rickard Gammelbilsnörd
17 april 2008 · 450 Inlägg

Det har blivit mycket hårdare regler nu det senaste och det stämmer nog som du säger att de numera måste köra med färdskrivare... Vissa andra undantag finns dock kvar...

FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

haha, det hoppas jag inte.
De debila pojkar och flickor som kör för poståkeriet kan ju knappt hantera ett glas mjölk utan hjälp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ruuska_
17 april 2008 · 474 Inlägg

Jag kör på posten och där har alla bilar jag kört hittils haft färdskrivare. Sedan har dom även en regel, iallafall i Borås, att man inte får köra snabbare än 80 km/t med något av postens fordon

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Tega Yrkesförare
17 april 2008 · 1 073 Inlägg

wtf, har inte postens tradare färdskrivare? Hade jag faktiskt ingen aning om roll

v8rickard Gammelbilsnörd
17 april 2008 · 450 Inlägg

Samma gäller ju för mjölkbilar under vissa förhållanden...

Skaune
17 april 2008 ·

Ja och bärgningsbilar, brandbilar, militärfordon m.m, men när började detta? Har lite funderingar för om man kanske skulle söka sig dit och börja köra för "Di gule", nån som har erfarenhet?

Andreas_o_r
17 april 2008 · 229 Inlägg

Visst har postens bilar färdskrivare.... har alltid haft.  Dom som undantagna är bärgare vissa färskvaru transporter såsom mjölkbilar, levande djur, även vägunderhålls bilar är undantagna kör o vilotiderna. Dock ska sägas att Vägverket (som man kör för när man tex plogar vägar) kräver numera av åkare och lastbils centraler att färdsrivare ska användas vid vägunderhåll.

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

Axor skrev:
Ja och bärgningsbilar, brandbilar, militärfordon m.m, men när började detta? Har lite funderingar för om man kanske skulle söka sig dit och börja köra för "Di gule", nån som har erfarenhet?

Bara så du vet så tjänar poståkeriets chaufförer riktigt dåligt.
Vet inte vad de som kör med släp tjänar, men de som bara kör C-bil tjänar ~15000kr i månaden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Skaune
17 april 2008 ·

FireTraXX skrev:

Axor skrev:
Ja och bärgningsbilar, brandbilar, militärfordon m.m, men när började detta? Har lite funderingar för om man kanske skulle söka sig dit och börja köra för "Di gule", nån som har erfarenhet?

Bara så du vet så tjänar poståkeriets chaufförer riktigt dåligt.
Vet inte vad de som kör med släp tjänar, men de som bara kör C-bil tjänar ~15000kr i månaden.

BRUTTO????

camaro67 Meister
17 april 2008 · 6 763 Inlägg

Ruuska_ skrev:
Jag kör på posten och där har alla bilar jag kört hittils haft färdskrivare. Sedan har dom även en regel, iallafall i Borås, att man inte får köra snabbare än 80 km/t med något av postens fordon

Samma sak i Örebro så de skulle jag tro är likadant i hela sverige.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

Axor skrev:

FireTraXX skrev:

Axor skrev:
Ja och bärgningsbilar, brandbilar, militärfordon m.m, men när började detta? Har lite funderingar för om man kanske skulle söka sig dit och börja köra för "Di gule", nån som har erfarenhet?

Bara så du vet så tjänar poståkeriets chaufförer riktigt dåligt.
Vet inte vad de som kör med släp tjänar, men de som bara kör C-bil tjänar ~15000kr i månaden.

BRUTTO????

Korrekt.

EDIT:
Eftersom att de inte använder sig av Transports avtal utan sitt eget fack.

Senast redigerat av FireTraXX (17 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Andreas_o_r
17 april 2008 · 229 Inlägg

Eftersom det finns huuur mkt jobb som helst inom transport just, tycker jag att det kan vara lite dumt att söka sig till ett statligt åkeri som bara betalar precis vad avtalet säger....

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

16000kr i månaden är grundlönen.

http://home.swipnet.se/terminalklubben/ … .htm#L%F6n

Senast redigerat av FireTraXX (17 april 2008)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Skaune
17 april 2008 ·

hehe....ehh... För det minsta igentligen ligger ju på 20400 i månanden om jag inte minns fel? som lastbilschaufför! Skulle man få nästan 4500:- mindre i månaden än minimum, helt sjukt ju!

FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

Axor skrev:
hehe....ehh... För det minsta igentligen ligger ju på 20400 i månanden om jag inte minns fel? som lastbilschaufför! Skulle man få nästan 4500:- mindre i månaden än minimum, helt sjukt ju!

Det är ju som jag sa p.g.a. att Poståkeriet inte går efter Transport utan deras eget fack (Seko) och idioterna som kör där är för dumma för att få jobb någon annanstans.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Skaune
17 april 2008 ·

FireTraXX skrev:

Axor skrev:
hehe....ehh... För det minsta igentligen ligger ju på 20400 i månanden om jag inte minns fel? som lastbilschaufför! Skulle man få nästan 4500:- mindre i månaden än minimum, helt sjukt ju!

Det är ju som jag sa p.g.a. att Poståkeriet inte går efter Transport utan deras eget fack (Seko) och idioterna som kör där är för dumma för att få jobb någon annanstans.

Ja nä då hoppa jag nog hellre över! Mycket tacksam för informationen FireTraXX !

FireTraXX DFFL
17 april 2008 · 9 020 Inlägg

Axor skrev:

FireTraXX skrev:

Axor skrev:
hehe....ehh... För det minsta igentligen ligger ju på 20400 i månanden om jag inte minns fel? som lastbilschaufför! Skulle man få nästan 4500:- mindre i månaden än minimum, helt sjukt ju!

Det är ju som jag sa p.g.a. att Poståkeriet inte går efter Transport utan deras eget fack (Seko) och idioterna som kör där är för dumma för att få jobb någon annanstans.

Ja nä då hoppa jag nog hellre över! Mycket tacksam för informationen FireTraXX !

Inga problem, jag kör privat åker inhyrt av posten.
Så nog fan vet jag en hel del om poståkeriet, posten och klåparna som jobbar där. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
jkpgforlife
17 april 2008 · 40 Inlägg

FireTraXX skrev:
haha, det hoppas jag inte.
De debila pojkar och flickor som kör för poståkeriet kan ju knappt hantera ett glas mjölk utan hjälp.

Vad är det för skitsnack....?

Vem kör du för...? (Du kanske inte har behörighet för tung trafik ens????)

putte-p
17 april 2008 ·

FireTraXX skrev:

Axor skrev:

FireTraXX skrev:

Det är ju som jag sa p.g.a. att Poståkeriet inte går efter Transport utan deras eget fack (Seko) och idioterna som kör där är för dumma för att få jobb någon annanstans.

Ja nä då hoppa jag nog hellre över! Mycket tacksam för informationen FireTraXX !

Inga problem, jag kör privat åker inhyrt av posten.
Så nog fan vet jag en hel del om poståkeriet, posten och klåparna som jobbar där. tongue

Du har inte koll på ett skit. Kamma dig min vän.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang