Lås tråden ..

red daddy
19 april 2008 ·

kretslopp skrev:
Jag reagerar på orden "T5" och "svensksåld" i annonsrubriken.
850 T5 såldes aldrig i Sverige.

lollollollollollol

Kitty Audifrälst
20 april 2008 · 173 Inlägg

Har redan nämnts, men..

Fronten är rätt diskret, men skriv gärna att originalfronten medföljer. Tycker inte du ska behöva byta till original själv innan du säljer, men var beredd på att kanske gå ner lite i pris för besväret det skapar för köparen ifall han/hon vill ha originalfronten på igen.

Däckens skick kan vara intressant, och jag hade inte skrivit nånting om att den har gått som tjänstebil innan. Dessutom kan du ju slänga in ett BVSA längst ner i annonsen, brukar hjälpa lite... tongue
Den är lite dyr, men du skrev ju själv att du kan tänka dig att gå ner i pris, vilket de flesta intresserade räknar med också...

Automat blir nog lite mer svårsåld, men ha tålamod. Hade den varit manuell så hade jag kanske kikat på den... wink

Senast redigerat av Kitty (20 april 2008)

Ricky
20 april 2008 · 1 062 Inlägg

ha is i magen och vänta... smile lycka till

Germax
20 april 2008 · 12 086 Inlägg

65K för en T5 -95 är i värsta laget, trots de "fina" skicket.

Jag tvivlar på att din styling mm värderas så högt hos andra, och troligen har jag rätt eftersom du frågar.

Sänk den till 50K, det låter mer rimligt. Folk vill inte betala hur mkt som hällst för gamla bilar, trots att de är nerlagt massa tid o pengar hmm

Jag står själv med en bil jag lagt ner över 40k på, och den är inte ens körbar. Och jag vill knappt ha bilen mer:P Snacka om o va i knivigt läge.

dabby född blåvit
20 april 2008 · 624 Inlägg

FireTraXX skrev:
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför?
Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.

Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.

_fillan_ med lem
20 april 2008 · 1 925 Inlägg

din bil e grymt nice faktiskt ! men också alldeles för dyr i mina ögon ! sänk den till 50k tycker jag,,

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Quantic
20 april 2008 · 645 Inlägg

dabby skrev:

FireTraXX skrev:
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför?
Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.

Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.

Det där är en myt som borde vara död sen länge tillbaka iaf när det gäller moderna automatväxlade bilar. Jag kör en automat o den drar inte en droppe mer än grannens manuellt växlade bil. Han har en S60 han med.

Senast redigerat av Quantic (20 april 2008)

Rushman Evolution Garage
20 april 2008 · 1 299 Inlägg

dabby skrev:

FireTraXX skrev:
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför?
Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.

Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.

Personligen förstår jag absolut inte hur automatlåda ens får existera i samband med "sportbilar"

Tror du har en mycket smal grupp potentiella kunder till en bil som denna.
Dom som uppskattar automatlådan (seniorer?) vill nog inte ha en stylad ungdomsbil, och dom som vill ha en snygg stark bil för aktiv körning (juniorer?) vill nog inte ha någon automatlåda.

Väldigt fin bil för övrigt lycka till!

Sky´s the limit...
billy IT-Tekniker
20 april 2008 · 376 Inlägg

Tror inte att du kan få mer än max 40 000 kr.. så det är bara att sänka priset..

Att den är stylad gör också att det bara är ungdomar som precis har fyllt 18 år som kan vara intresserade av bilen och de brukar inte ha så mycket pengar i fickan att handla bil för..

Skulle jag lägga ut min bil till försäljning skulle jag bli glad om jag fick 40 000 kr för den, och då är den i riktigt fint skick.

Volvo V70 "Greyline" (1999)
RiNka
20 april 2008 · 252 Inlägg

Bommen skrev:

kretslopp skrev:
Jag reagerar på orden "T5" och "svensksåld" i annonsrubriken.
850 T5 såldes aldrig i Sverige.

Det där har du fått om bakfoten, finns svensålda t5:or med 2,3 liters motor

icke svensksålda t5:or har 2 liters motorer dvs vanliga 850 turbo med lite extra utrustning.

Dom som tillverkades i Sverige hette "Volvo 850 turbo" och inte T5.

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
Phaetoon
20 april 2008 · 8 156 Inlägg

RiNka skrev:

Bommen skrev:

kretslopp skrev:
Jag reagerar på orden "T5" och "svensksåld" i annonsrubriken.
850 T5 såldes aldrig i Sverige.

Det där har du fått om bakfoten, finns svensålda t5:or med 2,3 liters motor

icke svensksålda t5:or har 2 liters motorer dvs vanliga 850 turbo med lite extra utrustning.

Dom som tillverkades i Sverige hette "Volvo 850 turbo" och inte T5.

Saxat från Wiki:
1994 kommer första ansiktslyftningen, på GLT och nya 850 Turbo. Med 225 hk är den Volvos starkaste personbil dittills. Nedåt breddas programmet med GL, som har enklare utrustning. GLE byter namn till SE. Första (välbehövliga) förstärkningen av växellådorna. Turbo får M56H, övriga M56L.

1995 toppas programmet av 850 T-5R, kallad T-Gul, efter den speciella gula färgen. Volvo begränsar upplagan till 2500 bilar, men efterfrågan är mycket större. Därför tillverkar man lika många svarta bilar till, samt ytterligare en del gröna. Motorn är trimmad till 240 hk. I andra änden av programmet döps GL om till S, samtidigt som den får utseende och stolar från Turbo. En tvålitersversion av 10-ventilsmotorn introduceras med 126 hk, samtidigt ökar effekten från 140 till 144 hk i S/SE 2,5.

1996 följs förra årets succé upp av 850R, som genast blir T-Röd. 250 hk och ytterligare en förstärkning av växellådan. 850R har diffbroms med viskokoppling, för att få ner kraften i backen. Dessutom finns 850 nu även med en femcylindrig diesel från Volkswagen/Audi (850 TDI).

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Skaune
20 april 2008 ·

Har du en cleant stylad bil med diskrekta smalfulla detaljer kan man nog få ut en del, men så fort det börjar bli skrikigt (enligt mig) tycker jag det drar ner värdet rejält, för 65k får du betydligt roligare bilar med eller utan styling! Men med rätt köpare går det o sälja allt till vilket pris som helst! wink

P.s hade jag haft 65 k liggades och sökt efter en 850 hade jag valt en T5R eller en R utan tvekan!

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

dabby skrev:

FireTraXX skrev:
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför?
Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.

Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.

Drar mera soppa? Det var det dummaste...

Den drar som en vanlig jäkla manuell bil.

Omg...



Ursäkta fjortis förkortningen.. ;P

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

RiNka skrev:

Bommen skrev:

kretslopp skrev:
Jag reagerar på orden "T5" och "svensksåld" i annonsrubriken.
850 T5 såldes aldrig i Sverige.

Det där har du fått om bakfoten, finns svensålda t5:or med 2,3 liters motor

icke svensksålda t5:or har 2 liters motorer dvs vanliga 850 turbo med lite extra utrustning.

Dom som tillverkades i Sverige hette "Volvo 850 turbo" och inte T5.

Jä jä, det står 850 TURBO ibak på den men i papprena står det T5.

Kalla det vad man vill typ (?)

Jag säger hellre T5 wink

I do it my way
Joo
20 april 2008 · 741 Inlägg

FireTraXX skrev:
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför?
Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.

Nu får du tänka på att den volvon är 13 år gammal, alltså en 13 år gammal icke uppfräschad Automatare som har gått 20.000 mil, det avskräcker iallafall mig! Automat på nyare bilar drar nog inte ned priset men jag skulle _ALDRIG_ våga köpa en 13 år gammal automatare.. Om vi säger kanske 2 år och 25.000 mil så börjar den inte växla normalt när bilen är kall och då är det en hel del dyra renoveringar på lådan..

Som jag själv när jag letade efter en 9000 Aero, hittade jag inte renoverad Automat låda i annons texten så tittade jag aldrig mer på den bilen bara för det, även hur fin och fräsch den var i karossen..

Men bilen är ju riktigt fin, men jag säger som några andra att Fronten passar inte in enligt mig, en styling front och resten av kjolpaketet är originalt, ser inte så jätte bra ut enligt mig smile

Men lycka till med säljandet eller är den redan såld eftersom du tagit bort den härifrån gorg? big_smile

Senast redigerat av Joo (20 april 2008)

Thony_mannen
20 april 2008 · 263 Inlägg

Håller med många av tidigare talare.

För det första: Sätt tillbaka orginal fronten.

För det andra: Det hade inte skadat om även speglarna hade varit röda oxå då resten va bilen är det.

Och för det tredje: Sänk priset till mellan 40-50000:-! Bilen är fin, men inte så fin att den är värd det priset du satt.

Jag personligen skulle aldrig ge 65tkr för denna då man kan få en t5r för detta pris.

Lycka till med försäljningen iaf!

Mvh thony:)

Volvo-Real-Power!
Team-Adolfsson Gödseldräng
20 april 2008 · 4 529 Inlägg

aldrig att jag skulle gett mer än 40k för den
och som många tror
så fort man får på lite plast på dom så stiger värdet men så är det inte är snarare så att det sjunker
så tryck dit orginal plasten istället så ska du se att du får mer spekulanter på den

Syst3m
20 april 2008 · 1 079 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

dabby skrev:

FireTraXX skrev:
Märker att det är flera som säger att en automatlåda drar ner priset, varför?
Jag betalar hellre mer för en bil för att slippa manuell iallafall.

Drar mer soppa och ger mindre effekt, asså inte effekt i hk utan körningen som sådan.

Drar mera soppa? Det var det dummaste...

Den drar som en vanlig jäkla manuell bil.

Omg...



Ursäkta fjortis förkortningen.. ;P

lol En Volvo-automat drar ungefär 1 dl mer än det manuella alternativet.  neutral

Senast redigerat av Syst3m (20 april 2008)

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Ehh.... Vart fan är min bilar??!!!!

Såg det inte förän nu när du sa till... HJÄLP!!! haha

I do it my way
SweetBabyDoll Queen Of Hearts
20 april 2008 · 1 300 Inlägg

Hm, det fick visst inte stå "till salu" efter min bil och inte heller "killens bil" efter den andra bilen.

Här kan det hända massa grejer visst, spännande ;P Ha ha

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang