Pappan släpptes ur häktet

AudiZack Living the good Life!
23 april 2008 · 585 Inlägg

Vart håller föräldrarna sig, finns de inte eller, detta är också deras fel, är de trötta på att pojken är ute sent på kvällarna, bryr sig inte pojken längre om vad hans föräldrar säger till honom, jag säger bara såhär, de flesta invandrar föräldrarna slår sina barn grovt bara de gör några hyss eller såkallade bus ända till de börjar sköta sig, och på något konstigt sätt får de reda på allt man gör ute...de får inte en tillkallelse utav föräldrarna eller utegångsförbud eller indragen veckopeng, man blir misshandlad hemma om man missksöter sig...

When the flag drops, the Bullshit stops.
blacken
23 april 2008 ·

Doni skrev:
Självförsvar i USA?  va sägs om fall i usa där ngn skulle bli rånad o misshandlade rånaren elr knivhögg honom minns inte riktigt, där rånaren fick rätt i rättegång

som jag skrev förut jag förstår pappan vad han gjorde men det är ändå inte rätt, o definitivt så är d inte rätt att han får gå fri

Givetvis så ska han gå "fri". Man kan inte straffa någon för att han drivs över sin gräns för vad han tål.  Du ska inte tro att han är fri, han kommer alltid att bära på vad han har gjort, och det "straffet" är värre än något fängelsestraff..

Roundcube
23 april 2008 · 801 Inlägg

ja! fan va gott, polisen borde betalat skotten han använde! jävla skitungar

Phaetoon
23 april 2008 · 8 156 Inlägg

Det finns ett par saker som jag reagerar mot.
Först och främst. Nödvärnsrätten gäller inte om man tar till mer våld än situationen kräver.
Så i det här fallet borde ju inte nödvärnsrätten gälla, då han med säkerhet hade kunnat avvärja hotet genom att t.ex. skjuta av grabben benet? (Vilket jag nog skulle gjort om jag varit i samma situation)

Iaf. Man kan nog utgå från att han det han gjorde inte var planerat, utan utfört i vredesmod och tillfällig sinnesförvirring. Eftersom det inte var speciellt planerat, så är det inte mord, utan dråp.

Det som är intressant i det här fallet är att den åtalade kan ha varit i ett sinnesstämning som gjorde att han inte kunde klassas som mentalt frisk. (Hade han varit vid sina sinnes fulla bruk så hade han väl knappast skjutit för att döda?). Men han är nu frisk och lär inte begå några fler brott. Eftersom man inte kan döma en psykiskt sjuk människa till fängelse så är rättspsykiatrisk vård det enda alternativet och mannen har ju redan blivit friskförklarad och när man är tillräckligt "frisk" så blir man utsläppt från rättspsyk. Detta är ett kryphål i lagen enligt mig.

Jag tippar på att domen blir villkorlig dom med ett högt skadestånd till dom drabbade familjerna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Xuri One Man Clan
23 april 2008 · 4 287 Inlägg

Phaetoon skrev:
Det finns ett par saker som jag reagerar mot.
Först och främst. Nödvärnsrätten gäller inte om man tar till mer våld än situationen kräver.
Så i det här fallet borde ju inte nödvärnsrätten gälla, då han med säkerhet hade kunnat avvärja hotet genom att t.ex. skjuta av grabben benet? (Vilket jag nog skulle gjort om jag varit i samma situation)

Iaf. Man kan nog utgå från att han det han gjorde inte var planerat, utan utfört i vredesmod och tillfällig sinnesförvirring. Eftersom det inte var speciellt planerat, så är det inte mord, utan dråp.

Det som är intressant i det här fallet är att den åtalade kan ha varit i ett sinnesstämning som gjorde att han inte kunde klassas som mentalt frisk. (Hade han varit vid sina sinnes fulla bruk så hade han väl knappast skjutit för att döda?). Men han är nu frisk och lär inte begå några fler brott. Eftersom man inte kan döma en psykiskt sjuk människa till fängelse så är rättspsykiatrisk vård det enda alternativet och mannen har ju redan blivit friskförklarad och när man är tillräckligt "frisk" så blir man utsläppt från rättspsyk. Detta är ett kryphål i lagen enligt mig.

Jag tippar på att domen blir villkorlig dom med ett högt skadestånd till dom drabbade familjerna.

Jo de lär väl bli så som du säger.... men jag hade fan inte haft modet/heder till att kräva någon på pengar för något som jag hade gjort från början....

Jag menar .....om jag knäcker en bilruta här nere på gatan som 15 åring och tar en bilstereo ...om jag då blir misshandlad av ägaren inte fan skulle jag fått för mig å kräva skadestånd (jag känner ju fan mig själv så bra och är inte så korkad för jag vet ju faktiskt att jag gjort fel..)  ....inte fan som förälder heller om jag inte har bättre pli på mina ungar...visst en unge är kanske inte så smart ...men en vuxen förälder ska veta vart dom har sina ungar

blir sur på sånt... pissa på ett elstängel som de sitter skyltar på typ 10 tusen volt ....aaj de gjorde ont sen stämma han som äger staketet....

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Supra_robin
23 april 2008 · 4 663 Inlägg

mina kusiner bor i rödeby och de känner alla som händelsen involvera
och de jag har hört så är det rätt åt dem nstan har moddat min kusin i många år utan att polisen gort ett skit. Tycker 50 åringen handlade helt i nödvärn
och den 17 åring som blev skotskadad som är bossen i gänget kan lika gärna gå och dö
han har vart på mina kusiner i flera år och kan inte svara på varför han har gjort grejorna
HAN av någon ska i i fängelse
Mvh Robin

Chechoo
23 april 2008 · 2 Inlägg

helt rätt.. frikänn

AudiZack Living the good Life!
23 april 2008 · 585 Inlägg

Om någon kom till min villa och hotade mig till livet och sen samma dag komma mitt på natten med ett par kompisar med träplankor och hotar mig, inte fan kommer jag sitta som en inburad kyckling och inte göra något åt saken, det är en reflex att bara försvara sig med den värsta man har, skulle också göra samma sak, ungdomarna är fan 15 och 17 år, inte fan kom de till världen igår, de har minst 15 års erfarenhet om hur människan tänker, rätt åt de, tänk er själva i pappans situation innan ni talar ut, vem som helst skulle försvara sig på det viset om det har pågått i ett par år.

Jag skulle inte heller vara frisk i huvudet om jag vore pappan efter alla år, skulle fan komma ut med en motorsåg och gå bärsärkagång på de...

When the flag drops, the Bullshit stops.
Noiseprojekt
23 april 2008 ·

NeonX skrev:
Om nån av er som skrivigt att pappan borde låsas in har sätt hur en annan människa (eller ersjälva) påverkats av mobbning, borde ni förstå att det är påtok förofta de har dödlig utgång, självmord för att personen ifråga blivigt trackad på...

Håller med, ni som inte blivit mobbade ska absolut inte yttra er överhuvudtaget!
Ni kan omöjligt sätta er in i hur det är, jag VET hur det är!
Pga mobbning var jag 2 minuter ifrån att hoppa från en tågbro.
INGEN här inne vill veta hur det känns att må så dåligt och att verkligen vara på botten som det blir av mobbning.
Jag känner det idag efter alla år av mobbning att jag är starkare än nånsin nu sätter sig ingen på mig längre, men skulle nån försöka och det blir för mycket och det går för långt som det gjort i 50åringens fall så skulle min "spärr" också försvinna, efter många år av mobbning så är den stark men lättöppnad.
Och som i 50 åringens fall så fick dom INGEN hjälp av myndigheterna även om dom anmäla ett X antal gånger, spärren är lättöppnad!

Doni skrev:
hade han bara visat vapnet o skjutit ett varningskott så kan jag lova dom hade sprungit iväg.

Ja för stunden!
Men dom hade kommit tillbaka och varit ännu jävligare!!
Då hade det inte varit mobbning längre utan ren förstörelse kanske tillomed försök till mordbrand.
Så snälla tänk efter!

Doni skrev:
dom flesta av hos har nog busat i den åldern, ska man behöva va rädd att om ens barn busar att det finns risk att ngn gubbe ska skjuta dom i s.k självförsvar?
Ja jag är förälder o jag tänker på båda familjernas sida.

Det där är INTE bus, det är en J***A skillnad på bus och det dom gjorde!
Bus är när man spränger postlådor på nyår eller hoppar fram bakom en buske o skrämmer folk...


Detta kanske inte är sant, och det är INTE riktat mot någon!
men detta är vad jag tycker det verkar som:

Att barn i storstadsregioner inte får leka av sig när dom är mindre, det går inte i stan bland alla hus och bilar..
Och deras föreldrar har inte tid för dom, för föreldrarna har så mycket med sin egen karriär att göra så dom bryr sig inte om barnen så mycket, bara deras karriärer.
Om man kollar på alla vänner jag har härifrån där jag bor är ALLA coollugna numer, ingen som bråkar eller förstör.
Man har fått leka av sig så mycket och fått vara ute så mycket när man var mindre.
Den möjligheten verkar inte barn/ungdomar i storstadsregioner ha!

s15 vingåker
23 april 2008 · 68 Inlägg

Döda gubbjävelen.Gubbjävelen måste vara dum ihuve.

Drive Nice!
AudiZack Living the good Life!
23 april 2008 · 585 Inlägg

s15 skrev:
Döda gubbjävelen.Gubbjävelen måste vara dum ihuve.

Har du glömt att din medecin idag...

When the flag drops, the Bullshit stops.
Tega Yrkesförare
23 april 2008 · 1 073 Inlägg

Helt rätt. Hoppas han frias. Snorungarna får lära sig den hårda vägen...

Noiseprojekt
23 april 2008 ·

s15 skrev:
Döda gubbjävelen.Gubbjävelen måste vara dum ihuve.

Läs mitt förra inlägg, delen om det med spärren, innan du säger att han ska dö!!

anvandare_12345
23 april 2008 · 654 Inlägg

AudiZack skrev:

s15 skrev:
Döda gubbjävelen.Gubbjävelen måste vara dum ihuve.

Har du glömt att din medecin idag...

Nej, s15 är förmodligen bara på obevakad permission...

_Pihlen
23 april 2008 · 67 Inlägg

Sätt in er i detta o kom nära det istället för att läsa tidningarna. Pappan ska straffas helt klart. Inte rätt gjort av ungarna heller, men man har inte rtt att döda ngn..

Nissan 200sx s13 "NISMO" (1991)
Phaetoon
23 april 2008 · 8 156 Inlägg

_Pihlen skrev:
Sätt in er i detta o kom nära det istället för att läsa tidningarna. Pappan ska straffas helt klart. Inte rätt gjort av ungarna heller, men man har inte rtt att döda ngn..

Man har inte rätt att döda någon, nej. Men frågan är om det är rätt att straffa någon som inte kan ta ansvar för sina egna handlingar pga att man har drabbats av sån mental stress att man flippat ut?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
TRYIT Teddan
23 april 2008 · 2 495 Inlägg

alla som har barn vet att man försvarar dom, sen att man blir stressad och saker som man inte har tänkt i en pressad situation kan hända vem som hellst ..

jag anser inte att pappan skall dömmas till fängelse då han har varit pressad till detta och det var för han enda utvägen.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Tuffhaggman
23 april 2008 · 864 Inlägg

Jag kan bara hoppas att staten/alla föräldrar lär sig något av det här, det tas så jävla lätt på mobbing nu för tiden o alla avfärdar det lite smidigt med att kalla det för bus/upptåg osv. Förövrigt så anser jag att beteende som detta innebär omedelbar förlust av alla mänskliga rättigheter, vill man leva så ger man inte någon en anledning att döda en. Man beter sig inte som dom gjorde utan att ta konsekvenser för det, systematsik terror på den här nivån innebär alltid att någon knuffas över gränsen och då kommer det sluta illa för någon. Tillfällig sinnesförvirring är inget påhitt för att slippa ta straff för något man har gjort, det kan hända alla under rätt(fel) omständigheter.

Elin babe
23 april 2008 · 67 Inlägg

Helt rätt. Pappan borde frias. Jävla skitungar som mobbade hans son o trakasserade övriga familjen!

R-line_chrille Distributionselektriker
23 april 2008 · 222 Inlägg

det e rätt att han släpps,, de ungjävlarna trakaserade hans förståndshandikappade son...

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang