Volvo 240 med 17" Super DTM, Måste man ha spacers?

Henkhe
24 april 2008 · 54 Inlägg

Tänkte köpa Super DTM 17" till min 240.. Tänkte bara om nån vet hur det ser ut utan spacers eller om nån kanske t.o.m. har en bild? För det är dyrt med spacers alltså!

Grundstrom Nismo
24 april 2008 · 758 Inlägg

Nae du ska inte behöva ha spacers, hur breda är däcken?

Henkhe
24 april 2008 · 54 Inlägg

Grundstrom skrev:
Nae du ska inte behöva ha spacers, hur breda är däcken?

Ja jag vet inte om man ska köra me 215 eller 225 kanske? Tänkte om dom kommer för långt in utan spacers.. blir ju snyggare ju längre ut man har dom..

Raggerkung_ VolvoRaggare
24 april 2008 · 55 Inlägg

du kommer inte behöva spacer men risken är mycket stor att däcken kommer ta i ytterskärmarna

Volvo For Life - Never Leave The B Engines
Henkhe
24 april 2008 · 54 Inlägg

Raggerkung_ skrev:
du kommer inte behöva spacer men risken är mycket stor att däcken kommer ta i ytterskärmarna

Va? utan spacers? Men dom är ju gjorda för 2-7-900-serien och det är ju typ världens vanligaste fälg på såna volvos.. Borde det inte funka då?!

Grundstrom Nismo
24 april 2008 · 758 Inlägg

Ja de är ju inte så kul om du köper sprillans nya däck sen slår dom i skärmkanterna, men du får väl ta o valsa skärmkanterna lite wink

J-P-R DO IT LOW STYLE
24 april 2008 · 1 342 Inlägg

Henkhe skrev:

Raggerkung_ skrev:
du kommer inte behöva spacer men risken är mycket stor att däcken kommer ta i ytterskärmarna

Va? utan spacers? Men dom är ju gjorda för 2-7-900-serien och det är ju typ världens vanligaste fälg på såna volvos.. Borde det inte funka då?!

Kör med 214/45-17 så kommer det förmodligen inte vara några problem. Vet att det är ett vanligt fenom att det tar i kanterna med 225or, beroende på offset på fälgen då.

Senast redigerat av J-P-R (24 april 2008)

Raggerkung_ VolvoRaggare
24 april 2008 · 55 Inlägg

J-P-R skrev:

Henkhe skrev:

Raggerkung_ skrev:
du kommer inte behöva spacer men risken är mycket stor att däcken kommer ta i ytterskärmarna

Va? utan spacers? Men dom är ju gjorda för 2-7-900-serien och det är ju typ världens vanligaste fälg på såna volvos.. Borde det inte funka då?!

Kör med 214/45-17 så kommer det förmodligen inte vara några problem. Vet att det är ett vanligt fenom att det tar i kanterna med 225or, beroende på offset på fälgen då.

offset på dem fälgarna är 2,5 tum om jag inte missminner mig, samma som på mina fälgar iallafall, o de tar i bak med 225, men lösning finns, bocka in kanten lite, kommer inte synas om man inte tänker på att kolla upp i hjulhusen

Volvo For Life - Never Leave The B Engines
volvo240tic Egen företagare & Flockare
24 april 2008 · 314 Inlägg

Har 225 40 18 på mina duper dtm.
Hade jag inte kapat kanterna på min 240 så hade bakhjulen tagit i massor.
Nu så tar dom i lite.
Dock är bilen sänkt som ja jag vet inte vad. ( typ 5-6 cm )
Men dock så kan du inte ha mer än 215  som max på en 240 med original skärmkanter. Redan där är det på håret.
205 är att rekomendera om man inte vill kapa lite.

// Danne

Volvo 240 turbo 4 life
volvotomten
24 april 2008 · 274 Inlägg

215 är att rekomenderar det är vad jag har på mina 17 tummare o då e det lite på håret men inte bredare utan att fixa kanterna i såfallpå skärmarna

Smajly
25 april 2008 · 3 059 Inlägg

Öhh, de e ju bara o kolla vilket ET du beställer.. eller finns dom bara med ett?

Henkhe
30 april 2008 · 54 Inlägg

Kom över en uppsättning men 225:or och dom tar i skärmkanterna bak i gupp eller vid full bil.. Får bli att kapa lite granna! Tänkte köra en sänkningssats med hårdare fjädrar också.. är det nån som har nåt bra förslag på sånt?

Henkhe
30 april 2008 · 54 Inlägg

volvo240tic skrev:
Har 225 40 18 på mina duper dtm.
Hade jag inte kapat kanterna på min 240 så hade bakhjulen tagit i massor.
Nu så tar dom i lite.
Dock är bilen sänkt som ja jag vet inte vad. ( typ 5-6 cm )
Men dock så kan du inte ha mer än 215  som max på en 240 med original skärmkanter. Redan där är det på håret.
205 är att rekomendera om man inte vill kapa lite.

// Danne

Okej, Har du spacers? Man måste ha det fram märkte jag för centrumbrickan i fälgen ploppade bort när jag tryckte på fälgen.. kåpan för hjullagret sticker ut nån cm..
Men jag tycker redan att framhjulet är jävligt långt ut.. mycet längre ut än bak

Elmersson
30 april 2008 · 194 Inlägg

la på 18 tums super dtm på min 940 nu.. har 225:or och dom tar i vid guppig väg eller med folk i bilen. så det får bli till att kapa. hörde att man kan bocka in kanten med.. någon som har gjort de?

Mvh

Den som ingen Turbo har, han får åka utan bar! :)
Henkhe
3 maj 2008 · 54 Inlägg

Tog lite bilder när jag kapade skärmkanterna:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=51331

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang