Slippa lumpen

MysdressLarry
9 januari 2006 · 212 Inlägg

har varit å mönstrat å fått en plats, men jag vill verkligen inte. ska dit om 1 år.
Finns det nått jag kan göra för att slippa?? snacka med en psykolog eller nå?

BMW 525d (2005)
Goffen Administratör
9 januari 2006 · 2 975 Inlägg

Det skulle du väll tänkt på innan du fick en plats eller för det är ju inte svårt att få slippa? Nä visa att du är en man o gör lumpen.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Warcry
9 januari 2006 · 271 Inlägg

du kan ju alltid bryta en arm eller ett ben veckan innan du ska rycka in... tongue  Utan vettig orsak blir det svårt att skippa.

FugitivE BMW Power
9 januari 2006 · 2 362 Inlägg

MysdressLarry skrev:
har varit å mönstrat å fått en plats, men jag vill verkligen inte. ska dit om 1 år.
Finns det nått jag kan göra för att slippa?? snacka med en psykolog eller nå?

kan förstå att du vill slippa.. visst skulle de vara asroligt och gå lumpen , fast man tjänar direkt inte på det hela.. förlorar massa cash och tid = D

BMW, bogsering med wire :/
MilleN
9 januari 2006 · 9 108 Inlägg

Det är ju helt klart det bästa jag gjort i mitt liv iaf, så jäkla roligt kommer jag nog aldrig ha..

Men om du verkligen vill slippa så se till att skaffa ett heltidsjobb och se till så din arbetsgivare vill hjälpa dig att slinka undan.. Då slipper man..

MysdressLarry
9 januari 2006 · 212 Inlägg

ok, men det är så att jag vill flytta utomlands med min flickvän.. hjälper det om man gör det?
vet att om man blir pappa så slipper man? men det är väll lite väl stor sak för att slippa

BMW 525d (2005)
Redbull Moderator+
9 januari 2006 · 1 081 Inlägg

Av egen erfarenhet vet jag att det är väldigt svårt att komma ifrån lumpen mellan mönstring och inryck om man blivit placerad på en tjänst. Eller så hade jag otur, försökte på alla sätt och vis men misslyckades iaf.

Mvh

Vem jag?
Bratten
9 januari 2006 · 288 Inlägg

Jag kan ta din plats istället! Fan va jag trivdes i lumpen!

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se
Ford S-Max (2018)
Mazda Rx-7 Chargespeed "BRED o SINGEL" (1993)
Youngblood Billackerare
9 januari 2006 · 737 Inlägg

Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Drönirettab
9 januari 2006 · 21 761 Inlägg

Jag tyckte inte det var så farligt med lumpen, man fick lära sig att ta order och bete sig.
Kan vara bra det, det finns nog en del som verkligen skulle behöva lära sig ett och annat hyfs.

© Barnvagnsracer ® V70 T5
9 januari 2006 · 21 Inlägg

FugitivE skrev:

MysdressLarry skrev:
har varit å mönstrat å fått en plats, men jag vill verkligen inte. ska dit om 1 år.
Finns det nått jag kan göra för att slippa?? snacka med en psykolog eller nå?

kan förstå att du vill slippa.. visst skulle de vara asroligt och gå lumpen , fast man tjänar direkt inte på det hela.. förlorar massa cash och tid = D

Det va för det. Idag tjänar de små glinen riktigt bra jämfört med 99-00 då jag gjorde lumpen.
Jag kan inte de exakta siffrorna men det är fantasi summor för något som är så förbannat roligt.


BTW Kåldommen är nog en myt, hörde att han rulla in sig i en gardin...

Senast redigerat av © Barnvagnsracer ® (9 januari 2006)

Fredrik__A Besserwisser
9 januari 2006 · 312 Inlägg

Bara för att man har ungar slipper man väl inte? Då får man väl mer pengar bara? Likadant om man har lägenhet osv.
Så jävla glad att jag slapp göra lumpen och har kunnat jobba och tjänat pengar istället.

Fredrik, Laxå
© Barnvagnsracer ® V70 T5
9 januari 2006 · 21 Inlägg

MysdressLarry skrev:
har varit å mönstrat å fått en plats, men jag vill verkligen inte. ska dit om 1 år.
Finns det nått jag kan göra för att slippa?? snacka med en psykolog eller nå?

Fejka en hörselskada, typ från jobbet iom att du redan gjort en precis. (hörseltest alltså)

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 januari 2006 · 1 852 Inlägg

Youngblood skrev:
Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

haha, vem var det? ålder? jag känner en kille som gjorde likadant fast han var en vårrulle istället tongue

man lever bara en gång så lev väl!
chrillemk2gti
9 januari 2006 · 197 Inlägg

tror man tjänar 76kr om dagen nu när jag gjorde den fick jag 67kr klart det roligaste jag gjort å det tror jag alla som gjort lumpen håller med om så jag tycker du skall tänka om å va stolt att du fick göra den inte alla som får det i dagens läge utnyttja tiden till fullo å ta saker på allvar flummar man omkring som vissa gör så e det ett år totalt åt helvete

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...
onej84
9 januari 2006 · 1 854 Inlägg

Vill du slippa så säg att du har problem med alcohol eller droger, men inte så kul o säga att man pundar..

loudness
9 januari 2006 · 4 554 Inlägg

själv slapp man ens mönstra... hade flyt att skada sig vid helt rätt tillfälle

michael561 Rekondare
9 januari 2006 · 289 Inlägg

tinitus är ett bra tips...works lika a charm wink
(Visserligen lider jag av det på riktigt men borde vara lätt å bara säga...)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E
MysdressLarry
9 januari 2006 · 212 Inlägg

det där med tinitus lär fungera för det har jag fått, jobbar som snickare sad.. men ska man gå till öronläkaren å säga det eller?
har ju redan varit å mönstrat..

Senast redigerat av MysdressLarry (9 januari 2006)

BMW 525d (2005)
Martin 9-3 Fisketokig
9 januari 2006 · 2 997 Inlägg

Jag blev intagen till Boden som Traktorförare / Kock. Snöröjning och matlagning big_smile
Gjorde som man skulle på mönstringen, skippade cyklingen/kondition då jag var förkyld dagarna innan men fejkade inga tester annars.

Lyckades dock få till skrivningen och fick delat bästa resultat bland gänget på ~40 pers och det var slutet på året och misstänkte att det skulle bli svårt att frånsäga sig platsen.

Sedan när jag fick bekräftelse på posten så skickade jag tillbaka och beskrev att jag hade annat för mig och inte var motiverad längre och bad om att bli reserv istället.

De godtog det och satt mig som reserv smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang