Slippa lumpen

mr_loffe
13 mars 2006 · 272 Inlägg

jag slapp hit och jag slapp dit. Det är Eliten som gjort lumpen så är det bara!

MeloveGolf Vw trimmare
13 mars 2006 · 2 995 Inlägg

slippa lumpen? skit i det bara! sitt i finkan i 1 månad så är det klart.....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Isacsson_
13 mars 2006 · 186 Inlägg

mr_loffe skrev:
jag slapp hit och jag slapp dit. Det är Eliten som gjort lumpen så är det bara!

och resten av alla som mönstrade (dvs. alla förutom 7000 pers) är trasiga, dåliga svenska människor?
jag själv har skytte som hobby, kan skapligt mycket om bilar o lastbilar och har bra betyg men hör 5 db för dåligt.
de vill ha in så få som möjligt, inga problem att slippa.

zebra
14 mars 2006 · 10 Inlägg

danny_falun skrev:

zebra skrev:
MM O plus att Man ska ju Jobba o slita arslet av sig ända till 65 så varför inte göra något "annat" i 10/11 månader?? Plus att Det är mereiterande!! en som har gått lumpen har större chans o få jobb när han kommer ut o kanske bättre betalt än vad en oerfaren gör!!!

Är det sån merit att göra lumpen idag alltså ???
lättare o få jobb o kanske mer betalt ??

ja som ska göra Stridsfordontransporter får köra med 97tons ekipage 60 ton är det vanliga ekeipaget som man får ha utan tillstånd o skit! o när jag kommer ut sen med ett år erfarenhet av att ha kört 97tons ekipage o kanske just söker Maskintransport chaufför så får ja nästan garanterat jobb! ett åkeri vill ju hellst ha Unga o Erfarna Förare! svårt o få erfarenhet utav en gymnasielinje elr Att man tagit körkortet Privat!!

Truckdriver
okkar
14 mars 2006 · 694 Inlägg

_Street_ skrev:
Jag vill göra lumpen men är bara sugen på att göra det som jägare tongue
Tänk er "fast jobb" i 10månader ?
Betalt käk och gratis träning smile
80kr/timmen + 20,000 efter man muckat ?

Låter som en ljuv kombo i mina öron iaf !
Ska snart och mönstra så den som lever får se smile

Tjaa.. låter underbar:) jag är redan intagen jägare på K3:) hehe kanske ses då.. hehe fast du är antagligen 1 år yngre.. hehe men ialf lycka till.

okkar
14 mars 2006 · 694 Inlägg

mr_loffe skrev:
jag slapp hit och jag slapp dit. Det är Eliten som gjort lumpen så är det bara!

Precis nu är det så att det är eliten som gör lumpen.. gör gott för självförtroendet!!

Traktorn Elektriker
14 mars 2006 · 31 Inlägg

vadå eliten? kan bara säga att när jag va å mönstrade så fick jag höra att mina resultat på den fysiska delen skulle räcka långt. Sen gick jag in till psykologen å sa att jag inte hade nån lust, resultat: frisedel å jag behövde inte känna att jag blev klassad som ett "kronvrak"

Rrrrrrrrrrr
Volvo 855 R (1996)
mr_loffe
14 mars 2006 · 272 Inlägg

inte så jag menade. Men man kan vara stolt när man har gjort den tycekr jag och man är helt klart en upplevelse rikare och många minnen rikare än alla andra

Traktorn Elektriker
15 mars 2006 · 31 Inlägg

mr_loffe skrev:
inte så jag menade. Men man kan vara stolt när man har gjort den tycekr jag och man är helt klart en upplevelse rikare och många minnen rikare än alla andra

En upplevelse kan dä nog vara ja, man skrattar gott åt de lite äldre när de berättar om allt de hittade på. Men själv föredrar jag nog pengar och ett fast jobb

Rrrrrrrrrrr
Volvo 855 R (1996)
sveddan
15 mars 2006 · 1 453 Inlägg

okkar skrev:
Tjaa.. låter underbar:) jag är redan intagen jägare på K3:) hehe kanske ses då.. hehe fast du är antagligen 1 år yngre.. hehe men ialf lycka till.

Grattis, hoppas du får utbildning hos FJS, eller luftburen bataljon som det heter idag=) Det är manligt...

smurfen_88
28 mars 2006 · 39 Inlägg

man kan ju alltid köra med att man har rasistiska/nazistiska åsikter, då tar dom nog inte in en...tvivlar på det iallafall

Gör jag detta så göra jag inget annat dumt
_Jerkan_ Chaufför
28 mars 2006 · 131 Inlägg

Om man verkligen inte vill göra lumpen så är det bara man säger det..
Dom flesta slipper om dom säger de till psykologen att dom inte alls är intresserade,
de gjorde jag iaf...

Scratch
28 mars 2006 · 719 Inlägg

Om du inte velat skulle du sagt det under mönstringen. 90% kan slippa om dom vill du kan alltid hitta något litet fel på din kropp som sedan för papper på från en läkare. Annars kan du gå till en läkare och fejka en skada som du får papper på.

Själv ville jag gör lumpen först, men sen hitta ja annat kul att göra som jag inte ville ge upp pga lumpen. Sen fick ja mönstra 2 gånger pga att ja avbrött första tongue Han som hade gruppen sa att jag var den första va han vet som avbruttit en mönstring i stockholm tongue haha. Sen sa ja att ja inte ville göra lumpen och då sa läkarn att om vi kan hitta ett litet fel på dig så slipper du.

Så när du nu blivit placerad redan kan jag bara se att en läkare kan få dig ur det genom dåliga knän eller liknande.

live free, die young.
six_
28 mars 2006 · 15 Inlägg

Youngblood skrev:
Jag vet en kille som, när han kom in till psykologen, under mönstringen plötsligt slängde sig ner på golvet och rullade in sig i mattan samtidigt som han skrek hysteriskt;

-JAG ÄR EN KÅLDOLM!!! JAG ÄR EN KÅLDOLM!!!

Sedan så låg han där och rullade runt ett tag..

Vet inte riktigt vad som hände sedan men jag hörde att han blev omyndig förklarad tills han
fyllde 20.

Men vafan.. han slapp ju lumpen. big_smile

Jag gjorde lumpen på IB1 i Kungsängen. Det var sådär. Kul ibland, pest ibland.

jag har hört att bleb ubåtsmatros sen;)

Race_Chick Snäll liten biltjej
28 mars 2006 · 880 Inlägg

tjejer verka bestämma själv big_smile brorsan gjorde lumpen å han tyckte de va rätt okej smile han gick F4 om ja inte minns fel smile men ja ska gå nått som e enkelt big_smile

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
STriiiker
29 mars 2006 · 609 Inlägg

Här har ni en som verkligen ville men fick inte. (p.g.a av nedskärningarna) Överklagade men fick ett nej iaf. Surar fortfarande över det där......

Senast redigerat av muppet (29 mars 2006)

wallden_66 mr
13 april 2006 · 146 Inlägg

Fredrik__A skrev:
Bara för att man har ungar slipper man väl inte? Då får man väl mer pengar bara? Likadant om man har lägenhet osv.
Så jävla glad att jag slapp göra lumpen och har kunnat jobba och tjänat pengar istället.

hur vet du att du är glad när du inte gjorde lumpen? Du kanske hade vart gladare..

heavy hårdrockar'n
14 april 2006 · 118 Inlägg

volvo_240_tic skrev:
alla som inte gör lumpen är bögar..
för alvarligt vem vill ha med en bög i sitt kompani???

och det är inte alls bögigt med 12 män som skedar varandra i ett 6mana tält.

Modern cars - they all loo like electric shavers
M103
14 april 2006 · 1 570 Inlägg

Är inte ett snack hos psykologen obligatoriskt när man mönstrar? Jag sa att jag inte ville slösa bort ett år med deras sk*t och så fick jag frisedel. Det räckte med att säga att man hade astma och led av utmattningssyndrom så får man ju passera. Så lite resurser som dom har vill dom säkert bara ha in dom mest motiverade pappskallarna :-D Lycka till!

diforce
15 april 2006 · 279 Inlägg

ingen aning om hur man slipper när du väl fått "tid" tyvär, men prova med psykologer o så, dom kan typ skriva att du är psykiskt instabil el nått;) .. själv fick jag "poliseskort" ner då jag strunta i kallelsen, vägra göra nåra tester utan psykologen träffa mej sen o skrev att jag var (?????) kommer inte ihåg ordet;) men vid krig ska jag vara vid fredliga platser utan vapen;) o visst har la lite strulig bakrund med vapenbrott mm..

two lies don´t cancel each other out
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang