tips på ljudbygge..

zwich Saab raggare : )
9 januari 2006 · 887 Inlägg

Har en og900 som jag vill pimpa ljudet i lite, o då tänker jag på framsystem och hatthyllepimp;D
baslådan är redan fixad;
meen, nån som lyckats pula in  typ 5" i dörrarna? eller har nått annat roligt tips på hur man ska kunna göra någonting roligare än bara sätta in nya 4"or i instrumentpanelen.

om man ska sätta in 6x9´or i hatthyllan, ska man lägga tid på att försöka bygga en liten låda åt dom eller bara såga ner dom i hatthyllan?;P

Turbo.. Because Im worth it :)
Holme
9 januari 2006 · 1 417 Inlägg

6*9:or ska väl spela bäst i stora lådor, så stora som ett helt bagageutrymme. Så någon låda till dom tror jag inte behövs.

rocker
10 januari 2006 · 67 Inlägg

har själv en 900.
6,9" sågade rätt ner i hatthyllan.
två skrikare i a-stolparna, inga 4" i orginalhålen fram.
slutsteg och en mds 10" baslåda.
det låter jävligt bra i mina öron..
men det kommer troligtvis ett par 4" där fram med..
ju fler desto bättre... smile

Senast redigerat av rocker (10 januari 2006)

TT-Avant
10 januari 2006 · 6 851 Inlägg

Tja, kul att du väljer en hederlig gamal saab att bygga lite i.
Det går att sätta 5.25 i brädan på den. då gäller det till att du förstärker de galler som sitter där idag på undersidan, sen är det bara att såga upp dem och lägga i 5.25 där. Gör även så med dina diskanter om du har separata.
Vill du bygga om dörrarna så är det inte så svårt på dessa heller..lite jobb är det. men det går om man vill.. wink
Sen vad det gäller 6x9" bak så tycker jag att du kan skippa dem. Bättre du lägger tid och pengar på framsystemet. Ljudet kommer inte bli bättre i din bil, utan snarare sämre. Då du har 2x10-12" bak så kommer de att slå sönder dina 6x9 om du inte bygger separat låda till dem.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang