Jag kliar mig i huvudet och har ingen aning om var felet är.

gullolle
10 januari 2006 · 4 Inlägg

Körde bilen som vanligt. När jag åkt en stund så la stereon av, fläkten gick sämre. När jag sedan parkerade bilen och försökte starta igen hördes endast "klickljudet" från startmotorn. fem timmar senare så försökte jag starta igen då gick bilen igång utan problem. Jag åkte då hem och allt fungerade som det skulle. När jag parkerat, blev det samma resultat igen. Dvs klickljud från startmotorn. Vad kan felet vara??? Är det generatorn som börjar tjura?? Eller är det fel på startmotorn??

Bilen jag har är en Nissan sunny från 1990 1,6 slx

snälla hjälp mig!!

turbotompa fritidsprofessor
10 januari 2006 · 1 197 Inlägg

Låter som att din generator mer eller mindre slutat ladda.
Så prova köp nya kol å stoppa i generatorn (kostar knappt nånting), skadar inte att sätta batteriet på laddning över natten heller, förhoppningsvis blir du av me problemet

//tompa

TurboToffi
10 januari 2006 · 50 Inlägg

Putsa batteripolerna och minuskabelns andra ända...

JohnnyN Rutinerad medlem
10 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Hmm, till först så tänkte jag på en urladdad acku, men eftersom problemen uppstod när du hade igång bilen, så skulle jag nog tippa på en generator som börjar ge upp tongue
Dock så är jag inte 100% säker så du ska inte tro allt för hårt på mej big_smile
Men en generator som håller på att ge upp lägger jag min röst på tongue

FINNBORN
10 januari 2006 · 25 Inlägg

du ska nog prova att byta till ett starkare batteri om du har kraft i stereon samt att kolla över generatorn å putsa av fästet i ramen te minusen.......     prova byta kol som dom nämnt tigigare.....

Senast redigerat av FINNBORN (10 januari 2006)

gullolle
10 januari 2006 · 4 Inlägg

Tack ska ni ha, jag ska prova med ovan sagda tips. Tack för hjälpen

Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
10 januari 2006 · 441 Inlägg

De kan ju va laddrelät också. Kolla spänningen på batteriet när bilen är igång, spänningen ska ligga mellan 13 till 14 volt. Då ser du ju i fall den laddar eller inte, sen kan ju någon av cellerna i batteriet slammat igen också. Kanske blir te å byta batteri istället?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
THEBADGUY Gorgilus addictus
10 januari 2006 · 4 737 Inlägg

De låter som generator fel tycker jag

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang