To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kan ju lova att dem där extra hästarna ( vilket jag inte tror man kan få ) inte märks ( om man nu får dem ) förresten så lär det väl vara 2 chip isf ? en för tändning, o en för bränsle, för mig det är 2 boxar i glt ..
haha alla säger olika att de går o inte går fan va förvirrad man blir men skulle de ge mig 30 extra häst som de står i annonsen på den bilen så måste de ju märkas skillnad:P
NOL skrev: haha alla säger olika att de går o inte går fan va förvirrad man blir men skulle de ge mig 30 extra häst som de står i annonsen på den bilen så måste de ju märkas skillnad:P
Det finns chip att köpa till 140 hästarn alla fall, för mig jag sett det
NOL skrev: haha alla säger olika att de går o inte går fan va förvirrad man blir men skulle de ge mig 30 extra häst som de står i annonsen på den bilen så måste de ju märkas skillnad:P
Det finns chip att köpa till 140 hästarn alla fall, för mig jag sett det
140 och 170 hästarn är samma motor (20v), därav kan man plocka 185-190hk ur 140-hästarn (samma på 170hk). Skillnaden på motorerna är vad jag lyckats klura fram öppningen på spjället och lite soppa.
Därför är just 140-hästarna extra roliga att pula in chip i
Decibel skrev: 140 och 170 hästarn är samma motor (20v), därav kan man plocka 185-190hk ur 140-hästarn (samma på 170hk). Skillnaden på motorerna är vad jag lyckats klura fram öppningen på spjället och lite soppa.
Därför är just 140-hästarna extra roliga att pula in chip i
hehe a de blir ju lite mer skillnad från 140 till 190 häst jämfört med 170 till 190;) men kanske vore värt o fixa detta om de inte skulle gå på altl för mycket
Decibel skrev: 140 och 170 hästarn är samma motor (20v), därav kan man plocka 185-190hk ur 140-hästarn (samma på 170hk). Skillnaden på motorerna är vad jag lyckats klura fram öppningen på spjället och lite soppa.
Därför är just 140-hästarna extra roliga att pula in chip i
I tidiga 850 är 170-motorerna 20v och 140/144 10v. Det var senare alla 'blev' 20v. Typ from S60.
Majoren442 skrev: Funkar det om jag sätter i ett steg 3 chip från en T5 850? Har hört att dem styrboxarna ska funka ungfär samma? Blir det någon märkbar effekt?
hur sjutton skulle man kunna sätta i ett chip (eller box) till en turbo motor i en sug motor? det är ju inte ens samma styrsystem.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.