Såga upp huven?

Mix019
30 april 2008 · 7 Inlägg

Någon som provat mönstersåga i motorhuv eller dylikt?
Hade tänkt mig 5st revor tvärs över huven med plexi och dioder under.
Comments on that? och vad säger bilprovning och polis om det?

fredda_king Fotograf
30 april 2008 · 1 319 Inlägg

om det inte e nå vassa kanter ska det gå bra. sen beror det lite på var och hur dom sitter.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
MilleN
30 april 2008 · 9 108 Inlägg

Varken bilprovning eller besiktning har sagt något om mina hål heller, och då sitter ett precis över batteriet big_smile

Jag lät en firma göra det åt mig, ville inte riskera att såga snett och behöva skrota huven efter allt jäkla arbete med böseblicken.

The ONEs S40 hade något tribalmönster i huven.

Problemet med att ha stora revor är att dom antagligen kommer gå över huvens förstärkningar.. Jag råder dig till att inte kapa sönder dom. Kanske skulle köpa en huv i glasfiber och gjut på egna förstärkningar runt hålen? Eller be en plåtfirma fixa nya förstärkningar i plåt.

Mix019
30 april 2008 · 7 Inlägg

MilleN skrev:
Varken bilprovning eller besiktning har sagt något om mina hål heller, och då sitter ett precis över batteriet big_smile

Jag lät en firma göra det åt mig, ville inte riskera att såga snett och behöva skrota huven efter allt jäkla arbete med böseblicken.

The ONEs S40 hade något tribalmönster i huven.

Problemet med att ha stora revor är att dom antagligen kommer gå över huvens förstärkningar.. Jag råder dig till att inte kapa sönder dom. Kanske skulle köpa en huv i glasfiber och gjut på egna förstärkningar runt hålen? Eller be en plåtfirma fixa nya förstärkningar i plåt.

tanken var att det skulle svetsas någon form av "låda" under revorna för dioderna, har ju en karl med svetsutbildning så det får han lösa, jag står för det kosmetiska och dom galna idéerna ;P
Största problemet är väl att få till revorna på ett snyggt sätt. Funderar på att köpa klistermärken på dekaltrimm och skära efter dom.

MilleN
30 april 2008 · 9 108 Inlägg

Mix019 skrev:
tanken var att det skulle svetsas någon form av "låda" under revorna för dioderna, har ju en karl med svetsutbildning så det får han lösa, jag står för det kosmetiska och dom galna idéerna ;P
Största problemet är väl att få till revorna på ett snyggt sätt. Funderar på att köpa klistermärken på dekaltrimm och skära efter dom.

Låter inte som någon dum idé. Nu har inte jag svetsutbildning men det är nog lätt hänt att huven slår sig i och med att den är så tunn och dessutom uppkapad, men han löser nog det!

Mix019
30 april 2008 · 7 Inlägg

MilleN skrev:

Mix019 skrev:
tanken var att det skulle svetsas någon form av "låda" under revorna för dioderna, har ju en karl med svetsutbildning så det får han lösa, jag står för det kosmetiska och dom galna idéerna ;P
Största problemet är väl att få till revorna på ett snyggt sätt. Funderar på att köpa klistermärken på dekaltrimm och skära efter dom.

Låter inte som någon dum idé. Nu har inte jag svetsutbildning men det är nog lätt hänt att huven slår sig i och med att den är så tunn och dessutom uppkapad, men han löser nog det!

Jo den tanken har slagit mig också, men vi får väl slå våra kloka huvuden ihop och lösa problemet!
Kanske blir så att vi lägger en plåt under,har ju ingen direkt spis att skylta med ändå så;P

Rojpen
19 maj 2009 · 2 230 Inlägg

Lånar tråden lite...
om man nu kapar upp hål i huven hur blir det med lack och rost då? måste man kleta på nått där man kapat (kanterna) eller bara låta det vara?

så kan det vara då det inte blev som det skulle
patrik79
19 maj 2009 · 782 Inlägg

Rojpen skrev:
Lånar tråden lite...
om man nu kapar upp hål i huven hur blir det med lack och rost då? måste man kleta på nått där man kapat (kanterna) eller bara låta det vara?

Du ska måla på lite färg iaf annars kommer det rosta.

patrik79
19 maj 2009 · 782 Inlägg

Jag kapade ett runt hål med 16tum i diameter på min huv och jag använde en dremel med små kapskivor och det blev riktigt bra så en dremel el liknande rekomenderas fast det tar tid och går åt rätt många kapskivor.

Rojpen
19 maj 2009 · 2 230 Inlägg

okej tackar smile då blire till att kapa snarast möjligt så man får ut lite varm luft å så filtret kan suga ren luft big_smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
marcus1
20 maj 2009 ·

Rojpen skrev:
okej tackar smile då blire till att kapa snarast möjligt så man får ut lite varm luft å så filtret kan suga ren luft big_smile

Då får du ju bygga en scoop på huven också annars får du väl inte ner någon luft mot filtret? aerodynamiken som jävlas där väl ?

Rojpen
20 maj 2009 · 2 230 Inlägg

s40macke skrev:

Rojpen skrev:
okej tackar smile då blire till att kapa snarast möjligt så man får ut lite varm luft å så filtret kan suga ren luft big_smile

Då får du ju bygga en scoop på huven också annars får du väl inte ner någon luft mot filtret? aerodynamiken som jävlas där väl ?

jo blir nog det med nå litet.. men ska börja med att kapa ett hål till att börja med smile eller 3 totalt tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang