vilka är igentligen "jury" här på garaget?

kolvas
3 juni 2008 · 4 001 Inlägg

Alecci skrev:

MilleN skrev:

kolvas skrev:
det är ju betydligt lättare att öka effekten med 1,5 i en överladdad emot en sugmotor...

Är det Power i en bil för att den har 300hk orginal och väger 2,8 ton? inte enligt mig
Är det Power i en bil med 180 hk och 800kg? Jepp, särskilt om motorn lämnar 100hk orginal....

Som sagt, Power mäts i en siffra. Enligt mig är det mer power i en bil med 300hk turbohästar än i en 150hk sugmotor alla dagar i veckan. Prestanda däremot är en annan femma, men det är så fruktansvärt svårt att bedöma från fall till fall.

Skilj på prestanda och hästkrafter helt enkelt.

Kanske vore bättre att döpa om kategorierna till "Performance" och "Extreme Performance" istället för att skapa mer rättvisa förutsättningar att kvala in.

Jag vidhåller att vikt/effekt-förhållande borde vara det som styr.

Det där är nog mera "rätt"(om nu nåt är fel)... inte lätt med ansökningarna bara...

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Brandis Diktator
3 juni 2008 · 968 Inlägg

alla katogorier är konstigt formulerade, men det mesta ligger i betraktarens ögon... exempelvis fälgkravet är väl sämst? räcker väl med typ "eftermarknads fälgar" eller liknande... det är inte storleken som räknas, det är hur fet den är wink

sEAMP
4 juni 2008 · 392 Inlägg

Om man kollar på Kategorin "Extreme" så platsar ju inte hälften av bilarna som är där i kategorin om man ska följa kriterierna. Vad är omfattande lack/dekor? hur många som helst som bara har "vanlig" lack, sen kan man ju ta en titt på motor infon om många bilar, omfattande tuning mer än chip osv... Många har ju helt orginal, vissa bara chip osv.
Vill inte peka ut nån spec, men vissa verkar hamnat där pga att bilen är "kändis".

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
MilleN
5 juni 2008 · 9 108 Inlägg

Kippy skrev:
Ja du har väl antagligen rätt där.. men det e ju sånt man får räkna med när man skaffar ett sådant här system!

Givetvis, men man kan ändå önska att folk hade lite mer självinsikt och inser att bilen inte platsar smile

sEAMP skrev:
Om man kollar på Kategorin "Extreme" så platsar ju inte hälften av bilarna som är där i kategorin om man ska följa kriterierna. Vad är omfattande lack/dekor? hur många som helst som bara har "vanlig" lack, sen kan man ju ta en titt på motor infon om många bilar, omfattande tuning mer än chip osv... Många har ju helt orginal, vissa bara chip osv.
Vill inte peka ut nån spec, men vissa verkar hamnat där pga att bilen är "kändis".

Om bilen är "kändis" så är den antagligen extrem också, om det är en skitsnygg bil och Extreme i övrigt kvittar det såklart om bilen är chippad eller inte då det faktiskt är riktlinjer. Samma sak som att en väldigt stylad och iordninggjord bil i utställningsskick kan få Streetcar även utan 18" fälgar, men då får den vara fetare på andra vis.

Nu får inte folk tänka "daah min bil är ju inte chiptrimmad men jag har 19" fälgar så då ska jag ha extreme" utan lite självinsikt hade som sagt varit fint innan ansökningarna.

(jag har inget med kategorierna att göra utan jag skriver som jag uppfattat det, som vanlig medlem/dödlig tongue)

Piraten
5 juni 2008 · 166 Inlägg

Så länge dessa kategorier finns så kommer vissa tycka at vissa bilar hör hemma i en kategori andra tycker inte det. Tycker själv att det är skoj att de finns, även om jag inte håller med chrizz/moderatorer i alla lägen.

Hur tråkig skulle inte det inte vara om vi alla tyckte samma sak? :-)

Själv har jag blivit nekad 2 gånger nu, men inte hänger jag läpp för det eller är bitter på andra som lyckas komma in.

Ha en fantastisk bil sommar på er alla.

chrizz Administratör
8 augusti 2008 · 11 790 Inlägg

Kippy skrev:
En intressant fråga annars är hur bilar kan komma med i powerkategorin när dem inte ens har angett effekt?
Har då en eller flera jurymedlemmar varit hemma hos vederbörande användare här på garaget med en rullande landsväg o bänkat bilen?  Eller man har bara trott?

Hade varit kul o veta hur...

Antingen så är det helt uppenbart att bilen har tillräckligt med effekt, eller så har de raderat fältet efter att de fått power...

Så svårt var det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Germax
9 augusti 2008 · 12 086 Inlägg

Min bil har 300hk, hur kommer jag med i powerkategorin?

steifan DR!FTT3KN!K3R
9 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

og900turbo skrev:
det där med kategorier är lite kul smile finns en 740 som är veteran här på garaget tex xD

I wish wink

Goffen Administratör
9 augusti 2008 · 2 975 Inlägg

Ja det är losgard som har veteran på sin bil, vi känner varandra och jag skojjade med honom lite så tänk inte mer på det....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
decib3L Körv
9 augusti 2008 · 3 535 Inlägg

steifan skrev:

og900turbo skrev:
det där med kategorier är lite kul smile finns en 740 som är veteran här på garaget tex xD

I wish wink

Har också sett den. Lär ju va en tabbe bara smile

Truckdriving Man
chrizz Administratör
9 augusti 2008 · 11 790 Inlägg

og900turbo skrev:
det där med kategorier är lite kul smile finns en 740 som är veteran här på garaget tex xD

Rätt uppenbart att nån har klickat på fel knapp... smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
9 augusti 2008 · 11 790 Inlägg

Goffen skrev:
Ja det är losgard som har veteran på sin bil, vi känner varandra och jag skojjade med honom lite så tänk inte mer på det....

bah smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Masaru hater
9 augusti 2008 · 656 Inlägg

no category at all is the shiet

http://img166.imageshack.us/img166/3835/ca08albundyot5.jpg

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Skyliner
9 augusti 2008 · 35 Inlägg

Om man nu också deltar i diskusionen:)
Enligt min mening så har moderatorena helt rätt med att det är sunt förnuft som gäller med kategorisering en bil kan ju vara totalt extrem utan 19 tumare eller power utan istället vara en total showbil med liten motor etc.  Som sagt finns ju många sätt att vara extrem på. lol
Prövade själv på kategorin extreme var inte säker om bilen skulle platsa även om man hade en extrem framfront samt motorhuv etc. Den nådde inte riktigt upp till måtten så jag sökte till streetcar istället och är helnöjd med det. Så jag tackar samtidigt för bra funktion här på garaget har ju endast varit medlem kort tid men är redan imponerad hur välskött detta är smile
Har en fråga till vem skall man ställa just en sån fråga som till exempel vad fattas för extreme kategori etc. Skulle bara vara kul att veta vad man skall satsa på för målet är ju en extrem showstopper. Utan att besvära någon fel person med en sån fråga:)
//Kim

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
Flatout Student
10 augusti 2008 · 96 Inlägg

är inte nöjd med juryn vilka det nu är. jag trodde garaget var ett ställe där fordons intresserade människor kunde snacka och diskutera, och att man kunde lägga upp sin bil var ju lite extra kul.

Men juryn tog bort min bil och tog sedan bort mig för att jag inte hade någon bil sad  jag har ingen fin bil men det kvittar väll, dom som har fina bilar blir ju indelade i klasser så dom syns lite bättre. jag la ju inte upp min 99a för jag trodde den skulle vinna POWER eller EXTREM klassen utan för att andra skulle se vad jag körde.

har skapat ett nytt konto nu men så fort dom upptäcker mig åker jag väll ut igen sad

ne men gud, här luktar ju kiss
Turbo_Erik
11 augusti 2008 · 526 Inlägg

Flatout skrev:
är inte nöjd med juryn vilka det nu är. jag trodde garaget var ett ställe där fordons intresserade människor kunde snacka och diskutera, och att man kunde lägga upp sin bil var ju lite extra kul.

Men juryn tog bort min bil och tog sedan bort mig för att jag inte hade någon bil sad  jag har ingen fin bil men det kvittar väll, dom som har fina bilar blir ju indelade i klasser så dom syns lite bättre. jag la ju inte upp min 99a för jag trodde den skulle vinna POWER eller EXTREM klassen utan för att andra skulle se vad jag körde.

har skapat ett nytt konto nu men så fort dom upptäcker mig åker jag väll ut igen sad

Tycker det är många här som inte har någon bil upplaggd..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang