Vart asnlutar man till färddatorn på en volvo 855?

bengan87
7 maj 2008 · 583 Inlägg

Hej jag undrar vart på en volvo 855.a man anslutar till färddatorn.
Ska in och nolla lite i den har fått upp El fels koder som måste bort före Besigningen.
Äre någon som vet vart den sitter. vid motor eller inne i bilen? har ingen lust och kolla i hela bilen tonguetongue

Decibel
7 maj 2008 · 2 911 Inlägg

Felkoderna får du ut framme till vänster (om du står framför bilen och tittar på motorn)
En liten box där med en sladd med en pinne på, och ett gäng siffror med hål i.
Den lampan blinkar ut koderna.

Mer info
http://forum.svenska85x70klubben.se/viewtopic.php?t=607

bengan87
7 maj 2008 · 583 Inlägg

på höger eller vänster sida om man står framför bilen? äre typ vid säkringarna?

Decibel
7 maj 2008 · 2 911 Inlägg

Vänster sida om du står framför bilen och tittar på motorn.
2 små boxar, i den ena är lampan.
Sitter intill lådan där styrboxen sitter.

bengan87
7 maj 2008 · 583 Inlägg

har kollat har ingen. prata med en granne som säljer bilar han sa att 855 94.a har men inte 96.
man ska kunna ansluta sig till själva datorn och få fel koderna. men vart sitter den ansluteningen i bilen?
Han sa att dom sitter normarl vid vänstar sida vid lampan nästan. men de va ingen på hans 96.a eller min. men han va säker på att års modell 94 har den så man ser vilka koder som kommer upp. så kan man kolla det sen. vad koden står för.




Decibel skrev:
Vänster sida om du står framför bilen och tittar på motorn.
2 små boxar, i den ena är lampan.
Sitter intill lådan där styrboxen sitter.

Vitamin
7 maj 2008 · 719 Inlägg

På årsmodell 92-95 kan man läsa och redera felkoder själv via dignosuttaget i motorrumet medans på 96-97 så måste man koppla in systemtester i OBD uttaget inne i bilen.

azid Det som inte dödar gör ont
7 maj 2008 · 2 668 Inlägg

har för mig att den sitter under mittkonsollen på 96orna men gå on på jagrullar.se finns ett 850 forum där dom kan svara på allt sånt här

2slow
Blacksmoke Säljare/Lagerarbetare
7 maj 2008 · 164 Inlägg

för att ansluta till bilens dator med en vanlig dator sitter det en kontakt under myntfacket! smile

Gasen sitter till höger och ingen annan stans!!!
BMW 320/325 "M20B25 T" (1986)
bengan87
7 maj 2008 · 583 Inlägg

Jag hitta den på en annat forum är som Blacksmoke sa under myntfacket är en OBD2 kabel som man anslutar med. va bara och dra upp myntfacket så sitter anslutningen under smile kabelen med OBD2 anslutning och med USB anslutning till datorn och program kostar med frakt 386 kr har en ligger på posten som jag ska hämta ut idag och se vad det kan vara för fel koder smile och nolla allt smile

Men tack för alla svar! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang