Angående: Jönköpingsträffar snart eller? : )

Team-Adolfsson Gödseldräng
3 november 2008 · 4 529 Inlägg

ergoproxy skrev:
Asså jaha =/. Har inte vart på coop på länge. Har ju fått igång den nya motorn nu och har inte hunnit med många träffar i sommar, hade ju vart kul nu innan snön kommer. Får la dra runt i jönköping på helgerna och kolla ifall det står ett bilgäng någon stans ^^

maxi smile

Severin
3 november 2008 · 1 587 Inlägg

Vem är det som håller i era träffar i Jönköping smile ?

Team-Adolfsson Gödseldräng
3 november 2008 · 4 529 Inlägg

Severin skrev:
Vem är det som håller i era träffar i Jönköping smile ?

beror på
både "privat" personer och olika motorklubbar
Pro Racing som jag e crew i har ju rätt mycket dock är de ju lågsäsong nu så är ju nästan inget just nu
sen har du ju Jrc se me
sen är det bara lite småträffar ibland me smile

Severin
3 november 2008 · 1 587 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Severin skrev:
Vem är det som håller i era träffar i Jönköping smile ?

beror på
både "privat" personer och olika motorklubbar
Pro Racing som jag e crew i har ju rätt mycket dock är de ju lågsäsong nu så är ju nästan inget just nu
sen har du ju Jrc se me
sen är det bara lite småträffar ibland me smile

Jaha okej.. Så ni har inte direkt nån som arrangerar regelbundna träffar då smile ?

Team-Adolfsson Gödseldräng
3 november 2008 · 4 529 Inlägg

Severin skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Severin skrev:
Vem är det som håller i era träffar i Jönköping smile ?

beror på
både "privat" personer och olika motorklubbar
Pro Racing som jag e crew i har ju rätt mycket dock är de ju lågsäsong nu så är ju nästan inget just nu
sen har du ju Jrc se me
sen är det bara lite småträffar ibland me smile

Jaha okej.. Så ni har inte direkt nån som arrangerar regelbundna träffar då smile ?

inte vad jag vet ^^ tongue

Severin
3 november 2008 · 1 587 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Severin skrev:

Team-Adolfsson skrev:

beror på
både "privat" personer och olika motorklubbar
Pro Racing som jag e crew i har ju rätt mycket dock är de ju lågsäsong nu så är ju nästan inget just nu
sen har du ju Jrc se me
sen är det bara lite småträffar ibland me smile

Jaha okej.. Så ni har inte direkt nån som arrangerar regelbundna träffar då smile ?

inte vad jag vet ^^ tongue

Då kanske ni borde bli ett gäng som går in för det lite mer wink ! Ett gäng på 7-8 killar som fixar iordning träffar på sommrarna.. Så kanske vi kan ha nåt stort ihop mellan jönkping och Borås.. smile

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
3 november 2008 · 2 258 Inlägg

Severin skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Severin skrev:

Jaha okej.. Så ni har inte direkt nån som arrangerar regelbundna träffar då smile ?

inte vad jag vet ^^ tongue

Då kanske ni borde bli ett gäng som går in för det lite mer wink ! Ett gäng på 7-8 killar som fixar iordning träffar på sommrarna.. Så kanske vi kan ha nåt stort ihop mellan jönkping och Borås.. smile

Finns redan en diskution med Pro Racing om de där.. wink

Sump Runk Rätt O Slätt!
Severin
3 november 2008 · 1 587 Inlägg

Varför vet jag inte nåt om det då  ??

Fel_xi
3 november 2008 · 211 Inlägg

bjornE_ skrev:

Fel_xi skrev:

bjornE_ skrev:
Har faktiskt inte kollat upp det, men som du säger.
Är det inbyggt lås så är det lätt att få tag på nyckel, och är det hänglås så blir det mycket liten åverkan att klippa det istället för att köra ner bommarna.

Eller så kör man bara på en annan parkering. Känns dumt att ha sönder något då det knappast hjälper vår situation utan istället hjälper de som är emot oss. Är ju inte direkt brist på stora parkeringar i Jönköping...

Utan stolpar som inte ligger i centrum och som är hyfsat jämna? Jo, då är det brist!

Vadå jämna, Hur jämn är Coop parkeringen? Här har du några parkeringar: Ikea, ica maxi, hela parkeringen på fram sidan av a6 vid intersport & elgiganten (?), biltema, sen finns det ju en hel del på t ex torsvik. Varför måste dom ligga i stan ? Oftast åker man ju "vidare" ändå.

Senast redigerat av Fel_xi (3 november 2008)

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
3 november 2008 · 2 258 Inlägg

Severin skrev:
Varför vet jag inte nåt om det då  ??

för att man inte kan få tag på dej herr Ordförande

Sump Runk Rätt O Slätt!
bjornE_ Zephyr Tattoo Jönköping
4 november 2008 · 254 Inlägg

Fel_xi skrev:

bjornE_ skrev:

Fel_xi skrev:

Eller så kör man bara på en annan parkering. Känns dumt att ha sönder något då det knappast hjälper vår situation utan istället hjälper de som är emot oss. Är ju inte direkt brist på stora parkeringar i Jönköping...

Utan stolpar som inte ligger i centrum och som är hyfsat jämna? Jo, då är det brist!

Vadå jämna, Hur jämn är Coop parkeringen? Här har du några parkeringar: Ikea, ica maxi, hela parkeringen på fram sidan av a6 vid intersport & elgiganten (?), biltema, sen finns det ju en hel del på t ex torsvik. Varför måste dom ligga i stan ? Oftast åker man ju "vidare" ändå.

Den är jämnare än många andra.. (Inte massa smågropar och kanter menar jag då)
Den bör enligt mig ligga hyfsat centralt så att man kan "glida förbi" och kolla läget utan att behöva köra långt utanför Jönköping...
Men du åker dit du vill och jag dit jag vill så blir det nog jävligt bra med det.

JontaK
15 november 2008 · 174 Inlägg

ergoproxy skrev:
Är det något uppe på coop fotfarande eller har alla ställt av sina bilar? tongue

Verkar vara en massa gamla Volvo uppe på A6, så var fallet idag iallafall.
Det är väl vinterbilarna som är ute verkar det som.

Själv ska jag ta en sommarbil och glida förbi Maxi och A6 nu på lördag och se om det är nåt liv...

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
ergoproxy
15 november 2008 · 236 Inlägg

Såg med några volvosar vid atollen igår tongue. Tänkte med ut och se mig om i bilen idag men så skadade jag vänster knät igår så kan inte böja på knät vilket innebär då att jag inte kan koppla ;(

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
JontaK
15 november 2008 · 174 Inlägg

ergoproxy skrev:
Såg med några volvosar vid atollen igår tongue. Tänkte med ut och se mig om i bilen idag men så skadade jag vänster knät igår så kan inte böja på knät vilket innebär då att jag inte kan koppla ;(

Ja, volvobilarna är överallt vid den här tiden.
Bara bra i och för sig, dom är oftast lätta att köra ifrån. big_smile
Ett dåligt knä är ingen ursäkt, i med trean sen kör. Det är ju en universalväxel, funkar i alla lägen. wink

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
ergoproxy
16 november 2008 · 236 Inlägg

JontaK skrev:

ergoproxy skrev:
Såg med några volvosar vid atollen igår tongue. Tänkte med ut och se mig om i bilen idag men så skadade jag vänster knät igår så kan inte böja på knät vilket innebär då att jag inte kan koppla ;(

Ja, volvobilarna är överallt vid den här tiden.
Bara bra i och för sig, dom är oftast lätta att köra ifrån. big_smile
Ett dåligt knä är ingen ursäkt, i med trean sen kör. Det är ju en universalväxel, funkar i alla lägen. wink

Haha, måste ändå böja knät och det funkar inte sad. Det var det första jag tänkte när jag skadade knät, tänkt om jag aldrig mer fick köra bil yikes. Men det läkar om ett par dagar då är pärlan ute på vägarna tills den första snön kommer wink

Subaru Legacy GT spec B Twin Turbo
JontaK
16 november 2008 · 174 Inlägg

ergoproxy skrev:
Men det läkar om ett par dagar då är pärlan ute på vägarna tills den första snön kommer wink

Helt rätt!
Det vore ju kul om dom sommarbilarna som fortfarande är påställda kunde möta upp på någon av dom mer "kända" parkeringarna...

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Stonie
29 november 2008 · 7 Inlägg

Jag och en polare har snackat länge om att dra ihop en träff i stan. Men vi lyckas aldrig ta tag i det fullt ut så om det är någon som är sugen på att dra ihop något så ställer jag lätt.
Hoppas bara alla eparaggare och annat löst folk håller sig borta (no offence) men dem kan bli lite för mycket ibland tongue

One way, the highway!
Saab 9-3 2,0T "The White Pearl" (1998)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
29 november 2008 · 846 Inlägg

Stonie skrev:
Jag och en polare har snackat länge om att dra ihop en träff i stan. Men vi lyckas aldrig ta tag i det fullt ut så om det är någon som är sugen på att dra ihop något så ställer jag lätt.
Hoppas bara alla eparaggare och annat löst folk håller sig borta (no offence) men dem kan bli lite för mycket ibland tongue

hade varit kul och komma men bilen sover i garaget haha big_smile tror dom flesta sommar bilarna sover nu haha big_smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Stonie
30 november 2008 · 7 Inlägg

ralle_boyen skrev:

Stonie skrev:
Jag och en polare har snackat länge om att dra ihop en träff i stan. Men vi lyckas aldrig ta tag i det fullt ut så om det är någon som är sugen på att dra ihop något så ställer jag lätt.
Hoppas bara alla eparaggare och annat löst folk håller sig borta (no offence) men dem kan bli lite för mycket ibland tongue

hade varit kul och komma men bilen sover i garaget haha big_smile tror dom flesta sommar bilarna sover nu haha big_smile

Hehe, jag är väl en av de få som fortfarande kör med "sommarbilen". Men man får väl avvakta till våren istället och börja planera tidigt så alla vet vad som gäller!

One way, the highway!
Saab 9-3 2,0T "The White Pearl" (1998)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
30 november 2008 · 846 Inlägg

Stonie skrev:

ralle_boyen skrev:

Stonie skrev:
Jag och en polare har snackat länge om att dra ihop en träff i stan. Men vi lyckas aldrig ta tag i det fullt ut så om det är någon som är sugen på att dra ihop något så ställer jag lätt.
Hoppas bara alla eparaggare och annat löst folk håller sig borta (no offence) men dem kan bli lite för mycket ibland tongue

hade varit kul och komma men bilen sover i garaget haha big_smile tror dom flesta sommar bilarna sover nu haha big_smile

Hehe, jag är väl en av de få som fortfarande kör med "sommarbilen". Men man får väl avvakta till våren istället och börja planera tidigt så alla vet vad som gäller!

gör de ist big_smile hehe boka en plats åt mig redan nu då big_smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang