Vad var det fortaste du körde när du övningskörde?

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
12 maj 2008 · 240 Inlägg

SJODIN222 skrev:

Johan_sportbilen skrev:
angående de med att spinnna loss me trafikskolans bil .. jo de har jag gjort men de va i vintras o väldigt mkt is på vägen. kom i breställ på en 30 väg big_smile

haha, vad sa läraren då da:)?

han blev nog mest förvånad tongue de han sa var vell att de va tur att de inte var i större hastigheter  big_smile

SJODIN222
12 maj 2008 · 160 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:

SJODIN222 skrev:

Johan_sportbilen skrev:
angående de med att spinnna loss me trafikskolans bil .. jo de har jag gjort men de va i vintras o väldigt mkt is på vägen. kom i breställ på en 30 väg big_smile

haha, vad sa läraren då da:)?

han blev nog mest förvånad tongue de han sa var vell att de va tur att de inte var i större hastigheter  big_smile

jaha, ja dåsåsmile, jo men det har/hade han nog rätt i hehe:)

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 maj 2008 · 8 197 Inlägg

SJODIN222 skrev:
byter inrik. lite, om det är okej?

någon som spunnit lös med bilen när dom övningskört med en trafikskole bil + att läraren ska ha suttit med då naturligvis, och att han INTE hade uppmanat personen ifråga att göra de smile???

Japp! Satt vidett rödljus och lärarn jag hade är lite kul så när det blev gult hojtar han KÖR! Den nya 1993 850 GLT'n jag körde brände loss som satan på ettan då. tongue VAD han garva! Jag med när han sa att han ville bara se min reaktion om det skulle bli panik..

Men till topic: Har väl kört 110 sådär.. roll Nja, men en natt på väg hem från göteborg som sov morsan sittande bak och farsan satt och halvdåsade fram, han sa "släpp på lite du, det lär inte vara nån vaken."
Innan han somnade frågade han hur fort det gick. 170 sa jag lite lugnt, då snarkade han sen.. tongue
Gick närmare 200 en sväng efter det, men jag släppte ganska snart. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Schotttz
13 maj 2008 · 586 Inlägg

130-140km/h med saab 9-5 2,3T som vi hade då. Och det var på motorväg och omkörning.
Sen tror jag runt 90km/h med släp efter.

NxV ElectroRaggare
13 maj 2008 · 883 Inlägg

... övningsköra...? big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
SJODIN222
13 maj 2008 · 160 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

SJODIN222 skrev:
byter inrik. lite, om det är okej?

någon som spunnit lös med bilen när dom övningskört med en trafikskole bil + att läraren ska ha suttit med då naturligvis, och att han INTE hade uppmanat personen ifråga att göra de smile???

Japp! Satt vidett rödljus och lärarn jag hade är lite kul så när det blev gult hojtar han KÖR! Den nya 1993 850 GLT'n jag körde brände loss som satan på ettan då. tongue VAD han garva! Jag med när han sa att han ville bara se min reaktion om det skulle bli panik..

Men till topic: Har väl kört 110 sådär.. roll Nja, men en natt på väg hem från göteborg som sov morsan sittande bak och farsan satt och halvdåsade fram, han sa "släpp på lite du, det lär inte vara nån vaken."
Innan han somnade frågade han hur fort det gick. 170 sa jag lite lugnt, då snarkade han sen.. tongue
Gick närmare 200 en sväng efter det, men jag släppte ganska snart. smile

hahaha styggt:) tur att läraren inte kom med nått som i stil att han bara skulle kolla ditt grupptrycksbenägenhet:), eller vad jag ska säga, utan att han faktist kunde skratta åt de osv smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
13 maj 2008 · 8 197 Inlägg

SJODIN222 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

SJODIN222 skrev:
byter inrik. lite, om det är okej?

någon som spunnit lös med bilen när dom övningskört med en trafikskole bil + att läraren ska ha suttit med då naturligvis, och att han INTE hade uppmanat personen ifråga att göra de smile???

Japp! Satt vidett rödljus och lärarn jag hade är lite kul så när det blev gult hojtar han KÖR! Den nya 1993 850 GLT'n jag körde brände loss som satan på ettan då. tongue VAD han garva! Jag med när han sa att han ville bara se min reaktion om det skulle bli panik..

Men till topic: Har väl kört 110 sådär.. roll Nja, men en natt på väg hem från göteborg som sov morsan sittande bak och farsan satt och halvdåsade fram, han sa "släpp på lite du, det lär inte vara nån vaken."
Innan han somnade frågade han hur fort det gick. 170 sa jag lite lugnt, då snarkade han sen.. tongue
Gick närmare 200 en sväng efter det, men jag släppte ganska snart. smile

hahaha styggt:) tur att läraren inte kom med nått som i stil att han bara skulle kolla ditt grupptrycksbenägenhet:), eller vad jag ska säga, utan att han faktist kunde skratta åt de osv smile

Nej fan.. han var en kul typ. Är väl än, men han är ju lite äldre med nu.. Har t.o.m rejsat med honom efter det. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Mackanol
13 maj 2008 · 2 079 Inlägg

hmm, känner mig ju ganska ocool nu när jag bara körde 110 när jag övningskörde, men tur att ingen vet det så att jag kan ljuga ihop nåt coolare wink
det var såhär... va ute å körde med mamma hemma i dalen, kom väl i ca 900 km/h när jag fick sladd, men som tur var sov jag eller var det kanske mamma?, jaja, vem vet, iallafall så hade jag eller mamma ganska bra reflexer så jag eller mamma lyckades styra upp det hela, tur va det för man vill ju inte krascha sin ferrari enzo  på ett sånt sätt, eller nåt liknande.........................................
och för alla som inte fattar att jag skämtar, detta är ett skämt......

Senast redigerat av Mackanol (13 maj 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
SJODIN222
13 maj 2008 · 160 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

SJODIN222 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Japp! Satt vidett rödljus och lärarn jag hade är lite kul så när det blev gult hojtar han KÖR! Den nya 1993 850 GLT'n jag körde brände loss som satan på ettan då. tongue VAD han garva! Jag med när han sa att han ville bara se min reaktion om det skulle bli panik..

Men till topic: Har väl kört 110 sådär.. roll Nja, men en natt på väg hem från göteborg som sov morsan sittande bak och farsan satt och halvdåsade fram, han sa "släpp på lite du, det lär inte vara nån vaken."
Innan han somnade frågade han hur fort det gick. 170 sa jag lite lugnt, då snarkade han sen.. tongue
Gick närmare 200 en sväng efter det, men jag släppte ganska snart. smile

hahaha styggt:) tur att läraren inte kom med nått som i stil att han bara skulle kolla ditt grupptrycksbenägenhet:), eller vad jag ska säga, utan att han faktist kunde skratta åt de osv smile

Nej fan.. han var en kul typ. Är väl än, men han är ju lite äldre med nu.. Har t.o.m rejsat med honom efter det. tongue

hahaha:)

SJODIN222
13 maj 2008 · 160 Inlägg

Mackanol skrev:
hmm, känner mig ju ganska ocool nu när jag bara körde 110 när jag övningskörde, men tur att ingen vet det så att jag kan ljuga ihop nåt coolare wink
det var såhär... va ute å körde med mamma hemma i dalen, kom väl i ca 900 km/h när jag fick sladd, men som tur var sov jag eller var det kanske mamma?, jaja, vem vet, iallafall så hade jag eller mamma ganska bra reflexer så jag eller mamma lyckades styra upp det hela, tur va det för man vill ju inte krascha sin ferrari enzo  på ett sånt sätt, eller nåt liknande.........................................
och för alla som inte fattar att jag skämtar, detta är ett skämt......

okej, jag tror jag fattar galoppen precis, det var alltås helt i sin ordning då

Mackanol
13 maj 2008 · 2 079 Inlägg

SJODIN222 skrev:

Mackanol skrev:
hmm, känner mig ju ganska ocool nu när jag bara körde 110 när jag övningskörde, men tur att ingen vet det så att jag kan ljuga ihop nåt coolare wink
det var såhär... va ute å körde med mamma hemma i dalen, kom väl i ca 900 km/h när jag fick sladd, men som tur var sov jag eller var det kanske mamma?, jaja, vem vet, iallafall så hade jag eller mamma ganska bra reflexer så jag eller mamma lyckades styra upp det hela, tur va det för man vill ju inte krascha sin ferrari enzo  på ett sånt sätt, eller nåt liknande.........................................
och för alla som inte fattar att jag skämtar, detta är ett skämt......

okej, jag tror jag fattar galoppen precis, det var alltås helt i sin ordning då

på tal om mytomaner å grejer

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
SJODIN222
13 maj 2008 · 160 Inlägg

Mackanol skrev:

SJODIN222 skrev:

Mackanol skrev:
hmm, känner mig ju ganska ocool nu när jag bara körde 110 när jag övningskörde, men tur att ingen vet det så att jag kan ljuga ihop nåt coolare wink
det var såhär... va ute å körde med mamma hemma i dalen, kom väl i ca 900 km/h när jag fick sladd, men som tur var sov jag eller var det kanske mamma?, jaja, vem vet, iallafall så hade jag eller mamma ganska bra reflexer så jag eller mamma lyckades styra upp det hela, tur va det för man vill ju inte krascha sin ferrari enzo  på ett sånt sätt, eller nåt liknande.........................................
och för alla som inte fattar att jag skämtar, detta är ett skämt......

okej, jag tror jag fattar galoppen precis, det var alltås helt i sin ordning då

på tal om mytomaner å grejer

ja, jajjamen

Phaetoon
13 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Själv så har jag råkad ut för det roliga att framvagnen lättade från backen när jag gasade lite för mycket. Men för fort har jag nog aldrig kört smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Roundcube
13 maj 2008 · 801 Inlägg

körde i 160 på 70 väg tongue

-Blomman-
13 maj 2008 · 1 174 Inlägg

Körskole läraren sa åt mig att jag skulle vända lite längre fram och jag frågade då vad han skulle säga om jag gjorde en handbroms vändning.. Svaret blev att om jag hade klarat det så hade han blivit imponerad men hade jag inte gjort det så skulle jag få veta att jag lever.. Haha gjorde det dock aldrig.. Tillläggas bör kanske att det va halt ute och körskole läraren va en ung jävligt schysst kille..
Svaret på topic är 150kmh in på en 70 sträcka i hedemora.. Farsan somnade och jag passade på att gasa lite wink hehe

"If you're in control, you're not going fast enough"
pril
13 maj 2008 · 60 Inlägg

Jag minns faktiskt inte.   Help! lol lol

PIC microwing 24 / 7
Germax
13 maj 2008 · 12 086 Inlägg

200kmh, flygrakan mellan fornåsa och linköping. Farsan satt i baksätet, brorsan bredvid och jag hade gasen o botten big_smile

Alla har vi varit unga och galna, farsan får stå för sitt omdömme tongue

Asså, jag känner att jag lämnar ut mkt pinsamma och dumma detaljer men måste berätta om gången jag kugga på A1 kortet, tog hojen och körde hem. hahahah lol

Senast redigerat av JapMax (13 maj 2008)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 maj 2008 · 5 753 Inlägg

SJODIN222 skrev:

_Glenne_ skrev:
som om man tänker berätta det här, då blir man ju bara idiotförklarad....

nej då inte för mig iaf, den åsikten kanske jag har bara för att jag gjorde de....
finns säkert dom som tycker det är lite tufft/vågat

jag skäms inte för att jag gjorde de, det var lösgrus och det vart lite stopp i trafiken så jag skulle skynda mig iväg...bla bla bla, och då spann jag på lösgruset plus att det gnall en bit till på torrasfalt, jag kanske gasade onödigt mkt, men vart lite beroende på att göra så bra ifrån mig som möjligt ur den rådande trafiksituationen bara smile

om du gjort de så behöver du inte skämmas INTE för mig iaf:), jag målar inte ut någon wink

jag syftade mer på att jag inte vill berätta hur fort jag har kört när jag övningskörde och inte min körstil i vissa fall heller roll... för har man inget sagt så kan ingen gnälla heller tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
turbo_freak85
13 maj 2008 ·

90

gamlingen
13 maj 2008 · 5 198 Inlägg

va glada att ni inte   övningskört med mej å kört så där fort..har ni inte gått förr så läre ni fått göra det ... lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang