Vad var det fortaste du körde när du övningskörde?

Kesler
13 maj 2008 · 3 650 Inlägg

140

Fredde88
13 maj 2008 · 56 Inlägg

Dom som säger att dom brände på i 240 när farsan satt o sov i passagerarsätet tror ja fan inte rikigt på.. Jag skulle då inte sova om en 16/17 åring satt brevid mig kördandes så fort...

Hur fort jag körde vette fan, när man övningskörde var det för att "lära" sig köra bil... inte för att va cool

Tha_Zack
13 maj 2008 · 190 Inlägg

Fredde88 skrev:
Dom som säger att dom brände på i 240 när farsan satt o sov i passagerarsätet tror ja fan inte rikigt på.. Jag skulle då inte sova om en 16/17 åring satt brevid mig kördandes så fort...

Hur fort jag körde vette fan, när man övningskörde var det för att "lära" sig köra bil... inte för att va cool

Helt rätt!

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström
Audi A4 1,8TQ "A4-S" (1995)
stollen Blev inte som jag borde blivit
13 maj 2008 · 418 Inlägg

MilleN skrev:

_Glenne_ skrev:
ganska lustigt hur många föräldrar det är som sover när deras ungar är ute och övningskör/buskör roll

Vad hade du gjort då efter en hård dag på ett jobb du inte tål, sedan köra den tråkiga jäkla vägen hem i en bil du antagligen hatar att köra. Det första som händer när man kommer hem och vill slappna av med en whiskey framför "våra värsta år" är att ungjäveln din kommer och gnäller om att han vill ut och köra biiiil roll

Eller så är det bara så att det är mycket skitsnack här i tråden wink

Stackars föräldrar dem har det inte lätt dem små liven.

Sen hände det ju att man var tvungen att åka med till tråkiga släkten när nån j*vla kusin man knappt känner fyllde år och då fick man köra hem på kvällen när föräldrarna satt och sov (bjöds ofta på whiskey då tongue )

men en annan körde annars hyffsat lungt under den tiden. var dock upp i närmare 200 km/h en sen kväll. (med farsans tillåtelse ska tilläggas) När farsan hade köpt ny bil och tyckte att jag skulle få prova den lite.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
fredda_king Fotograf
13 maj 2008 · 1 319 Inlägg

140 mellan rättvik och falun höll den farten en bra bit skulle ner till lassarettet och hämta mamma dåsmile sen när mamma satt i bilen fick man åka laglit:( men körde då om en som övningskörde iaf.)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Roundcube skrev:
körde i 160 på 70 väg tongue

men liksom... vem tror på de? roll

Pikey
13 maj 2008 · 2 283 Inlägg

160km/h påväg till djursjukhuset med våran hund.

Men mamma kunde inte köra då för hon höll om hunden med ett tryck så vi itne skulle släppa det.

Annars alltid lungt.

R.I.P. Michael Jackson!
richardoo290 VOLVO for life..
13 maj 2008 · 2 113 Inlägg

Lardi skrev:

Edil_ skrev:
Haha, under 150 på motorvägen är ju paniiik, det är ju fan snigelfart big_smile Brukar väl bli runt 110-120 på 90väg med för den delen.. När man övningskör hemma, givetvis xD

Vafan, det är handledaren som åker på't, så med hans tillstånd orkar inte ja ligga o mösa i 70 på 90väg som alla andra som övningskör gör tongue

Men aja, nu sitter kortet i hand alldeles strax, så spelar knappt nån roll längre roll

inte för att vara taskig eller kasta skit på folk fram och tillbaka, men hoppas du inte får kortet!
att sitta å riskera nån annans kort för att du inte "orkar" köra lagligt?
va är de för rent skitsnack...ofta sånna som dig som orsakar trafikkaos!
lagarna å hastigheter finns för en orsak.. har haft mitt kort i 2 år nu... faktiskt varit uppe i 140 EN gång på motorvägen å de tyckte ja va oanvarigt!
allt från utsläpp till betydligt värre krockar medföljer juh givetvis om man ökar hastigheten.. å som 17-18 åring har man inte allt för stor koll på en bil! oavsett om man har kortet i handen eller inte!

de är inte för att vara en "viktigpetter" eller nått ja säger de, men tänk dig för innan du gasar...

håller me till 1000 % 
ofta unga killar som tror dom är bäst o kör hur bra som helst, dessvärre är de dem som skapar trafik-kaos och de är ju oftast dem man ser i olyckor. man kan ju fan se på hur han skriver att han är en oansvarig slyngel som kommer köra ihäl sig för att han inte "orkar" se sig om i korsningen tongue

Senast redigerat av richardoo290 (13 maj 2008)

bmx
13 maj 2008 · 7 100 Inlägg

typ 110 ungefär!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Snajdarn Lights out.
13 maj 2008 · 124 Inlägg

Min kompis systers killes kusin körde 261.65874km/h när han övningskörde!!!! Han måste vara värst

saterboden
13 maj 2008 · 50 Inlägg

richardoo290 skrev:

Roundcube skrev:
körde i 160 på 70 väg tongue

men liksom... vem tror på de? roll

Låter troligt smile har gjort liknande på 50väg fast med körkort.
Fast när jag övningskörde var jag nog bara upp i 120km/h som mest.

Mercedes W123 "Likbilen" (1981)
Hmm.
13 maj 2008 ·

när jag övn körde ?... var säkert en 280-350 mph....


Nejdå... ~130kmh Motööörväg omkörning.

Soubee
13 maj 2008 ·

140-150 vid omkörning eller 120-125 utanför Halmstad på motorvägen!

dusty Living in the fastlane
13 maj 2008 · 2 616 Inlägg

men alltså meningsfull tråd. känns mest som skryt för våra 16åriga medlemmar som vill berätta hur fort dom kört.

Phaetoon
13 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Äh, låt dom hållas. Dom flesta som skrivit i den här tråden är väl ändå myndiga?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
13 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Tvivlar på att jag ens körde över 130km/h.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
SJODIN222
13 maj 2008 · 160 Inlägg

_Glenne_ skrev:

SJODIN222 skrev:

_Glenne_ skrev:
som om man tänker berätta det här, då blir man ju bara idiotförklarad....

nej då inte för mig iaf, den åsikten kanske jag har bara för att jag gjorde de....
finns säkert dom som tycker det är lite tufft/vågat

jag skäms inte för att jag gjorde de, det var lösgrus och det vart lite stopp i trafiken så jag skulle skynda mig iväg...bla bla bla, och då spann jag på lösgruset plus att det gnall en bit till på torrasfalt, jag kanske gasade onödigt mkt, men vart lite beroende på att göra så bra ifrån mig som möjligt ur den rådande trafiksituationen bara smile

om du gjort de så behöver du inte skämmas INTE för mig iaf:), jag målar inte ut någon wink

jag syftade mer på att jag inte vill berätta hur fort jag har kört när jag övningskörde och inte min körstil i vissa fall heller roll... för har man inget sagt så kan ingen gnälla heller tongue

du har så rätt så rätt tongue

Larsson_Power Saabvilde!
13 maj 2008 · 1 708 Inlägg

140 km/h vill ja minnas! ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Maizer
13 maj 2008 ·

Jävla töntar, visst jag körde också för fort, kanske låg 100 på 90 väg eller nåt sånt, men när man övningskör gör man det väl ändå för att lära sig köra bil och inte för att rejsa. Jag skulle aldrig låta mitt barn köra 20012km/h när dem övningskör.

AdamOpel DraMinBil.nu
13 maj 2008 · 1 016 Inlägg

225 smile ja låg rätt högt upp ser jag. Bra väg utan någon trafik.

Idag är jag betydligt lugnare och klassas som "snigel" av dom flesta tror jag.. smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang