Böter utan belopp???

FLindgren
18 maj 2008 · 5 089 Inlägg

hej hej, fick böter för ett tag sen som jag hade tänkt att betala idag. men nu ser jag att dom har glömt fylla i hur mycket jag ska batala!
polisen måste väll ha en kopia på mitt inbetalningskort, och där borde dte ju stå likadant? eller går dom efter "böteslappen"?, där står ju bara vad jag har gjort för brott.

någon som har varit med om något liknande? dom kan ju inte förvänta sig att få extra betalt ifall dom skickar ut en sådandära "du har inte betalat i tid" varning;)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
FireTraXX DFFL
18 maj 2008 · 9 020 Inlägg

ring polisen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
StiFf Wankel
18 maj 2008 · 1 080 Inlägg

boten är felaktig och borde inte gälla, men kanske bör ringa och kolla för säkerhets skull

MDS Västerås
Losgard
18 maj 2008 · 1 688 Inlägg

Jag hade absolut inte hört av mig, en bot utan belopp är ju deras fel.
Och förväntar sig inte deras system något belopp inbetalat av dig så lär det ju inte skicka ut någon påminnelse väl? tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
FLindgren
18 maj 2008 · 5 089 Inlägg

ja jag vet allt hur mycket beloppet är på, för det sa han till mig.  men jag tänker ju knappast ringa till dom och påminna dom om det. då kanske dom rättar till det;) jag avaktar och ser vad som händer;)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
hedley Saaboholic
18 maj 2008 · 3 129 Inlägg

haha fan va skönt^^ bara att ignorera och vänta på att de hör av sig, men då kan du säga att du inte vet exakt vad dom menar då du fått en bot utan belopp hemskickad och som sagt hur betalar man en bot utan summa?

Grattis har inte hört talas om nån som vart med om detta förr tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
TRYIT Teddan
18 maj 2008 · 2 495 Inlägg

går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Losgard
18 maj 2008 · 1 688 Inlägg

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Så kronofogden skall inkassera beloppet 0 kr utav han menar du? tongue

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
TRYIT Teddan
18 maj 2008 · 2 495 Inlägg

Losgard skrev:

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Så kronofogden skall inkassera beloppet 0 kr utav han menar du? tongue

hm .. men det har ju blivit ett fel , beloppet finns ju då han har fått ett straffföreläggande.

jag hadde inte chansat

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
FireTraXX DFFL
18 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Losgard skrev:

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Så kronofogden skall inkassera beloppet 0 kr utav han menar du? tongue

Han får inte ett inbetalningskrav på 0kr.
Han får ett på vad som borde stå på lappen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Losgard
18 maj 2008 · 1 688 Inlägg

Well, tills han får lappen med beloppet på så kan han väl vara lugnt åtminstone tycker jag. Det är ju inte han som gjort något fel smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
Mr_EmCom Med.lem
18 maj 2008 · 3 759 Inlägg

När jag åkte dit för att jag körde en mc med körförbud skrev polisen 500:- på lappen. men straffet är 1500:- dock tappade jag boten när jag åkte hem. så jag fick betala fullt pris då jag inte hade några bevis hmm

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Thorssa
18 maj 2008 ·

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Inte innan han får en påminnelse. En faktura går inte till kronofogden utan att man får veta det först.

FLindgren
18 maj 2008 · 5 089 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
När jag åkte dit för att jag körde en mc med körförbud skrev polisen 500:- på lappen. men straffet är 1500:- dock tappade jag boten när jag åkte hem. så jag fick betala fullt pris då jag inte hade några bevis hmm

ja det är lite i den situationen jag ligger i, jag fick ett "schysst pris" utav polisen. handlar om ungefär samma pengar. och det är därför jag inte vill ringa heller, så dom kan rätta till felet;)

aja, jag tror jag avvaktar. jag har ju bevis på att dom inte har fyllt i något belopp såsmile

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
FireTraXX DFFL
18 maj 2008 · 9 020 Inlägg

FLindgren skrev:

Mr_EmCom skrev:
När jag åkte dit för att jag körde en mc med körförbud skrev polisen 500:- på lappen. men straffet är 1500:- dock tappade jag boten när jag åkte hem. så jag fick betala fullt pris då jag inte hade några bevis hmm

ja det är lite i den situationen jag ligger i, jag fick ett "schysst pris" utav polisen. handlar om ungefär samma pengar. och det är därför jag inte vill ringa heller, så dom kan rätta till felet;)

aja, jag tror jag avvaktar. jag har ju bevis på att dom inte har fyllt i något belopp såsmile

Ring och fråga vad som händer om polisen inte fyller i beloppet.
Du behöver inte berätta vad du heter, vem polisen var eller var det hände.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Innox Turbocharged
18 maj 2008 · 421 Inlägg

FireTraXX skrev:

FLindgren skrev:

Mr_EmCom skrev:
När jag åkte dit för att jag körde en mc med körförbud skrev polisen 500:- på lappen. men straffet är 1500:- dock tappade jag boten när jag åkte hem. så jag fick betala fullt pris då jag inte hade några bevis hmm

ja det är lite i den situationen jag ligger i, jag fick ett "schysst pris" utav polisen. handlar om ungefär samma pengar. och det är därför jag inte vill ringa heller, så dom kan rätta till felet;)

aja, jag tror jag avvaktar. jag har ju bevis på att dom inte har fyllt i något belopp såsmile

Ring och fråga vad som händer om polisen inte fyller i beloppet.
Du behöver inte berätta vad du heter, vem polisen var eller var det hände.

Håller med. Kör hemligt nummer och säg inte vem du är.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 maj 2008 · 946 Inlägg

Thorssa skrev:

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Inte innan han får en påminnelse. En faktura går inte till kronofogden utan att man får veta det först.

Öhh, jo. Ingen är skyldig att skicka en påminnelse innan de drar in fogden. Du kan efter en dags försening hamna hos dem... Det är bara företags "goodwill" att skicka ut massa påminnelser.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Thorssa
18 maj 2008 ·

Dave_C70 skrev:

Thorssa skrev:

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Inte innan han får en påminnelse. En faktura går inte till kronofogden utan att man får veta det först.

Öhh, jo. Ingen är skyldig att skicka en påminnelse innan de drar in fogden. Du kan efter en dags försening hamna hos dem... Det är bara företags "goodwill" att skicka ut massa påminnelser.

Det är möjligt, men det blir ingen anmärkning utan att man får veta det. Om kronofogden får in en ansökan om betalningsföreläggande så ska de ge svaranden två veckor på sig att yttra sig.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
18 maj 2008 · 3 804 Inlägg

Betala in 50öre.


Bmw osv..
Germax
18 maj 2008 · 12 086 Inlägg

Dave_C70 skrev:

Thorssa skrev:

r-ted skrev:
går inte böter direkt till kronofogden om man itne betalar i tid ??? vore ju onödigt att få en anmärkning bara för en skit sak

Inte innan han får en påminnelse. En faktura går inte till kronofogden utan att man får veta det först.

Öhh, jo. Ingen är skyldig att skicka en påminnelse innan de drar in fogden. Du kan efter en dags försening hamna hos dem... Det är bara företags "goodwill" att skicka ut massa påminnelser.

Men man får inte en anmärkning dagen efter. Man får inte en amärkning utan att få chans att reda ut det, men kronofogden har inte särskilt långt tålamod.

Jag minns när jag fick ett engelsk inkassoföretag efter mig, de skickade 1 brev om dagen där de i princip skrev samma sak varje dag smile men jag va oskyldig i en betalningstvist som jag vann tillslut.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang