Sharky skrev:
Jag vill inte framstå som jävlig eller allmänt dryg , men jag måste - helt seriöst - fråga dig om du vet vad du sysslar med här eller om du är ute och fiskar.
Det finns flera på forumet som kan hjälpa dig mycket med hur man turbokonverterar en B234 men då krävs det att vi sätter grunderna först för vad och hur och på vilken nivå du behöver hjälp.
Förstå mig rätt, jag vill hjälpa , inte peka finger och skratta. Jag är för gammal och seriös för sådant.
/Göran
Hänger allt med.. Förstår vad du menar.
Min fråga är. jag har en motor som jag skall turbokonvertera. det jag vet att det är ett " röd " block.
Men blocket är ovalt eftersom vevstakarna har slitit ut loppen ovalt. så jag vet inte om det går att rädda ?
Kolvarna ser inte bra ut. så jag förmodar att jag får byta ut vevstakar, kolvar, slängarm m.m. Dock vet jag ej vad det kommer att bi i hk väg efter det är gjort. för det kommer sättas in lattade stakar osv.
sen vet jag inte hur jag får tur och retur till turbo komverteringen. men har hittat in och ut gångar. men de får borras upp.
Toppen:
Såg mkt fin ut, kammar med. ventiler så så där ut vad jag hann se. toppen skall planas ned 2-3 mm vet inte om det är för mkt ? gäller samma med hur mkt jag kan slipa upp ventiler. in och ut blås..
Sen Kammar. Har hört att VRX kammarna skall vara bra och ge helt ok i drag.
sen frågan är vad/hur mkt hk kan jag ha uppnått i bara de? 300 hk 400 ? inte en aning. har kollat lite på en turbo redan en som heter T45 och en T70 kanske blir lite overkill ?
Så där.. tror jag har fått med allt jag ahde på hjärtat. för just nu är motorn i delar.
färdig för att bearbetas.