Varning för bilhandlare

g_b
22 maj 2008 · 100 Inlägg

Tega skrev:
"Hasses bilar"?
Han säljer på allmän parkering?

Bara det hade fått mig att hajja till...

mkt bra sagt...man får väll för fan vara lite observant använda huvudet!

Om det verkar lite skumt så är det förmodligen skumt åxo...alltså bör man inte göra nån affär med den skumma personn.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
TRYIT Teddan
22 maj 2008 · 2 495 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Ja, det är ju inget som man bara ger bort direkt.

Men man får ju tänka på vad man köper för bil för dem pengarna också.

En Volvo 240 för 18 000 kr borde nästintill vara felfri.

En Posche för 18 000 kr är bara konstigt.


Visst är det så?

Oavsett bilmärke och modell så ska man inte räkna med att den är felfri för 18000kr.
18000kr är väldigt lite pengar för något som kostat väldigt mycket mer 10-15 år tidigare.

Men en Volvo 240 för 18 000?

Nu fattar jag nog vad du menar? Att en bil som är 10-15 är gammal aldrig kan vara felfri pga sin ålder? =P

Bättre begagnad då?

Du tycker ju att alla Volvos är skit ändå så ;P

firetraxx har ju ingen volvo så han kan inte uttala sig , men det har ju jag (en volvo alltså)lol

visst e det så att en 240 för 18 000 skall vara i ett perfekt skick om den skall betinga det värdet.
Men en gammal bil är alltid gammal, och allt kan gå sönder (det kan det även på nytt)


en porsche för 18 000kr är inga problem att köpa , men däremot så får man problem att äga:D

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
camaro67 Meister
22 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Man får ju inte uppmana till brott här så tyvärr får jag inte säga vad jag tänker.. Men de har med att göra med hans hem, en yxa och den sitter i hans dörr med en fin liten lapp tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
gamlingen
22 maj 2008 · 5 198 Inlägg

camaro67 skrev:
Man får ju inte uppmana till brott här så tyvärr får jag inte säga vad jag tänker.. Men de har med att göra med hans hem, en yxa och den sitter i hans dörr med en fin liten lapp tongue

Du menar typ *Kilroy was here* ?

g_b
22 maj 2008 · 100 Inlägg

En fundering bara...om kronofogden och alla andra myndigheter kommit fram till att det inte finns nått av värde att utmäta...vem står alla bilar på som han säljer?

Och btw...om bilen man köpt gått sönder så kan man ju alltid lämna in den på verkstad och få fakturan skickad till Hasse....

Senast redigerat av g_b (22 maj 2008)

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
camaro67 Meister
22 maj 2008 · 6 763 Inlägg

gamlingen skrev:

camaro67 skrev:
Man får ju inte uppmana till brott här så tyvärr får jag inte säga vad jag tänker.. Men de har med att göra med hans hem, en yxa och den sitter i hans dörr med en fin liten lapp tongue

Du menar typ *Kilroy was here* ?

Nu vet inte jag vem "Kilroy" är, men typ något liknande. Annars kan man ju alltid skriva ut en bild på honom och slå yxan i. Men nu är jag där igen.... wink

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
gamlingen
22 maj 2008 · 5 198 Inlägg

camaro67 skrev:

gamlingen skrev:

camaro67 skrev:
Man får ju inte uppmana till brott här så tyvärr får jag inte säga vad jag tänker.. Men de har med att göra med hans hem, en yxa och den sitter i hans dörr med en fin liten lapp tongue

Du menar typ *Kilroy was here* ?

Nu vet inte jag vem "Kilroy" är, men typ något liknande. Annars kan man ju alltid skriva ut en bild på honom och slå yxan i. Men nu är jag där igen.... wink

*Kilroy was here* Ett gammalt talesätt för oss som va med förr  *l* cool

camaro67 Meister
22 maj 2008 · 6 763 Inlägg

gamlingen skrev:

camaro67 skrev:

gamlingen skrev:

Du menar typ *Kilroy was here* ?

Nu vet inte jag vem "Kilroy" är, men typ något liknande. Annars kan man ju alltid skriva ut en bild på honom och slå yxan i. Men nu är jag där igen.... wink

*Kilroy was here* Ett gammalt talesätt för oss som va med förr  *l* cool

Aha.. Ibland är de synd att man inte va med förr wink

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
roxe Jesus didn´† Tap
22 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Vem köper bil av en tattare som står på en parkering utan kontor och dylikt? Skulle jag ha blivit blåst skulle jag bara se till att träffa honom med några vänner. Efter "mötet" skulle han nog hosta upp pengar.

Jobbade svart som hantverkare och vi totalrenoverade en lägenhet. Allt material hade han köpt men vi fick aldrig några pengar för arbetet så vi gick lös med 4 motorsågar i hela lägenheten. Fanns inte en kvm som var hel. Efter det så fick vi pengarna för arbetet + att vi fick bygga upp allting igen och fick pengar för det också smile Var där i 5 månader och 13 dagar tongue

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Gulmun * Klåpare
22 maj 2008 · 1 718 Inlägg

camaro67 skrev:

gamlingen skrev:

camaro67 skrev:

Nu vet inte jag vem "Kilroy" är, men typ något liknande. Annars kan man ju alltid skriva ut en bild på honom och slå yxan i. Men nu är jag där igen.... wink

*Kilroy was here* Ett gammalt talesätt för oss som va med förr  *l* cool

Aha.. Ibland är de synd att man inte va med förr wink

Haha! Kilroy, klottret nummer 1 ! Vilka minnen man får... big_smile
Lite info om detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kilroy_was_here

Topic:

Finns en annan skön lirare i Gbg-trakten som är en flitig liten fifflare. Kommer ni till "kontoret" som är en liten holk som ser ut att ha varit ett gatukök, med lite svensson-bilar utanför och en vräkig lyx-merca så har ni hittat till Nice Bilar...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
bengan87
22 maj 2008 · 583 Inlägg

Hahaha det sa han till mig också. "Den är klockren finns inte ett fel på den." bara att köra
test kör den du det är inge fel på den det kan jag lova dig. jag kan bilar. jag har jobbat här i 18 år nu. och har aldrig haft några problem. mina killar på verkstaden dom har kollat allt.

Hasses kontor vita minibuss tongue och så står det HASSES BILAR (TELE NR OCH ADRESS )


stollen skrev:
Brorsan köpte en 855 för 17k från "hasses bilar" för nån månad sen.
Man märkte ju direkt när man kom ditt att det var en riktig "skojare" som man inte borde lita på. men brorsan behövde en bil snabbt så han köpte en.
Den första vi provkörde sa han att det inte fanns ett ända fel på (sa han iofs om varenda bil han hade). "Det är en klockren bil, finns inte ett fel på den" var typ det ända han kunde säga om bilarna. Nåt annat visste han inte om dem som en "normal" bilfärsäljare ska veta om bilarna han/hon säljer.

Aja den första bilen vi provkörde, som det inte skulle vara ngt fel på hade ju självklart en del fina fel. fläkten funka inte, den läckte olja etc.
Sen provkörde vi en annan bil. samma visa där. "Den är klockren finns inte ett fel på den." och att den var hur fin som helst. fanns en del småfel på den. Dock inga mekaniska. så brorsan köpte den.

Men fattar inte hur denna snubben kan få hålla på att lura folk som han gör. verkar ju vara en hel del som råkar ut för han.

Sen hans trevliga vänner som går omkring på parkeringen bland bilarna och pratar så otroligt gott om Hasse och hur bra han är och hur bra bilar han säljer. HAHAHA vilka idioter. Vem fan har en bilfirma och har alla bilar ståeendes på en parkering för bostadsrätter??? och kontoret var en liten söt minibuss tongue

Aja det var kortfattat mina erfarenheter om Hasse "den goa göteborgaren."

bengan87
22 maj 2008 · 583 Inlägg

bilar hasses säljer.

PENAULT 553D02 RT
Volvo 945-876 tidigare polisbil
Saab 900 I8 AB26J
Volvo 855-512 SE 2,5
FIAT BRAVO 1,6SX
Volvo 855-512 SE 2,5
VOLKSWAGEN GOLF MANHAT
RENAULT LAG
Volvo 855
Volvo 855
Marcedes BENZ A 160

Listan är stor har över 25 sider med bilar från hasse är ca 90 - 100 bilar på ett A4 papper.


FRÅN 2008-01-01 TILL 2008-04-16 så har han haft över 100 bilar skriven på sig. och vissa skriver han bara över på den nya senare. 

PS tycker synd om henne som köpte Volvo L +S70 Bilen som fick motor stopp ca 200 meter från parkeringen. och fick ringa efter killen från Lund och fick dra hem den efter vägen.

Jimmy_N Makaronborrare
22 maj 2008 · 993 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Ja, det är ju inget som man bara ger bort direkt.

Men man får ju tänka på vad man köper för bil för dem pengarna också.

En Volvo 240 för 18 000 kr borde nästintill vara felfri.

En Posche för 18 000 kr är bara konstigt.


Visst är det så?

Oavsett bilmärke och modell så ska man inte räkna med att den är felfri för 18000kr.
18000kr är väldigt lite pengar för något som kostat väldigt mycket mer 10-15 år tidigare.

Men en Volvo 240 för 18 000?

Nu fattar jag nog vad du menar? Att en bil som är 10-15 är gammal aldrig kan vara felfri pga sin ålder? =P

Bättre begagnad då?

Du tycker ju att alla Volvos är skit ändå så ;P

Beror ju på vad det är för 240 också. Tycker att det finns en del totalt slutkörda 240 turbo vrak som jag inte tror är felfria i den prisklassen tongue

Jimmy_N Makaronborrare
22 maj 2008 · 993 Inlägg

Hade inte vågat köpa bil av en firma med ett sånt namn tongue Det får mig bara att tänka på godisaffären "Hasses sega gubbar" i Torsk på talinn big_smile

FireTraXX DFFL
22 maj 2008 · 9 020 Inlägg

SweetBabyDoll skrev:

FireTraXX skrev:

SweetBabyDoll skrev:

Ja, det är ju inget som man bara ger bort direkt.

Men man får ju tänka på vad man köper för bil för dem pengarna också.

En Volvo 240 för 18 000 kr borde nästintill vara felfri.

En Posche för 18 000 kr är bara konstigt.


Visst är det så?

Oavsett bilmärke och modell så ska man inte räkna med att den är felfri för 18000kr.
18000kr är väldigt lite pengar för något som kostat väldigt mycket mer 10-15 år tidigare.

Men en Volvo 240 för 18 000?

Nu fattar jag nog vad du menar? Att en bil som är 10-15 är gammal aldrig kan vara felfri pga sin ålder? =P

Bättre begagnad då?

Du tycker ju att alla Volvos är skit ändå så ;P

Nej nej, det var inte alls inriktat på volvo. (För en gångs skull. tongue)
Det jag menade var att man inte kan få en bil i nyskick för 18000kr.
Även om den ser jättefin ut så är bilen skitgammal.
Och vad händer när saker och ting kommer upp i ålder?

Jo, de går sönder.
Min bil t.ex. håller på att trilla isönder och den är bara 4 år gammal.
Men den ser jävligt fin ut...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
CIA_SWE Automationselektriker
22 maj 2008 · 213 Inlägg

bengan87 skrev:
då skickar ägeren ut folk som tar foto på vårt reg nr och säger nu vet vi vart ni bor och kommer släcka er.

undrar en sak, vafan betyder "släcka er" yikes?

()()
(°°)
(oo)
This is Bunny. Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination, and come join the dark side. (We have cookies.)
Ramrod
22 maj 2008 · 674 Inlägg

CIA_SWE skrev:

bengan87 skrev:
då skickar ägeren ut folk som tar foto på vårt reg nr och säger nu vet vi vart ni bor och kommer släcka er.

undrar en sak, vafan betyder "släcka er" yikes?

Menar han dräpa..?   Vilket fall det är ett direkt hot!     Bränn ner den förbannade bilhallen, då har han nått att släcka!

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
camaro67 Meister
22 maj 2008 · 6 763 Inlägg

Gulmun skrev:

camaro67 skrev:

gamlingen skrev:

*Kilroy was here* Ett gammalt talesätt för oss som va med förr  *l* cool

Aha.. Ibland är de synd att man inte va med förr wink

Haha! Kilroy, klottret nummer 1 ! Vilka minnen man får... big_smile
Lite info om detta:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kilroy_was_here

Topic:

Finns en annan skön lirare i Gbg-trakten som är en flitig liten fifflare. Kommer ni till "kontoret" som är en liten holk som ser ut att ha varit ett gatukök, med lite svensson-bilar utanför och en vräkig lyx-merca så har ni hittat till Nice Bilar...

Haha jaa där ser man big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
_Spawned_ Maskinförare
22 maj 2008 · 1 163 Inlägg

Konstigt nog så verkar det finnas en viss uppmärksamhet till brottslig handling här..
Vilket jag inte tycker är mer än rätt.. Gillade killen som gick bärsärk med motorsåg i lägenheten..
Jag som grävmaskinist... Hmm.... *Ideer* xD

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
gamlingen
23 maj 2008 · 5 198 Inlägg

CIA_SWE skrev:

bengan87 skrev:
då skickar ägeren ut folk som tar foto på vårt reg nr och säger nu vet vi vart ni bor och kommer släcka er.

undrar en sak, vafan betyder "släcka er" yikes?

Fimpa lyset... cool
Släcka lågan..

Senast redigerat av gamlingen (23 maj 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang