fyfan, vart fan är dagens samhälle på väg? polaren nerslagen för att han inte flyttade på sig när han cyklade!

Breexiz
22 maj 2008 · 341 Inlägg

diamond_ skrev:

Breexiz skrev:
Jag hade begärt skadestånd, minst 10 000..

Om det ändå vore så lätt;)

Man kan ju åtminstonde begära det!

Drive it like you stole it
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
22 maj 2008 · 5 753 Inlägg

FireTraXX skrev:

_Glenne_ skrev:

Freddeponken skrev:
surt det som hänt Glenne men låt polisen sköta det här! backa upp din kompis som en riktig vän och varna folk i eran omgivning om de här grabbarna! mVh Fredde

problemet är ju att jag tror inte polisen kommer göra ett skit... och självklart kommer man backa upp sin vän... det är ju sånt vänner gör... men det känns endå som att man håller på att koka över av ilska sad

Vänta med att göra något tills ni vet hur utredning ter sig.
Går det till rättegång och ni åker och prylar killarna så får ni bara fan.
Läggs förundersökningen ner så är det "fritt fram".

Glöm inte luvor...

typ nått sånt äre väll tänkt... men vi vill ju inte åka dit och slå ner dom heller.... vi vill komma på nått sätt att skrämma dom så dom får lite respekt för andra utan att skada dom så att säga smile



trots att jag har sagt det så säger jag det igen... nu ska vi inte uppmana till brott i tråden... vill nå uppmana till brott så ta det via min PM istället smile

Senast redigerat av _Glenne_ (22 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
FireTraXX DFFL
22 maj 2008 · 9 020 Inlägg

_Glenne_ skrev:

FireTraXX skrev:

_Glenne_ skrev:

problemet är ju att jag tror inte polisen kommer göra ett skit... och självklart kommer man backa upp sin vän... det är ju sånt vänner gör... men det känns endå som att man håller på att koka över av ilska sad

Vänta med att göra något tills ni vet hur utredning ter sig.
Går det till rättegång och ni åker och prylar killarna så får ni bara fan.
Läggs förundersökningen ner så är det "fritt fram".

Glöm inte luvor...

typ nått sånt äre väll tänkt... men vi vill ju inte åka dit och slå ner dom heller.... vi vill komma på nått sätt att skrämma dom så dom får lite respekt för andra utan att skada dom så att säga smile

Det är lätt, och långt ifrån olagligt.
Åk hem till bilägaren, berätta vem du är, tacka för dig och gå.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kwansa Hmm, vet inte?
22 maj 2008 · 1 775 Inlägg

Basebollträ hade man på 70-talet, bättre att hålla sig en bit därifrån...................Med en sådan wink

http://www.pro-hl.com/pro_pics/awp_001.jpg

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
FL3JM Inga konstigheter
22 maj 2008 · 2 064 Inlägg

kwansa skrev:
Basebollträ hade man på 70-talet, bättre att hålla sig en bit därifrån...................Med en sådan wink

http://www.pro-hl.com/pro_pics/awp_001.jpg

Ja precis, skjut dom 50 mil därifrån i en CS-match med en AWP. Det är tillräckligt mycket hämnd att bli skjuten av det lamaste vapnet i spelet!

Kesler
23 maj 2008 · 3 650 Inlägg

fimpa avgasystemet, spika nåra spik i däcken & skriv nåt jävligt med sprayburk över hela bilen tongue

Senast redigerat av Kesler (23 maj 2008)

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
23 maj 2008 · 938 Inlägg

Förstår hur du känner, man kokar bara över å håller på å slå sönder nåt bara för att lätta på trycket...
Om du känner för å va snäll å göra några skador så kan du väl alltid jävlas lite med hans bil? Typ skruva ur ventilerna ur däcken, använd såndär speciell penna som man kan skriva på glas med och som går bort och skriv nåt tervligt, typ "hej" tongue Kanske lägga nå dynga på huven eller nåt...  Då har du ju inte gjort några skador på bilen, bara å tvätta å pumpa däcken...  Sånt är väl inte olagligt? tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 maj 2008 · 5 753 Inlägg

nja känner för att vara snäll vettefan... vill göra nått som insätter lite repsekt också.. så dom förstår att dom inte bara kan ge sig på vem som hellst.. vore också kul om dom blir lite nervös och går runt och tro att nått kan hända dom när som hellst så fort dom kliver utanför dörren tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Ellertz Norrlänning
23 maj 2008 · 1 453 Inlägg

_Glenne_ skrev:
alltså, fick nyss veta en sak som gjorde mig jävligt förbannad... en polare som bor på södra sidan älven (ljungan) här i byn kom hem från skolan och då kliver han av bussen på norra sidan älven och där vid busshålls platsen har han sin cykel som han cyklar på hem.. och när han var i slutet på den smala bron som går över ljungan ( en filig bro) så kommer det en bil som absolut inte kunde vänta på att polaren hade cyklat över utan körde emot han och säger åt han att flytta sig, och då säger polaren att dom får väll backa tillbaka eftersom dom lixom var i slutet på bron och han var på bron först och bilen hade bara en par meter att backa.. så då backar dom bilen så polaren kommer över, och när han kommer över kliver det ut två pers ur bilen och slår ner min polare så han får åka på sjukhuset mad

fyfan va jag är förbannad nu mad...


var en annan polare som ringde och sa det till mig nyss.. men som tur var så hade han tydligen hunnit tagit regnr på bilen iaf... så så fort jag får tag på polaren som vart nerslagen så ska jag fråga efter regnr och ta reda på vilka fan det var och sedan får jag se vad man hittar på mad



edit: nu har jag träffat min kompis... var iväg och träffade han när han kom hem från sjukan... det var inga allvarliga skador, han hade fått ett hyffsat sår i huvudet, lite blåmärken och allmänt mörbultad



men har även fått lite rättelse på storyn... det var så att polaren hade cykeln på södra sidan bron (alltså södra sidan är sidan han bor på) och därför gick han över bron när bilen kom och svängde in på bron och skrek åt han att flytta på sig och då sa han lungt och snällt att det går ju fortare om dom backar ca 1 meter än att han ska gå hela bron tillbaka och då hoppade dom bara ut och tog stryptag på honom och slängde ner han i bron och började slå och sparka på han sedan när dom får fick han klämma sig mellan räcket på bron och bilen... och sen gick han hem trots att han mådde dåligt och hade väldigt ont och nr han kom hem så skjutsade hans mamma han på sjukhuset för undersökning... dom har även polisanmält det hela och dom hade ju regnr på bilen också... och vi vet även vartifrån bilen kommer samt namn på personen som står som ägare på bilen... så vi håller på att tänka ut ett sätt att skrämma dom idioterna ordentligt utan att misshandla dom... nån som har nått tips?

dom i bilen var även 3 stycken och såg ut som att vara i 20års åldern

vart i s-vall bor du ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
23 maj 2008 · 325 Inlägg

_Glenne_ skrev:
hehe jaa det vore nått tongue



sen en sak till som gör mig ännu mer förbannad är varför det just skulle hända den polaren... han är jämt så lugn, tystlåten, snäll och gör alldrig nån eller något illa sad

det var väl just därför dom vågade kanske? Kommer det en snubbe på över 100kg som ser jävligt tränad ut så kanske dom tänker sig för en gång innan? Jag vet inte men ska man reagera så ska man nog reagera rejält och ge sig på den tuffaste av dom, en av tre saker kommer hända: A. Dom blir rädda och inser sitt misstag och ger sig av B. man åker på däng rejält direkt av 3 pers eller C Dom fegar ur MEN återkommer en annan gång när man inte är beredd och har då en mindre arme med sig. Alla alternativ känns värdelösa för även omman klarar sig från stryk så kan man ju åka dit för misshandel så därför känns alla alternativ som förluster för en själv. Så tycker jag iaf men om man tänker så i stridens hetta är ju en annan sak ;=P

Jag kanske har fel men det känns som att det är ungefär så det funkar men klart som fuck man skulle bli förbannad om det skulle inträffa

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
xorox_88 Smack that ass!!
23 maj 2008 · 2 953 Inlägg

Ellertz skrev:

_Glenne_ skrev:
alltså, fick nyss veta en sak som gjorde mig jävligt förbannad... en polare som bor på södra sidan älven (ljungan) här i byn kom hem från skolan och då kliver han av bussen på norra sidan älven och där vid busshålls platsen har han sin cykel som han cyklar på hem.. och när han var i slutet på den smala bron som går över ljungan ( en filig bro) så kommer det en bil som absolut inte kunde vänta på att polaren hade cyklat över utan körde emot han och säger åt han att flytta sig, och då säger polaren att dom får väll backa tillbaka eftersom dom lixom var i slutet på bron och han var på bron först och bilen hade bara en par meter att backa.. så då backar dom bilen så polaren kommer över, och när han kommer över kliver det ut två pers ur bilen och slår ner min polare så han får åka på sjukhuset mad

fyfan va jag är förbannad nu mad...


var en annan polare som ringde och sa det till mig nyss.. men som tur var så hade han tydligen hunnit tagit regnr på bilen iaf... så så fort jag får tag på polaren som vart nerslagen så ska jag fråga efter regnr och ta reda på vilka fan det var och sedan får jag se vad man hittar på mad



edit: nu har jag träffat min kompis... var iväg och träffade han när han kom hem från sjukan... det var inga allvarliga skador, han hade fått ett hyffsat sår i huvudet, lite blåmärken och allmänt mörbultad



men har även fått lite rättelse på storyn... det var så att polaren hade cykeln på södra sidan bron (alltså södra sidan är sidan han bor på) och därför gick han över bron när bilen kom och svängde in på bron och skrek åt han att flytta på sig och då sa han lungt och snällt att det går ju fortare om dom backar ca 1 meter än att han ska gå hela bron tillbaka och då hoppade dom bara ut och tog stryptag på honom och slängde ner han i bron och började slå och sparka på han sedan när dom får fick han klämma sig mellan räcket på bron och bilen... och sen gick han hem trots att han mådde dåligt och hade väldigt ont och nr han kom hem så skjutsade hans mamma han på sjukhuset för undersökning... dom har även polisanmält det hela och dom hade ju regnr på bilen också... och vi vet även vartifrån bilen kommer samt namn på personen som står som ägare på bilen... så vi håller på att tänka ut ett sätt att skrämma dom idioterna ordentligt utan att misshandla dom... nån som har nått tips?

dom i bilen var även 3 stycken och såg ut som att vara i 20års åldern

vart i s-vall bor du ?

nedansjö där gudarna bor

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Brandis Diktator
23 maj 2008 · 968 Inlägg

om det finns vittnen och snt skit är det ju stor chans att dom åker ditt, två klass polare till mig vart nitade rätt fint, fick lagom skadestånd på 60-70 000, så ni som säger att polisen lägger ner har fel, för dom gör lite jobb ibland... för 60-70 000 kan någon gärna dunka ner mig och få lite plåster

barrre Evolution Garage
23 maj 2008 · 394 Inlägg

Brandis skrev:
om det finns vittnen och snt skit är det ju stor chans att dom åker ditt, två klass polare till mig vart nitade rätt fint, fick lagom skadestånd på 60-70 000, så ni som säger att polisen lägger ner har fel, för dom gör lite jobb ibland... för 60-70 000 kan någon gärna dunka ner mig och få lite plåster

Min polare råkade ut för oprovocerat våld på stan, hade flera vittnen(nyktra dessutom) till händelsen, men dom utpekade nekade allt.
Efter rättegångar och skit som höll på i 3 års tid så lades allt ner.
Efter så mycket tid, psykisk påfrestning och konstanta hot från dom killarna om att han ska lägga ner sitt åtal så håller nog inte han med dig om att rättsystemet fungerar som det ska.

Men jag säger som tidigare, gör en anmälan först.... händer det inget med det så får ni väl fundera på hur ni ska gå vidare.


Hade en jobbarkompis som var i onåd med en kille, och han ristade in texten "VÅLDTÄKTSMAN" på killens backlucka...... helt sjukt vad det finns uppfinningsrikedom för elakheter! cool

Tänk om alla kunde vara snälla istället va mycket bättre världen hade sett ut!

PEACE! big_smilebig_smilebig_smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
FireTraXX DFFL
23 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Brandis skrev:
om det finns vittnen och snt skit är det ju stor chans att dom åker ditt, två klass polare till mig vart nitade rätt fint, fick lagom skadestånd på 60-70 000, så ni som säger att polisen lägger ner har fel, för dom gör lite jobb ibland... för 60-70 000 kan någon gärna dunka ner mig och få lite plåster

60-70 000 krävs det seriöst med stryk för.

Och då måste man få permanenta skador, permanenta men (Helt plötsligt utveckla torgskräck o.s.v.) och sådant med...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Tegelby
23 maj 2008 · 49 Inlägg

Hej.
Det är jag som är polaren i denna tråd.
Jag har har anmält det till polisen.
Har lite ont i huvet och är allmänt omtumlad och chockad.

Tack för allas stöd!

azid Det som inte dödar gör ont
23 maj 2008 · 2 668 Inlägg

påtända jävla tomtar som gör sånna här utfall

2slow
brillmongo
23 maj 2008 · 874 Inlägg

samhället gick snett för längesen å det finns inte ett smack man kan göra åt det, så e det tyvärr hmm

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Mackanol
23 maj 2008 · 2 079 Inlägg

brillmongo skrev:
samhället gick snett för längesen å det finns inte ett smack man kan göra åt det, så e det tyvärr hmm

det är nog bara där du bor för här är det inte snett ännu

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
brillmongo
23 maj 2008 · 874 Inlägg

Mackanol skrev:

brillmongo skrev:
samhället gick snett för längesen å det finns inte ett smack man kan göra åt det, så e det tyvärr hmm

det är nog bara där du bor för här är det inte snett ännu

lustigkurre där.. tror nog de flesta fatta hur jag mena roll

men om inte kan jag ju specifiera då för de individer som väljer att inte förstå. Jag syftar naturligtvis på allt onödigt våld som hela tiden sker runtomkring oss, jag bor oxå i ett rätt lungt område.
Men en nära vän till mig har blivit våldtagen här i Borås som ett exempel..
Sen kanske det inte hänt nått speciellt på just din gata, men vi snackar äna om samhället som helhet här va? roll

Senast redigerat av brillmongo (23 maj 2008)

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Mackanol
23 maj 2008 · 2 079 Inlägg

brillmongo skrev:

Mackanol skrev:

brillmongo skrev:
samhället gick snett för längesen å det finns inte ett smack man kan göra åt det, så e det tyvärr hmm

det är nog bara där du bor för här är det inte snett ännu

lustigkurre där.. tror nog de flesta fatta hur jag mena roll

men om inte kan jag ju specifiera då för de individer som väljer att inte förstå. Jag syftar naturligtvis på allt onödigt våld som hela tiden sker runtomkring oss, jag bor oxå i ett rätt lungt område.
Men en nära vän till mig har blivit våldtagen här i Borås som ett exempel..
Sen kanske det inte hänt nått speciellt på just din gata, men vi snackar äna om samhället som helhet här va? roll

jag fattar hur du menar, faktum är att jag bor på vad som var en lugn gata ett tag, ett hus, vårat, men där kom likförbaskat en bil voltande ut på åkern jämte huset häromveckan, rattfyllon ska ner! mer än det så har här inte hänt nått. men visst allt onödigt våld är det värsta, det är hemskt, särskilt när vi inte har ordentliga straff

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang