Zlobban´s ljudbygge :) 135,7 DB + (till salu)

zlobban
11 juni 2008 · 328 Inlägg

Va tycks då smile?

Volvo V70 (2010)
Aga_Diff Bärs!
11 juni 2008 · 3 456 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/52082/370554_oyq9hx.jpg
Ja inte blev det fult iaf! smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
zlobban
11 juni 2008 · 328 Inlägg

Aga_Diff skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … oyq9hx.jpg
Ja inte blev det fult iaf! smile

hehe ne e faktiskt riktigt nöjd smile

Volvo V70 (2010)
Lonefox Bad music kills good sound
11 juni 2008 · 7 241 Inlägg

DÅ kommer jag och går mot strömmen.
JAG tycker det är ASFULT!
Men o andra sidan så är min smak stealth med.....det skall helst inte synas ngt alls wink
DET kräver mkt mer tankemöda och energi och jobb bakom än synliga "skrytbyggen" som jag ser dem som.

Men återigen..det är mer en smakfråga.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ziderbeat
11 juni 2008 · 284 Inlägg

ok   skulle vilja  se dig gömma undan 4 st 12or  i bagaget

Lonefox Bad music kills good sound
12 juni 2008 · 7 241 Inlägg

ziderbeat skrev:
ok   skulle vilja  se dig gömma undan 4 st 12or  i bagaget

Det är det jag menar.
Jag stör mig på sådana byggen wink
Och det har med tycke och smak att göra.

Alla har väl rätt till en åsikt?
Tydligen inte.
Eller jo....så länge man inte yttrar den.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
zlobban
12 juni 2008 · 328 Inlägg

Lonefox skrev:
DÅ kommer jag och går mot strömmen.
JAG tycker det är ASFULT!
Men o andra sidan så är min smak stealth med.....det skall helst inte synas ngt alls wink
DET kräver mkt mer tankemöda och energi och jobb bakom än synliga "skrytbyggen" som jag ser dem som.

Men återigen..det är mer en smakfråga.

oki tyck va du vill..
ja tycker de e snyggt iaf smile

Volvo V70 (2010)
zlobban
12 juni 2008 · 328 Inlägg

ziderbeat skrev:
ok   skulle vilja  se dig gömma undan 4 st 12or  i bagaget

blir ju lätt tongue

Volvo V70 (2010)
ziderbeat
12 juni 2008 · 284 Inlägg

förstår inte på vilket sätt det skulla var ett skryt bygge ?   ja menar lådaorna kan inte bli så mycket mindre  om man ska ha 4 st 12 or.  finns inget bra sätt att bygga det (stealth) .  sen om du menar skryta i den bemärkelsen att han vill ha 4 st 12 or för att fylla sitt behov av bas i bilen   lr att han vill ha det så fint installerat som det bara går med 4 12or   så ok

BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
12 juni 2008 · 2 009 Inlägg

Grejen som menades var nog att man kan få lika bra ljud utan att ha 2 billiga 12" basar som fyller ut hela bilen.
Låt han tycka vad han vill.
Jag tycker det ser ok ut men skulle knappast vilja ha det så i min bil.
MEn jag har velat en gång i tiden när jag var ung så kör hårt wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
feffe85
12 juni 2008 · 104 Inlägg

ziderbeat skrev:
förstår inte på vilket sätt det skulla var ett skryt bygge ?   ja menar lådaorna kan inte bli så mycket mindre  om man ska ha 4 st 12 or.  finns inget bra sätt att bygga det (stealth) .  sen om du menar skryta i den bemärkelsen att han vill ha 4 st 12 or för att fylla sitt behov av bas i bilen   lr att han vill ha det så fint installerat som det bara går med 4 12or   så ok

kanske är så att han med skrytbygge menar folk som lägger ner  en väldigt massa tid på att plasta o så. men sen när det väl kommer till kritan så låter det som om du kör dom open-air smile

jag tycker att det är fint gjort, men skulle inte själv vilja ha det så i min bil smile

zlobban
12 juni 2008 · 328 Inlägg

ziderbeat skrev:
förstår inte på vilket sätt det skulla var ett skryt bygge ?   ja menar lådaorna kan inte bli så mycket mindre  om man ska ha 4 st 12 or.  finns inget bra sätt att bygga det (stealth) .  sen om du menar skryta i den bemärkelsen att han vill ha 4 st 12 or för att fylla sitt behov av bas i bilen   lr att han vill ha det så fint installerat som det bara går med 4 12or   så ok

inte ja heller .. ja skiter i vilket ja tycker då iaf att de ser bra ut så smile

Volvo V70 (2010)
zlobban
12 juni 2008 · 328 Inlägg

BMTech skrev:
Grejen som menades var nog att man kan få lika bra ljud utan att ha 2 billiga 12" basar som fyller ut hela bilen.
Låt han tycka vad han vill.
Jag tycker det ser ok ut men skulle knappast vilja ha det så i min bil.
MEn jag har velat en gång i tiden när jag var ung så kör hårt wink

hehe.. japp klart smile

Volvo V70 (2010)
zlobban
12 juni 2008 · 328 Inlägg

feffe85 skrev:

ziderbeat skrev:
förstår inte på vilket sätt det skulla var ett skryt bygge ?   ja menar lådaorna kan inte bli så mycket mindre  om man ska ha 4 st 12 or.  finns inget bra sätt att bygga det (stealth) .  sen om du menar skryta i den bemärkelsen att han vill ha 4 st 12 or för att fylla sitt behov av bas i bilen   lr att han vill ha det så fint installerat som det bara går med 4 12or   så ok

kanske är så att han med skrytbygge menar folk som lägger ner  en väldigt massa tid på att plasta o så. men sen när det väl kommer till kritan så låter det som om du kör dom open-air smile

jag tycker att det är fint gjort, men skulle inte själv vilja ha det så i min bil smile

okej okej å tack smile

Volvo V70 (2010)
Lonefox Bad music kills good sound
13 juni 2008 · 7 241 Inlägg

Så länge du själv är nöjd så skall du kunna ta att alla inte gillar vad de ser. smile

Som jag sade till dig i PM. Cred till dig för att du har byggt det och gillar det.
Men jag gillar mer byggen där det ligger mkt tankemöda bakom att dölja grejerna. För det brukar generellt sett vara mkt mkt svårare.wink Jag finner ingen utmaning i att montera grejer så synligt.
Och det är DET det hela bottnar i, tycke och smak. Inget annat.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
zlobban
13 juni 2008 · 328 Inlägg

Lonefox skrev:
Så länge du själv är nöjd så skall du kunna ta att alla inte gillar vad de ser. smile

Som jag sade till dig i PM. Cred till dig för att du har byggt det och gillar det.
Men jag gillar mer byggen där det ligger mkt tankemöda bakom att dölja grejerna. För det brukar generellt sett vara mkt mkt svårare.wink Jag finner ingen utmaning i att montera grejer så synligt.
Och det är DET det hela bottnar i, tycke och smak. Inget annat.

va e de du stör dej på då ? va e de som inte ska synas tex?

Volvo V70 (2010)
Lonefox Bad music kills good sound
13 juni 2008 · 7 241 Inlägg

zlobban skrev:

Lonefox skrev:
Så länge du själv är nöjd så skall du kunna ta att alla inte gillar vad de ser. smile

Som jag sade till dig i PM. Cred till dig för att du har byggt det och gillar det.
Men jag gillar mer byggen där det ligger mkt tankemöda bakom att dölja grejerna. För det brukar generellt sett vara mkt mkt svårare.wink Jag finner ingen utmaning i att montera grejer så synligt.
Och det är DET det hela bottnar i, tycke och smak. Inget annat.

va e de du stör dej på då ? va e de som inte ska synas tex?

Måste jag utveckla mig igen?
Det är SVÅRARE att GÖMMA komponenter, därför uppskattar jag sådana byggen mer eftersom det kräver mer vid installationen. Jag uppskattar arbetet bakom ett bygge, inte ett bygge i sig.
Förstår du mer nu då?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Fr3drik87
13 juni 2008 · 29 Inlägg

riktigt nice smile

Horsyhorse
13 juni 2008 · 1 727 Inlägg

Det är SVÅRARE att GÖMMA komponenter, därför uppskattar jag sådana byggen mer eftersom det kräver mer vid installationen. Jag uppskattar arbetet bakom ett bygge, inte ett bygge i sig.
Klistrade in från Lonefox

Precis vad jag tycker, men det verkar vara sällsynt med sånt.

Pierre

Senast redigerat av Horsyhorse (13 juni 2008)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
zlobban
13 juni 2008 · 328 Inlägg

Fr3drik87 skrev:
riktigt nice smile

tackar smile

Volvo V70 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang