5840
Sök

Hjälp med bränsleförbrukningen på en Nissan Micra

Bessewisser
556 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Hallå!

Köpte en Nissan Micra av årsmodell 87 förra veckan och nu var jag iväg till stockholm och märkte då att bilen drog tokmycket bensin! (har också hög tomgång 2 000 RPM)den toppar ca 120 km/h och känns skitseg när man kör, typ som om effektkurvan avtar efter 80 km/h

Jag kom 32 mil på 30 liter soppa och det är inte acceptabelt!

En kompis pappa hade en likadan bil men med katalysator och han hade samma problem och då var det att en kabel hade gått av till förgasaren som styrde ett elektroniskt munstycke så den stog helt öppen, vet inte om jag har samma munstycke men förgasaren ser ut att vara utbytt och det är några kablar som är avklippta. Dom kanske har bytt förgasaren till en nyare?

Jag har provat att sätta fast choken i öppet läge så den inte ligger i när man kör så det problemet är eliminerat! Jag har bytt soppa-filter och olja samt oljefilter utan resultat

How low

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
25 maj 2008
Har du kollat tändstiften?.

Allt för den där jävla hatten!

Bessewisser
556 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Nepp jag har inte kollat stiften... Men om stiften är dåliga så drar väll inte bilen dubbelt så mycket som den ska dra? Plus att om bilen skulle göra det så hade den nog inte gått så bra som den gör nu

//SkyNard

How low

Sök