Bilder : Fotosession på Braathers SS ! Fler bilder!

Rdx
29 maj 2008 · 113 Inlägg

Nej självklart får du försvara dig men tyckte mer det lät som du tog det personligt och vela skämtabort kritiken jag gav. Huvudsaken är ju trods allt att skaparen är nöjd med korten, det kan ingen ta ifrån denne.
Sedan var jag nog inte helt tydlig i min kritik, det jag menar med fokus var inte själva fokusen i sig, utan att jag får kännslan att behandligen legat mer på naturen än på själva bilen. 2-3 t.ex har du fått till omgivningen riktigt bra men bilen vart mindre detaljrik.

Du får inte tolka detta som gnäll utan jag vela enbart ge min synpunkt och om den inte gör sig rättvis så lär det ändå rinna av dig lika fort som det tog att läsa kritiken smile

Keep up the good work!

- Projekt Skyline R32 GT-R: http://www.skyline.se/forum/viewtopic.p … mp;t=13825
- HenrikssonMedia galleri: http://www.henrikssonmedia.se/
ToXtreme
29 maj 2008 · 3 627 Inlägg

Vet du vad? Nu har vi nog äntligen förstått varandra tongue Jag missuppfattade dig totalt med fokusen kan jag med handen på hjärtat erkänna smile Och nu när du la fram det som du gjorde så förstår jag precis vad du menade, och ja, till en viss del håller jag med dig smile Men jag vill framhäva naturen/miljön också förstår du smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
ToXtreme
30 maj 2008 · 3 627 Inlägg

Så, ytterligare en bild till kompletterad smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
nightstalker Fotograf
30 maj 2008 · 440 Inlägg

ToXtreme skrev:
Så, ytterligare en bild till kompletterad smile

Den såg bra ut, du har din stil..du skulle kunna testa ta en bild i lite lägre så man ser mer bak än tak..skulle nog oxå blitt snyggt...jag måste fan åka med nångång å uppleva denna vyn!!! big_smile Tror även den skulle kunna vart lite mörkare stör nästan lite på att det e för ljust...

Vill ni har er bil fotad så skicka ett PM. Fotar i Borås/GBG/Varberg trakten. Kolla gärna in min hemsida NicklasFoto.se !!
ToXtreme
30 maj 2008 · 3 627 Inlägg

nightstalker skrev:

ToXtreme skrev:
Så, ytterligare en bild till kompletterad smile

Den såg bra ut, du har din stil..du skulle kunna testa ta en bild i lite lägre så man ser mer bak än tak..skulle nog oxå blitt snyggt...jag måste fan åka med nångång å uppleva denna vyn!!! big_smile Tror även den skulle kunna vart lite mörkare stör nästan lite på att det e för ljust...

Fixat en bild åt dig nu tongue Nr 11 ^^

Självklart får du komma ner nångång wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
nightstalker Fotograf
30 maj 2008 · 440 Inlägg

ToXtreme skrev:

nightstalker skrev:

ToXtreme skrev:
Så, ytterligare en bild till kompletterad smile

Den såg bra ut, du har din stil..du skulle kunna testa ta en bild i lite lägre så man ser mer bak än tak..skulle nog oxå blitt snyggt...jag måste fan åka med nångång å uppleva denna vyn!!! big_smile Tror även den skulle kunna vart lite mörkare stör nästan lite på att det e för ljust...

Fixat en bild åt dig nu tongue Nr 11 ^^

Självklart får du komma ner nångång wink

big_smile så ska det se ut..nice cool

Vill ni har er bil fotad så skicka ett PM. Fotar i Borås/GBG/Varberg trakten. Kolla gärna in min hemsida NicklasFoto.se !!
ToXtreme
30 maj 2008 · 3 627 Inlägg

Misstänkte nästan att du skulle bli nöjd ^^ Men vi får fan dra ut å fota ihop snart.. Jonas klagar ju inte precis över att ha typ 100 proffsfoton på sin bil så tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
gard Fartsyndare
30 maj 2008 · 278 Inlägg

ToXtreme:

Jag skulle säga att du har en del att lära av nightstalker.. Kolla hans bilder. De är stor skillnad i leveransen/vinklarna! Många bilder är för "luddiga" eller för mörka. Gräset är inte de som ska vara med på bild, de är bilen. wink Sen tycker jag du beskurit bilderna för hårt redan i kameran. Nån bild ser man knappt bakljuset och en massa grönt, de är inget trädgårdsforum! Visa bilen! smile

yrkesfotograf inom reklam och företag.
ToXtreme
30 maj 2008 · 3 627 Inlägg

Gard : Jag ska vara enkel och säga att jag faktiskt inte kommer ta åt mig någonting utav de du sa, pga att de bara va negativa saker.. du ber mig praktiskt taget att alla mina foton är fel, att de inte finns något positivt överhuvudtaget.. men jag har min egen mening och jag är nöjd, så din röst gör sig ej hörd.

Jag har valt att köra mitt egna race, där jag går efter vad jag själv tycker är snyggt och inte, och inte vad andra tycker. Jag kommer utvecklas fotomässigt, men jag gör de hellre på egen hand än har någon som säger till mig hela tiden hur jag ska göra, för det pallar jag ej.. tar bort nöjet i fotograferingen i sig!

Så ha en bra dag!

Senast redigerat av ToXtreme (30 maj 2008)

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Soulweeper stray dog
30 maj 2008 · 197 Inlägg

ToXtreme skrev:
Tjaa! Tar och lägger upp min egna lilla fototråd här med bilder på herr Braathers kärra smile

<-.........................................->


MVH Jimmy

Mitt tycke nudå wink

Kul att du vill börja ta riktiga foton!
Så här skulle jag gjort på vissa av fotona tongue
1. Flyttat kameran mer till höger så lite mer av bilen kom med
2/3/4. Beskurit bilden så att himmeln blev "lägre"
3. Fronten på bilen blev lite mörk.
4. Rätat ut däcket
5. Flyttat kameran mer åt höger så att hela glaset kom med. Sen har jag aldrig gillar skarpa horisonter som är sneda :p
6. Beskurit himmeln.
7. -
8. Beskurit himmeln. Och redigerat bort telefonstolparna, kanske husen med.
9. Tagit bilden ifrån vänster så att ljusit fallit på bilen och därmed skuggan försvunnit. Och redigerat bort skitfläcken ovan bilen.

Allt det där med beskärning av himmelen och flytt av kameran handlar om komposition. Det är något man får öga för med tiden :p
Färgmättnade sa du ju att du ville ha, men jag skulle nog ändå velat dra ner lite på den. Den sticker lite i ögonen på mig på vissa bilder :p

Men som sagt, det är dina egna bilder och who am I too say anything. Bilderna på min egen bil är inte tagna av mig själv ens en gång. Fick inte lov att hålla i kameran xD
Men allt jag säger är i god mening. Bara lite att tänka på tills nästa gång. Och man blir ändå aldrig fulländad. inte ens de som klankar ner på dig..

......... att jag ens orkar bry mig......
ToXtreme
30 maj 2008 · 3 627 Inlägg

I here U!

Ja.. lite kan jag väl medge att du har rätt i .. framförallt det med snea horisonten tongue har jag faktiskt inte lagt märke till :o

Sen så ja, det med färgerna.. fronten är lite väl mörk jag vet.. men det var den på utgångsobjektet också.. solen som jävlas! angående telestolpar å sånt så har jag låtit de stå kvar av den anledningen att jag inte vill sitta å dona en massa i PS egentligen för de är fusk i mina ögon tongue de är knappt att jag vill fixa färgerna heller pga just detta.. men gör de ändå mest för skojs skull smile

Men som sagt, I here U smile

Och som du säger, ingen blir någonsin perfekt, och nu har jag valt att köra mitt egna race, självklart kan man få tycka till men räkna inte med att jag tar åt mig! Låter de hellre komma med tiden .. är självlärd när det gäller det mesta och I lajk it wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Thorniiz
31 maj 2008 · 67 Inlägg

Härliga bilder! wink

ToXtreme
1 juni 2008 · 3 627 Inlägg

Thorniiz skrev:
Härliga bilder! wink

Tackar smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
martenheller Porsche
8 juni 2008 · 122 Inlägg

grymma bilder.
Jonas kör ju utan tvekan Sveriges snyggaste Saab.

Toyota Mr2 Gt-S Timeattack.
Porsche 944 Turbo "Clubsport" (1986)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 juni 2008 · 5 042 Inlägg

heller_streetcars skrev:
grymma bilder.
Jonas kör ju utan tvekan Sveriges snyggaste Saab.

Sverige´s var la lite att ta i. Men snygg är den utan tvekan smile
Grymma foton för övrigt wink

C H E V R O L E T <3
ToXtreme
8 juni 2008 · 3 627 Inlägg

Tacktack smile

Jo en utav sveriges fetaste SS kan jag nog allt hålla med om smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang