Hjälp! vad kan ha hänt med stötstängerna?

021-Buggy
31 maj 2008 · 29 Inlägg

Plockade ihop min folka motor för några dagar sen och har fixat gnistan och bränsletrycket som saknades förut nu och jag upptäkte att motorn bara hade kom ur ena avgas pipan och undersökte saken då hade hela vipparmen lkossnat och gängorna på pinnbulten va helt paj men nu ahr jag fixat 2 nya pinnbultar men på samma gång så såg jag att 2 stödständer va helt börja och sen stödstängsrören va buliga och börja vad kan ha hänt? grannen som kan lite om allt trodde att de va nått med kamen kan de stämma? kan den stå fel?

Det är en 1600cc med dubbelportade cbperformance toppar tror jag sen är det duppla weber 40or om det har någon betydelse för de hela.

Senast redigerat av 021-Buggy (31 maj 2008)

Volkswagen Typ 1 "Volksrod" (1961)
blacken
31 maj 2008 ·

021-Buggy skrev:
Plockade ihop min folka motor för några dagar sen och har fixat gnistan och bränsletrycket som saknades förut nu och jag upptäkte att motorn bara hade kom ur ena avgas pipan och undersökte saken då hade hela vipparmen lkossnat och gängorna på pinnbulten va helt paj men nu ahr jag fixat 2 nya pinnbultar men på samma gång så såg jag att 2 stödständer va helt börja och sen stödstängsrören va buliga och börja vad kan ha hänt? grannen som kan lite om allt trodde att de va nått med kamen kan de stämma? kan den stå fel?

Det är en 1600cc med dubbelportade cbperformance toppar tror jag sen är det duppla weber 40or om det har någon betydelse för de hela.

Låter som ventilerna har haft oönskad kontakt med kolvtoppen..

021-Buggy
31 maj 2008 · 29 Inlägg

men grejen är den att ventilerna på den sidan kan inte ha varit öppnade heller

Volkswagen Typ 1 "Volksrod" (1961)
blacken
31 maj 2008 ·

021-Buggy skrev:
men grejen är den att ventilerna på den sidan kan inte ha varit öppnade heller

Dom kanske har "halkat" av som det heter och tjälat fast när du vevade runt startmotorn..

021-Buggy
31 maj 2008 · 29 Inlägg

joo kanske de men vet du om kamen kan stå fel eller nått sånt?

Volkswagen Typ 1 "Volksrod" (1961)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang