ja va ska man säga :( FÖRBANNADE RATTFYLLON!!

xorox_88 Smack that ass!!
3 juni 2008 · 2 953 Inlägg

de där var inge vidare bra presis blir säkert dödstraff typ

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Merclone Leg. Spådam
3 juni 2008 · 816 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Co_DriverBoy skrev:
"Fart dödar", detta kan man läsa om i var och varannan tidning. Visst så ökar chansen att dö om du kör fortare men hur mycket fartkameror eller fartkontroller som åker upp längs vägarna så hjälper dem föga mot detta med rattfyllon.

Blev fly förbannad idag när jag läste en artikel i en tidning där dem jämförde rattfyllon med att köra för fort, artikel författaren menade att båda sakerna var lika hemska brott. ÄR DU DUM I SKRIVFINGRET ELLER !! Så att jag som privatperson åker 110 på en 90 väg ska jag jämföras med samhällets avskrap  rattfyllon?

Visst så sker olyckor för att det gått för fort ibland men ofta är det singelolyckor där föraren själv får ta smällen. Rattfyllon är däremot en samhälls fara, snart börjar man undra om man vågar ge sig ut på vägarna för man vet ju aldrig i vilket tillstånd föraren av den mötande bilen är.

Nej sluta att slänga upp en massa fartkameror som kostar oss skattebetalare pengar och sätt dit alla rattfyllon istället, jag vill att mina framtida barn ska kunna ta en cykeltur längs vägen utan att bli ner mejade av en IDIOT !!

// Johan Melin

Word! Läs o lär er sverige

Man kan faktiskt tappa kontrollen över bilen om man kör för fort, även om man är nykter. Utöver det så drar fartkamerorna in pengar till staten och finansierar på så sätt sig själva.

Till topic så är sånt här oförlåtligt, jag hoppas att han som körde mår riktigt riktigt dåligt och får sitta av tiden i mexikanskt fängelse. De får de värsta amerikanska spjällen att verka som en lekstuga.

Till dig som ifrågasatte om bilden var photoshoppad har jag bara en sak att säga: ???

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Oskar_ Avstängd
3 juni 2008 · 124 Inlägg

Merclone skrev:
Man kan faktiskt tappa kontrollen över bilen om man kör för fort, även om man är nykter.

Jag tror ju han menade 32km/h på 30 väg, 55km/h på 50 väg eller 125km/h på motorväg, inte 180km/h på 70 väg...

Jag är en tramsare.
MrKerm Avstängd
3 juni 2008 · 1 557 Inlägg

Ähh va ju bara cyklister big_smile Han va ute efter höga poäng, tror det är 10p för en cyklist...

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Co_DriverBoy Filmmakare
3 juni 2008 · 175 Inlägg

Merclone skrev:

Children-Of-Bodom skrev:

Co_DriverBoy skrev:
"Fart dödar", detta kan man läsa om i var och varannan tidning. Visst så ökar chansen att dö om du kör fortare men hur mycket fartkameror eller fartkontroller som åker upp längs vägarna så hjälper dem föga mot detta med rattfyllon.

Blev fly förbannad idag när jag läste en artikel i en tidning där dem jämförde rattfyllon med att köra för fort, artikel författaren menade att båda sakerna var lika hemska brott. ÄR DU DUM I SKRIVFINGRET ELLER !! Så att jag som privatperson åker 110 på en 90 väg ska jag jämföras med samhällets avskrap  rattfyllon?

Visst så sker olyckor för att det gått för fort ibland men ofta är det singelolyckor där föraren själv får ta smällen. Rattfyllon är däremot en samhälls fara, snart börjar man undra om man vågar ge sig ut på vägarna för man vet ju aldrig i vilket tillstånd föraren av den mötande bilen är.

Nej sluta att slänga upp en massa fartkameror som kostar oss skattebetalare pengar och sätt dit alla rattfyllon istället, jag vill att mina framtida barn ska kunna ta en cykeltur längs vägen utan att bli ner mejade av en IDIOT !!

// Johan Melin

Word! Läs o lär er sverige

Man kan faktiskt tappa kontrollen över bilen om man kör för fort, även om man är nykter. Utöver det så drar fartkamerorna in pengar till staten och finansierar på så sätt sig själva.

Till topic så är sånt här oförlåtligt, jag hoppas att han som körde mår riktigt riktigt dåligt och får sitta av tiden i mexikanskt fängelse. De får de värsta amerikanska spjällen att verka som en lekstuga.

Till dig som ifrågasatte om bilden var photoshoppad har jag bara en sak att säga: ???

Klart man kan tappa kontrollen när det går för fort men du är fortfarande mer kapabel att fatta vettiga beslut när du kör nykter. Sen på dig låter det som du syftar på dem personer som kör vårdslöst, tex 70 på 30 väg, 180 på 90-väg och så vidare. Det är inte dessa hastigheter jag talar om !!

Och ja visst drar kamerorna in pengar men hur många är det verkligen som åker dit? Och hur många av alla kamreor är igång samtidigt? Tycker fortfarande att om Sverige ska uppnå detta med "nollvision" i Sverige bör det läggas mer kraft på detta med rattonykterhet.

// Johan Melin

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
Co_DriverBoy Filmmakare
3 juni 2008 · 175 Inlägg

MrKerm skrev:
Ähh va ju bara cyklister big_smile Han va ute efter höga poäng, tror det är 10p för en cyklist...

Har jävligt lätt att hålla mig för skratt när jag läser detta !! Jag tror inte dem drabbade är lika roade som dig !! mad

// Johan Melin

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
FreddeK
3 juni 2008 ·

japp håller med...sjukt! en jobbarkompis körde rattfull i helgen och idag hade han gått runt och skrytit om det. imorgon ska jag höra medmin chef om hon vet om det. han ska fan inte få köra truck..det ska jag se till! det värsta är att fanskapet är skyddsombud också och fackligt förtroendevald.

fan för alkoholen!

Co_DriverBoy Filmmakare
3 juni 2008 · 175 Inlägg

Freddeponken skrev:
japp håller med...sjukt! en jobbarkompis körde rattfull i helgen och idag hade han gått runt och skrytit om det. imorgon ska jag höra medmin chef om hon vet om det. han ska fan inte få köra truck..det ska jag se till! det värsta är att fanskapet är skyddsombud också och fackligt förtroendevald.

fan för alkoholen!

Du gör (full)komligt rätt i att snacka med din chef !! Blir så trött på människor som skryter om sina olagliga aktiviteter.

Har själv haft en kompis som körde ihjäl sig för att han körde rattfull, jag skulle aldrig tveka att ta nycklarna från någon full person som tänker köra bil. Det är väl till och med ett brott att INTE ta nycklarna från den berusade föraren om man har chansen, man kan mycket väl rädda någons liv om man gör detta !!

// Johan Melin

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
MrKerm Avstängd
3 juni 2008 · 1 557 Inlägg

Co_DriverBoy skrev:

MrKerm skrev:
Ähh va ju bara cyklister big_smile Han va ute efter höga poäng, tror det är 10p för en cyklist...

Har jävligt lätt att hålla mig för skratt när jag läser detta !! Jag tror inte dem drabbade är lika roade som dig !! mad

// Johan Melin

Försökte bara lätta upp stämningen lite, alla va så arga.. Sorry ! Själv klart skall en sån snubbe dräpas !

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
blacken
3 juni 2008 ·

Utöver det så drar fartkamerorna in pengar till staten och finansierar på så sätt sig själva.

Om man tar i beaktande vad det har kostat att inköpa, sätta upp och driftställa dom visavi dom böter som dom inbringar, så det tar ett bra tag innan dom har betalat sig själva.

För övrigt så hör INTE fylla och bilkörning i ihop med varandra.  Ni som kör på lyset SKÄRP ER!!. Eller sätt er i en hörn och kamma er med en osthyvel..

Senast redigerat av blacken (3 juni 2008)

hedley Saaboholic
3 juni 2008 · 3 129 Inlägg

Roligt att du tar upp en sån här sak.. i helgen var jag och festade med ett gäng polare då den ena berättade att han kört 6 mil rattfull, det hela slutade i att jag gav han en fet jävla käftsmäll och stod och sa till han hur jävla dum i huvudet han var..

Håller helt med dig, fan för alkoholen (i fordonssammanhang).

BILKÖRNING OCH ALKOHOL HÖR INTE IHOP!

Freddeponken skrev:
japp håller med...sjukt! en jobbarkompis körde rattfull i helgen och idag hade han gått runt och skrytit om det. imorgon ska jag höra medmin chef om hon vet om det. han ska fan inte få köra truck..det ska jag se till! det värsta är att fanskapet är skyddsombud också och fackligt förtroendevald.

fan för alkoholen!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
3 juni 2008 · 3 129 Inlägg

Och för att svara på postens ursprungliga handling.

Hoppas den jäveln ruttnar inne i nån håla, skicka aset till guatanamo basen så skall han nog få erfara värre saker än att tappa tvålen i duschen.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
insanebrains
3 juni 2008 · 160 Inlägg

Freddeponken skrev:
japp håller med...sjukt! en jobbarkompis körde rattfull i helgen och idag hade han gått runt och skrytit om det. imorgon ska jag höra medmin chef om hon vet om det. han ska fan inte få köra truck..det ska jag se till! det värsta är att fanskapet är skyddsombud också och fackligt förtroendevald.

fan för alkoholen!

hm ,bakfulla arbets kamrater med truck låter som en olycka på väg att hända..! neutral

Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
insanebrains
3 juni 2008 · 160 Inlägg

i mexico händer det olyckor hela tiden,folk kör som biltjuvar..! biltävlingar är olycksdrabbade & hålls på ej avlysta vägar osv..
En annan kultur med annorlunda syns på säkerhet & nykterhet...!  I florida såg jag rattfyllon varje dag..!
Alla åkte bil ifrån krogen/restaurangerna....Trist !

Senast redigerat av insanebrains (3 juni 2008)

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 juni 2008 · 5 753 Inlägg

första jag tänkte när jag såg bilden var: STRIKE lol





näe, skämt och sido.. är synd när sånt där händer

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
camaro67 Meister
3 juni 2008 · 6 763 Inlägg

Oskar_ skrev:

Mackanol skrev:

bmx skrev:

så jag är alltså inte så smart jag då? yikes
och varför är vi cyklister inte dom smartaste för då????????

jag cyklar också mycket, men jag håller med om att VISSA cyklister (väldigt många) inte är särskilt smarta, ser sig inte för det minsta m.m
men som sagt, detta gäller inte alla smile

Det är väll en jävla skillnad på vingliga svenssons som håller gångfart och lvg cyklister som kör i klunga med ledarbil i en tävling???

De är ju inte varje dag man ser en bra cyklist direkt. Och värst är tävlingscyklister. Mitt på e18 kan de åka 2-3st i bredd när de bara är ute och tränar och de har ingen anning om att de åker bilar på vägen. Sen har vi nästa sort. Stadscyklister.. Rödljus existerar inte, vägar korsar man där man själv vill, vingla mitt i vägen m.m. Men de verkar ju inte dirket som om de ens hade försökt att väja heller? Mende har ju bara en ska i huvet och de är trampa trampa trampa!

De här är inte en ursäkt för att han har kört rattfull för han ska ruttna i helvete.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mortalis VW-nörd?
3 juni 2008 · 4 332 Inlägg

Ganska uppenbart att de bara tänker trampa trampa trampa eftersom det är tänkt att de ska ha utrymmet att bara fokusera på detta.
Inte räknar väl du med att de som tutar STCC ska behöva tänka på att de kanske kör ut en Ford Focus från piten med matkassar och barn?
Men nu kommer de nog behöva se över säkerhetstänket i framtiden för såna här tävlingar..trist

Oskar_ Avstängd
3 juni 2008 · 124 Inlägg

Co_DriverBoy skrev:
Det är väl till och med ett brott att INTE ta nycklarna från den berusade föraren om man har chansen

Sjukt nog tror jag det är tvärt om, har för mig det var någon artikel på aftonhoran för något år sedan om en som hade tagit polarens nycklar, han blev stämd och förlorade i domstol.... Men han fick ersättning av brottsoffernämnden har jag för mig.

Sverige är sjukt på MÅNGA sätt...

Jag är en tramsare.
Tenacious_Dboy Eksjö
3 juni 2008 · 346 Inlägg

Portal skrev:
fy helvete va hemskt!
han borde fan skjutas...

USCH!

blir ju bara ledsen att såna här idioter har körkort... rattfylleri/drograttfylleri borde straffas FRUKTANSVÄRT hårt.........

han hade nog kört utan körkort oxå känns det som sad

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
Oskar_ Avstängd
3 juni 2008 · 124 Inlägg

Tenacious_Dboy skrev:

Portal skrev:
fy helvete va hemskt!
han borde fan skjutas...

USCH!

blir ju bara ledsen att såna här idioter har körkort... rattfylleri/drograttfylleri borde straffas FRUKTANSVÄRT hårt.........

han hade nog kört utan körkort oxå känns det som sad

Så du jämför att köra utan körkort med att köra full och drogpåverkad??? Vadfan spelar det för roll om han hade körkort eller inte...

Jag är en tramsare.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang