Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

prodrive Avstängd
23 september 2008 · 962 Inlägg

Rspeter skrev:

wannabe1 skrev:
Dessa djävla cyklister (ofta i grupp om5-6 st som dessutom cyklar i bredd)som envisas att cykla på vägen trots att cykelbanan går alldeles brevid mad

Sådant får mig att nästan börja att koka av irritation.  Folk som cyklar på vägen brevid cykelbanan. Om jag inte har någon bil bakom så brukar jag ibland köra sakta efter cyklisterna o då brukar dom fatta att dom kanske borde va på cykelbanan istället.

Beror ju helt klart på vad det är för typ av cykel och cyklist, det finns många cykelbanor som är fulla av glas, smågrus och annan skit och det är kanske inte så kul att ligga och träna där med sin splitternya Trek Madone för 80,000kr eller?

Bettan_Nostdal
23 september 2008 · 204 Inlägg

#1 Folk som inte vet vad binkersen är till för!

#2 Folk som tutar bakom en när man släpper fram folk på en högerregel.

#3 Folk som slickar framrutan. De har ju ingen som helst koll på vad som händer runt omkring dem.

#4 Folk som inte stannar helt vid en stopp plikt utan bara kör rakt ut framför mig så jag får stå på bromsen!

#5 Folk som ligger och fiser i 90 i omkörningsfilen på motorväg då det är 110km/h! (Har varit fruktansvärt korkad och dum flera gånger och kört om dem på högersidan och sen ut framför dem för att köra om nästa bil som ligger i högerfilen)

#6 Folk som väntar 3 extrasekunder på att köra när det blivit grönt ljus på trafikljusen!

#7 Folk som ligger alldeles för nära mig bakom bilen. (Ni åker på det om jag måste göra en hård inbromsning av någon anledning. Är du rädd om dig sj, andra och bilarna så ligg inte så förbannat nära bakom bilarna!)

#8 Folk som inte planerar sin körning riktigt. Ex: "Oj, det var här jag skulle svänga" *Gör hård inbromsning och svänger utan att blinka o.s.v* Ge tecken i tid! Planera din körning 

#9 Folk som inte kan fickparkera. Utan de lämnar en halv billängd fram till nästa bil. Hade alla fickparkerat rätt hade det fått plats fler bilar på parkeringarna. Det är rätt bra svängradie på bilar vet du!

10# Söndagsköring!!

Volvo V70 gen1 2,5T "Silverpilen" (1999)
DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

Irriterar mig på allt och alla i trafiken...
Road-rage. smile

Än är inte den sista idioten född..
eriico
24 september 2008 · 130 Inlägg

folk som kör om med farthållaren. exempelvis när det är dubbel-filigt och det ligger två bilar framför och jag tänker; nu jävlar ska jag om, efter att ha legat bakom i en mil och är lite halv stressad. så precis när man ska om så svänger bil nr.2 ut och ställer in farthållaren på 92 när bilen framför kör i 90, och kör i 92 tills personen i fråga kommit om och den dubbel-filiga vägen övergår till en fil och jag inte hinner om och får ligga i samma hastighet som förut, eftersom bilen framför givetvis sänker farten när omkörningen är slutförd. GAH! sluta!! peta ner till 3:an och tryck, eller skit i att köra om!

Senast redigerat av eriico (24 september 2008)

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.
Volkswagen Golf GTD "dieseltröskan" (1992)
Niick Avstängd
24 september 2008 · 233 Inlägg

Hatar gamla gubbar och kärringar som ligger i 20 km/h under det man skall ligga på ställen där man inte kan köra om :@. Hatar även folk som kör ut framför en på motorvägen när man kommer i toppfart :@ KOLLA FÖR HELVETE ... även om det är en fattig bil betyder inte det att han kommer i laglig fart.
Och hatar även folk som kör om lastbilar andra slöa folk på motorvägen med typ 2 km/h snabbare när man kommer i toppfart eller dylikt.... sen när dom kört förbi så tutar man och flashar helljus 10ggr/ sekund men dom vägrar släppa fram en utan dom ska köra förbi den där lastbilen 2 km framför också.

Blå saab 9-3 turba
jocke_gronberg
3 oktober 2008 · 4 586 Inlägg

folk som tar rolatorn till bilen sedan kör iväg kan man knappt gå varför ens sätta sig i en bil??

en sådan person körde in i min garageport i somras men han åker även bil idag

stollen Blev inte som jag borde blivit
3 oktober 2008 · 418 Inlägg

Finns mycket/många man stör sig på i trafiken.

* Sånna personer som jag skrev om i min senaste blogg är ju en typ av människor man mer eller mindre är livrädd för.
* Folk som går rakt ut i ett övergångställe utan att få ögonkontakt med föraren i bilen.

* Människor som inte kan se över ratten.(kan ju iaf sätta sig på en extra kudde så dem ser vart dem kör)

* Självklart alla idioter med alkohol/droger i kroppen som sätter sig i en bil och kör

* Och alla j*vla lapptäcken till vägar. Fattar inte hur dem tänker när dem lagar vägar. en liten fyrkant här och en där och så vidare. är inget bekvämt att åka på sånna vägar.

Listan kan göras lång

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Felax
4 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Såna som inte blinkar i rondeller! ja kör alltid ut framför dom o om dom skulle tuta stannar jag framför och pekar finger! så häftig är jag=D

Men are not born - Men are made
Muttley
4 oktober 2008 ·

Felax skrev:
Såna som inte blinkar i rondeller! ja kör alltid ut framför dom o om dom skulle tuta stannar jag framför och pekar finger! så häftig är jag=D

då är de du som är trafikfaran, jag hatar sådana som dig, man behöver enbart blinka utåt smile dvs en högerblink när du ska ut.

Felax
4 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Om ja ska ut i en rondell så kommer någon från aa rakt fram o ska till vänster, höger för mig. Och inte blinkar då kan den ta sig nånstans spelar väl ingen roll vad lagen säger, blinkar han inte vet ja ju inte om han ska rakt fram eller svänga. Inte konstigt de blir köer till rondeller asså..

Men are not born - Men are made
Sokrates Eliminator
4 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Felax skrev:
Om ja ska ut i en rondell så kommer någon från aa rakt fram o ska till vänster, höger för mig. Och inte blinkar då kan den ta sig nånstans spelar väl ingen roll vad lagen säger, blinkar han inte vet ja ju inte om han ska rakt fram eller svänga. Inte konstigt de blir köer till rondeller asså..

Hmm.
Om du kommer och kör på en väg och det är en kraftig vänstersväng på vägen och mitt på den så finns en avtagsväg till höger.
Om du ämnar köra rakt fram på den vägen med kraftig sväng åt vänster, blinkar du då vänster för att informera den eventuella bilen på avtagsvägen att du tänker fortsätta rakt?

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Muttley
4 oktober 2008 ·

Felax skrev:
Om ja ska ut i en rondell så kommer någon från aa rakt fram o ska till vänster, höger för mig. Och inte blinkar då kan den ta sig nånstans spelar väl ingen roll vad lagen säger, blinkar han inte vet ja ju inte om han ska rakt fram eller svänga. Inte konstigt de blir köer till rondeller asså..

men om alla hade blinkat höger vid sin utfart så hade ju alla vetat om det också, jag blinka bara höger där jag ska ut och i små rondeller där de bara ä en fil i blinkar jag vänster för att idioter som inte kan reglerna kör rätt ut framför en

Felax
4 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

tkd_rille skrev:

Felax skrev:
Om ja ska ut i en rondell så kommer någon från aa rakt fram o ska till vänster, höger för mig. Och inte blinkar då kan den ta sig nånstans spelar väl ingen roll vad lagen säger, blinkar han inte vet ja ju inte om han ska rakt fram eller svänga. Inte konstigt de blir köer till rondeller asså..

men om alla hade blinkat höger vid sin utfart så hade ju alla vetat om det också, jag blinka bara höger där jag ska ut och i små rondeller där de bara ä en fil i blinkar jag vänster för att idioter som inte kan reglerna kör rätt ut framför en

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

Men are not born - Men are made
Sokrates Eliminator
4 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Felax skrev:

tkd_rille skrev:

Felax skrev:
Om ja ska ut i en rondell så kommer någon från aa rakt fram o ska till vänster, höger för mig. Och inte blinkar då kan den ta sig nånstans spelar väl ingen roll vad lagen säger, blinkar han inte vet ja ju inte om han ska rakt fram eller svänga. Inte konstigt de blir köer till rondeller asså..

men om alla hade blinkat höger vid sin utfart så hade ju alla vetat om det också, jag blinka bara höger där jag ska ut och i små rondeller där de bara ä en fil i blinkar jag vänster för att idioter som inte kan reglerna kör rätt ut framför en

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

Du får väl skaffa en lite rappare bil då, så du hinner ut mellan eventuella bilar.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Felax
4 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Sokrates skrev:

Felax skrev:

tkd_rille skrev:

men om alla hade blinkat höger vid sin utfart så hade ju alla vetat om det också, jag blinka bara höger där jag ska ut och i små rondeller där de bara ä en fil i blinkar jag vänster för att idioter som inte kan reglerna kör rätt ut framför en

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

Du får väl skaffa en lite rappare bil då, så du hinner ut mellan eventuella bilar.

/Tommy.

Den är tillräckligt snabb ska du se haha..
Tycker ändå det är störande när andra inte visar var dom ska, lag eller ej spelar ingen roll. sunt förnuft handlar det om.

Men are not born - Men are made
Muttley
4 oktober 2008 ·

Felax skrev:

tkd_rille skrev:

Felax skrev:
Om ja ska ut i en rondell så kommer någon från aa rakt fram o ska till vänster, höger för mig. Och inte blinkar då kan den ta sig nånstans spelar väl ingen roll vad lagen säger, blinkar han inte vet ja ju inte om han ska rakt fram eller svänga. Inte konstigt de blir köer till rondeller asså..

men om alla hade blinkat höger vid sin utfart så hade ju alla vetat om det också, jag blinka bara höger där jag ska ut och i små rondeller där de bara ä en fil i blinkar jag vänster för att idioter som inte kan reglerna kör rätt ut framför en

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

säger som han som han svara före, bli rappare med koppling och gas, eller skaffa automat och trö på så du hinner ut. folk ligger inte i 100 blås i en rondell :S   gnällkärring.  (förlåt jag trodde du var tjejen på bilden)

jag står fast vid detta då jag lärt mig de både vid B kort och A kortet som jag tog i juni att man enbart behöver blinka höger vid din utfart och man kan blinka vänster om man vill.

du har fel och jag har rätt. våga mer i trafiken, de är pga sådana som inte vågar stampa ner gasen lite att vi har sådana jävla köer ibland wink

Senast redigerat av tkd_rille (4 oktober 2008)

Muttley
4 oktober 2008 ·

Felax skrev:

Sokrates skrev:

Felax skrev:

Ja och om ja inte hade varit en idiot och kört ut ska ja stå o vänta tills det är helt tomt i rondellen eller? För jag vet ju uppenbarligen inte vilka som kommer köra förbi mig och vilka som kommer köra rakt fram, iochmed att nästan inga blinkar?

Du får väl skaffa en lite rappare bil då, så du hinner ut mellan eventuella bilar.

/Tommy.

Den är tillräckligt snabb ska du se haha..
Tycker ändå det är störande när andra inte visar var dom ska, lag eller ej spelar ingen roll. sunt förnuft handlar det om.

om den är tillräckligt snabbt ?? varför använder du då inte styrkan ut i rondellen ?. sunt förnuft handlar de inte om de handlar om att du fegar smile

Sokrates Eliminator
4 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Värre är väl idioter som kör genom 2 filiga rondeller och genar ytter/inner/ytterfil.
För att få rakare spår,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
gamlingen
4 oktober 2008 · 5 198 Inlägg

Inte undra på att det blir köer i rondeller när alla står å väntar på varandra,, Använd högerblink.. det blir inte så myclet slitage på lampan som så många verkar tro

Sokrates Eliminator
4 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

gamlingen skrev:
Inte undra på att det blir köer i rondeller när alla står å väntar på varandra,, Använd högerblink.. det blir inte så myclet slitage på lampan som så många verkar tro

Nu pratade vi vänsterblink som är för amatörer,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang