Vad retar er i trafiken, vad kan man göra bättre ? skriv gärna.....

M103
18 juni 2008 · 1 570 Inlägg

Nyss stannade jag vid en rondell, väntade och tittade mig om och körde ut och så kommer en BMW (ja vad annars) i full fart in i rondellen och tutar på mig. Hade jag tid och ork hade jag jagat honom en mil med min tuta men man blir ju så trött. Folk blir helt hispiga i värmen. Ta det lugnt! smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 juni 2008 · 5 753 Inlägg

folk som kör om och sedan snigel kör framför en hatar jag nå fruktansvärt... eller folk över huvudtaget som kör för sakta, sedan dom som inte vet vad väjningsplikt och högerregeln är hatar jag också!


bara några få exempel på vad jag inte gillar... brukar kunna bli rätt aggresiv i trafiken faktiskt ibland roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Muttley
18 juni 2008 ·

_Wallis_ skrev:

tkd_rille skrev:

_Wallis_ skrev:
SportCyklister. Hatar dem verkligen!

de utan motor eller med?

Utan motor så klart smile
Saker utan motor eller saker med motor som kör som om de inte hade någon
ska inte vara i trafiken!

jag brukar vara lite rädd för cyklister speciellt vi övergånsställen, kan bli jobbig situation hehe. 
jag lovar att när jag fått mitt mc kort ska jag köra som de finns en stor motor fastän den är liten smile

Flubbe
18 juni 2008 · 211 Inlägg

Dom som är rent utav sega! sega in i rondeller tex. Och när en del ska ut på motorvägen, ligger i 50kmh på påfartsvägen och gasar först när dom är ute på motorvägen och bilar kör i 110kmh.

Tradegy: Tog mitt lastbilskort för ett tag sen, först efter det fattar jag varför lastbilar kör som dom kör...

Muttley
19 juni 2008 ·

Flubbe skrev:
Dom som är rent utav sega! sega in i rondeller tex. Och när en del ska ut på motorvägen, ligger i 50kmh på påfartsvägen och gasar först när dom är ute på motorvägen och bilar kör i 110kmh.

Tradegy: Tog mitt lastbilskort för ett tag sen, först efter det fattar jag varför lastbilar kör som dom kör...

men de är ju rätt att man ska ta de lugnt i rondeller där de är stor risk att man kan kollidera med de som är inne i rondellen.
jag stör mig på sådana som faktiskt gnäller på de som vill ta de försiktigt i trafiken.

jkpgforlife
19 juni 2008 · 40 Inlägg

Tommy_P skrev:
tunga fordon som ligger 69,2 km/h så fort det blir mer än 1 grads lutning är första plats.
efterblivna östeuropeer som kör karavan på smala 1+1 vägar är plats två.
tung trafik som aldrig skapar lucka/går ut vid påfarter. förbannat jävla irriterande alltså.

sen det vanliga, hästsläp, husvagnar, husbilar och att folk kör 50 så fort det snöar en flinga.

Kan förstå dig, men ändå inte. Du har inte slängt en tanke på att de oftast drar åtskilliga ton mer än vad din bil väger? Det är en helt annan femma och sak att köra ett tungt fordon än en personbil.

Hoppas på mer förståelse från övriga trafiken, du skulle med en sväng och se vilken skillnad det är och hur mycket tyngre det går. Svårt att förklara, för det skiljer så pass mycket mellan framföra en bil och ett tungt fordon.

Trevlig Midsommar Allihopa!

Samuelf
22 juni 2008 · 85 Inlägg

Fotgängare som försöker leka trafikpoliser. Oavsett om jag kör lagligt eller inte.

Stötte på ett par sådana på väg till mina föräldrar för ett par veckor sen. Var på väg ut från den lilla orten Baggetorp och drog upp hastigheten redan ett par hundra meter före skyltarna. På vägen gick ett par fotgängare nånstans kring fyrtioårsstrecket. De har redan passerat i princip hela körfältet jag åkte i så när jag skulle komma att passera dem hade de gott och väl hunnit ut på vägkanten på andra sidan vägen. När de märker att jag gasar lite får de tokryck och börjar springa tillbaka ut i vägen och se bistra ut i tron att det skulle få mig att bli rädd och släppa av. De såg inte alls lika kaxiga ut när jag lade i en lägre växel, gasade fullt och körde så nära dem jag ansåg vara säkert med hänsyn till eventuella ytterligare idiotryck de kunde tänkas få. De fick iaf bråttom tillbaka till den vägkant de varit på väg mot inledningsvis. Synd att man inte är mindre rädd om bilen. Hade kanske varit värt några bucklor att lära dem en sund läxa.

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
Dockan
22 juni 2008 · 733 Inlägg

Stör mig inte sådär jätte mycket på andra människor i trafiken... Så länge dom inte kommer i vägen för mig.

Dvs;
-vägrar låta dig köra om på motorvägen, (alla dessa förbannade vänsterhängda jävlar.)
- men mest av allt alla andra bilister i fordon under 3,5T som tydligen aldrig läst instruktionsboken och insett att deras bil faktiskt har en blinker! Detta är mest och oftast i rondeller när man ligger med fullt grus/berg-lass och ska genom den. Eftersom alla tror att man är tankeläsare och fattar vart dom ska. Man blir på något sätt lite mer irriterad när man kör överlastad lastbil i stan... Går inte att hjälpa.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Muttley
23 juni 2008 ·

Samuelf skrev:
Fotgängare som försöker leka trafikpoliser. Oavsett om jag kör lagligt eller inte.

Stötte på ett par sådana på väg till mina föräldrar för ett par veckor sen. Var på väg ut från den lilla orten Baggetorp och drog upp hastigheten redan ett par hundra meter före skyltarna. På vägen gick ett par fotgängare nånstans kring fyrtioårsstrecket. De har redan passerat i princip hela körfältet jag åkte i så när jag skulle komma att passera dem hade de gott och väl hunnit ut på vägkanten på andra sidan vägen. När de märker att jag gasar lite får de tokryck och börjar springa tillbaka ut i vägen och se bistra ut i tron att det skulle få mig att bli rädd och släppa av. De såg inte alls lika kaxiga ut när jag lade i en lägre växel, gasade fullt och körde så nära dem jag ansåg vara säkert med hänsyn till eventuella ytterligare idiotryck de kunde tänkas få. De fick iaf bråttom tillbaka till den vägkant de varit på väg mot inledningsvis. Synd att man inte är mindre rädd om bilen. Hade kanske varit värt några bucklor att lära dem en sund läxa.

genom att riskera andras liv så är du redo att få bucklor på en bil?  de är sådana jag hatar i trafiken, även om de gjrode fel mot dig, men ditt tankesätt i slutet fick mig till att tappa respekten till dig då du menar att du har hjärta till att köra på någon.

Opelmadness German cars, quality and beyond
23 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Aern skrev:
Folk som tror att man ska släppa över dom trots att dom cyklar, lagen säger att man enbart behöver släppa över dom som GÅR! Man har ju fått ett och annat finger genom tiden!

Finns övergångsställen som tillåter cyklister... Ser ut såhär. Hittade ingen bättre bild.
http://publikationswebbutik.vv.se/shopp … _1201.aspx

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Team-Adolfsson Gödseldräng
24 juni 2008 · 4 529 Inlägg

stör mig grymt på såna idioter som inte fattar att det finns folk som har brottom ibland och lägger sig i mitten av vägen när man kommer och ska blåa förbi mad
har bara lust att köra över fanskapen
skulle köra in lillbrorsan till sjukan då han fick allergi chock och det gick en bra bit över 200 och snackade med ambulans innan jag åkte att jag skulle skynda mig så fort jag kunde
och så kommer en sån där jävla idiot och lägger sig i mitten och kör 80 där mad
så körde om på insidan med halva bilen i dicket neutral

Akakapukko
24 juni 2008 · 1 779 Inlägg

folk som ligger på farthållaren med gällande hastighet i vänsterfilen.
ja menar att dom ligger i säg 90 på 90väg och håller på köra om nån som ligger i högerfilen och kanske ligger i 88km. ska man köra om kan man väl gasa lite så man kommer förbi?

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum
Volvo S40 T4 "5 Bultad" (2003)
L_M3lin
24 juni 2008 · 191 Inlägg

gamlingar som inte lyckas hänga med och orsakar olyckor

Lindahl-
24 juni 2008 · 151 Inlägg

Alltså kan inte alla stanna hemma när jag vill köra så jag får vägarna för mig själv?

golfcab89
24 juni 2008 · 46 Inlägg

Fy fan, det finns fan inget värre än dom som utnytjar dom som övningskör för att komma före i kön eller för att kunna kläma sig igenom, eller dom som kryper upp bakom så man halft får panik och vill bara dra handbromsen. Eller när det kommer nån som farfar och ska ta en rondel och det e dubbel fil, kommer i mitten och 4 varv innan han lyckas få i blinkersen för att sedan köra åt andra hållet.

hatar även kä****** på vägen som inte fattar att  dom har 1 meter till på vägen att köra på utan måste ligga  i mitten.

prodrive Avstängd
27 juni 2008 · 962 Inlägg

Jag tycker dom som ligger 2 meter bakom en oavsett hastighet bara för man övningskör är helt jävla dumma i huvudet, tänk om jag behöver bromsa och idioten bränner in i min bil????!!!!! Ofta kör idioterna bilar som är värda lika mycket som min bakvinge, dom gånger jag har kört utan övningsköra skylten därbak har jag inte upplevt fenomenet lika mycket, även om vissa självklart nosar en i asen då också...

998cc
27 juni 2008 · 872 Inlägg

folk som inte blinkar.
folk som tränger sej.
folk som kör in i rondellen eller korsningen och blockerar genom att dom måste stanna för det e kö så alla som bara ska gemnom rondellen eller korsningen utan att dom ska åt samma håll måste stå och vänta helt i onödan!!!!

If its too loud you are too old!
AeroMalm BMW fantast
27 juni 2008 · 1 172 Inlägg

jävla lastbilar som ska köra om andra jävla lastbilar... bör avr förnbud för dem att kröa om vartandra på vissa stäckor vissa tider... idioti när en lasbilar påbörjar en omkörning av 3 andra lastbialr på rad.. händer väldigt ofta tycker jag...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Don_Juan
27 juni 2008 · 4 Inlägg

Att det fortfarande inte är tillåtet att köra med dimljusen. Why not!? De är ju inte direkt bländande helljus! När ska det vara okej att ha dom påslagna egentligen? Vem avgör när det är dimmigt nog? Det är väl en alltför subjektiv bedömning för att det ska fungera som lagstiftning, eller? Spinn gärna vidare på den tråden!

sandzoo
27 juni 2008 · 2 072 Inlägg

AeroMalm skrev:
jävla lastbilar som ska köra om andra jävla lastbilar... bör avr förnbud för dem att kröa om vartandra på vissa stäckor vissa tider... idioti när en lasbilar påbörjar en omkörning av 3 andra lastbialr på rad.. händer väldigt ofta tycker jag...

håller me dej.. och 100åringar som kör minst 20km/h för sakta..grrrr...

Sandzoo i da house
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang