DLS Polisradio

MrAndybandy
16 juni 2008 · 30 Inlägg

Undrar vad man kanfå för en helt komplett och välskött dls direct med allt som boxen,syrenhet,antenn,högtalare .. ?? någon som vet???

Muskler mäts i kubiktum..!
Tiger1978 Fattig student
16 juni 2008 · 1 282 Inlägg

Kolla tradera.. brukar finnas rätt många..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Merclone Leg. Spådam
16 juni 2008 · 816 Inlägg

Inte särskilt mycket i Sverige längre, eftersom här inte finns någon efterfrågan då polis (och räddningstjänst m.m) bytt system så det inte går att lyssna längre. Jag antar att det är därför du vill göra dig av med det? I bästa fall (för din del, inte köparen) så kan det finnas personer som inte känner till detta och vill köpa ändå.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
nuffe I brist på annat :)
3 mars 2009 · 526 Inlägg

Lånar tråden då det finns ganska så många trådar om polisradios.... Men hur som helst:
Jag har inte supermycket pengar att investera i en polisradio men skulle vilja ha ett tips på en PRISVÄRD radio :-)

Vad har DU för scanner och vad betalade du för den?

alain www.bimmerpower.org
3 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Här har du lite som du kanske kan gå efter.
http://www.allaannonser.se/hitlist.php? … 8&y=35

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
nuffe I brist på annat :)
3 mars 2009 · 526 Inlägg

Swedenrockers skrev:

nuffe skrev:
Lånar tråden då det finns ganska så många trådar om polisradios.... Men hur som helst:
Jag har inte supermycket pengar att investera i en polisradio men skulle vilja ha ett tips på en PRISVÄRD radio :-)

Vad har DU för scanner och vad betalade du för den?

Två st DLS-200C, den ena var gratis den andra gav jag 300:- för på loppmarknad.
Prisvärt? Det blir det först då man vet att de man vill lyssna på inte kör RAKEL, dvs digitalt krypterat.

RAKEL har varit på tapeten ett bra tag och övergången är på väldigt lång sikt dvs. analog radio används fortfarande....

DLS radios är ju lite old men tänkt om man kunde investera i en handscanner, är detta en bra investering?

Stefan Varberg Supraman
3 mars 2009 · 2 300 Inlägg

Jo du kan nog få upp till en tusing för en dls 200 mer för direct serien.

Jo rakel har gjort att sändningara minskar men troligtvis kommer det grejer för avlyssning av det med då rakel är ett lättbrutet system i grunden.

Köper man en scanner så har man roligt i några år iaf och räddningstjänst och taxi ligger kvar i analoga länge till.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Nafets86
4 mars 2009 · 821 Inlägg

hur man ska kunna lyssna av rakel ser jag som just nu en svår uppgift.
Då det inte längre går via radio utan telefon! Dvs att de som berörs av uppgiften pratar med varandra via telefoner. Tantgul (ambulansen) här i stan har precis likadant..

Så lyckas någon lyssna av rakel så vill jag vara den första att få höra det smile

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Stefan Varberg Supraman
4 mars 2009 · 2 300 Inlägg

sengstr skrev:
hur man ska kunna lyssna av rakel ser jag som just nu en svår uppgift.
Då det inte längre går via radio utan telefon! Dvs att de som berörs av uppgiften pratar med varandra via telefoner. Tantgul (ambulansen) här i stan har precis likadant..

Så lyckas någon lyssna av rakel så vill jag vara den första att få höra det smile

Det kommer grejer tid nog.
Polisen hade chans att tillsammans med övriga nordiska länder att utveckla och köpa ett bra system men dom e väl för dumma för sitt eget bästa.

Allt går att avlyssna, det handlar bara om kodningen.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Nafets86
4 mars 2009 · 821 Inlägg

visst. allt går att avlyssna men rakel kommer bli en svår nöt att knäcka.

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Johnsson_T
4 mars 2009 · 156 Inlägg

det går att lyssna på polisen fortfarande men nästa år byter dom, i storstäderna kanske dom redan bytt men i småstäderna funkar de

no_fake
4 mars 2009 · 865 Inlägg

jag brukar lyssna på polisen osv köpte bara en polis radio sen hämta jag koderna från nätet sen vart det bara att lyssna...

Darksoul1982 Mustang V8 Power
4 mars 2009 · 31 Inlägg

Framförallt så är det lite roligt med RAKEL då det är en digital kryptering och
för att lyssna krävs det en nyckel. Om någon knäcker den så är det bara att
byta. Då står buset på ruta 1 igen.

Kör man med rullande nyckel så blir det riktigt svårt smile

Om det finns något viktigare än mitt ego, vill jag att det spåras upp och dödas!
Ford Mustang GT "Convertible" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang