Felkod 121 i sockel 2- volvo 745 gl 89

Hoegwall
18 juni 2008 · 133 Inlägg

Ja, vad finns det mer att tillägga än det som står som ämne.
Min bil vill inte vara med mig längre. Han får för sig att dö precis när han själv vill.
Så fort man rör gasen vid ett sånt tillfälle dör bilen helt och svarar ej på gasen.
Kollar man i handsboken står det "signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller är felaktig"
Vart sitter denna givare? Och vad är lösningen på problemet, eller kommer jag vara tvungen att byta den?
Är väldigt tacksam för svar då jag är i behov av bilen varje dag.
Mvh Veronica

Senast redigerat av Hoegwall (18 juni 2008)

If you don't live for something, you'll die for nothing
Fixaren
18 juni 2008 ·

1-2-1 Signal från luftmassamätare

Så probemet är troligen att luftmassemätaren e kass eller att du dragit ur kontaktstycket

luftmassemätaren sitter efter luftfilterboxen, en rund historia med 5kablar i wink

Senast redigerat av Fixaren (18 juni 2008)

Hoegwall
19 juni 2008 · 133 Inlägg

Jag vet ju att den kan börja krångla... har hört många som har haft det problemet, men brukar det vara det symptomet??

för jag har inte dragit ur kontaktstycket iaf wink eller ja, inte medvetet!

If you don't live for something, you'll die for nothing
Fixaren
19 juni 2008 ·

japp du kan få det problemet, prova att dra ut det kontakt stycket, (har för mig att volvon startar ändå för att den går in i så kallat limp home mode) startar den då och funkar så byt luftmassemätaren. Men ja kan inte svära på att det funkar. Kolla på skroten annars, tror inte dom ska ha mycket för en sådan, glöm inte o kolla på luftmassemätaren vad det är för nummer bara det e bra om dom är samma...

Hoegwall
19 juni 2008 · 133 Inlägg

Jag drog ur kontakten, när jag provade att gasa då, så gjorde han likadant som han gör när han inte vill vara med mer... så jag rengjorde lite både vid insug, givaren och filtret samt att jag gjorde rent kontaktstycket lite.. nu verkar han gå bra... men han har ju försvånads innan! Tack för hjälpen smile

If you don't live for something, you'll die for nothing
Fixaren
20 juni 2008 ·

wink vassego,

johnny_Rebel The south shall rise again
20 juni 2008 · 39 Inlägg

Hade samma fel på  min 850,så jag bytte tryckgivaren sen så har det fungerat,vet ej var den sitter på 740

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang