Evo eller Impreza STI

Phaetoon
29 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Jag gillar det elaka leendet på Evon. Vet inte så mycket om bilarna, men jag skulle nog slängt slantarna på en EVO.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
galningombord
29 juni 2008 · 26 Inlägg

ja sär subarun;P har kört min hårt som fan i våt å tort åde e den roligaste bilen som finns hehe.... men va du än väljer så lycka till

MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
29 juni 2008 · 162 Inlägg

EvoJenza skrev:
Subaru har och kommer alltid vara i sämre kvalitet. Men har du mycket pengar så köp en impreza!! Sen har du inte pengarna kvar. tyvärr

Måste få ICKE hålla med dig EvoJenza:
Subaru har och kommer alltid ha bättre kvalitet på sina bilar.
Vilken bils koppling är det som rasar och bytas inom 5000 mil?(Även original effekten klarar den inte) Inte är det Imprezans.
För att citera Jeremy Clarkson (topGear)
-"Evon är en F16 (dataspel) men Imprezan är en F14 Tomcat (fighterbomber) vad säger det dig?
Visst Evo är i vissa tester snabbare,men läs hela testet så står det att de väljer Imprezan ändå.
Varför?, jo för att dessa riskokare håller, vi har lådor med trippla synkringar (STi) som står pall för de mesta av vandalism.Våra kopplingar håller mycket bytt min vid 12000 mil och de var inte snälla smile
Drivlinan är inte hightech men den knakar inte ihop i alla fall.
Nu kommer säkert många Evo anhängare att Tracka ner på mig,då jag skriver detta.
Jag säger inte att man inte skall äga en Evo, de är fina japsar och 4 krafsare, vilka jag gillar, men det du skrev kunde jag inte annat än kommentera på.

För att återknyta till Tråden.
Vilken du väljer är helt upp till dig, du blir säkert nöjd med vilken som, de är bra bilar inget snack om det.

Mvh.MickeMys

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Hockeyfrillan
29 juni 2008 · 277 Inlägg

eller så bygger du en Mitsubaru evo sti alltså en blandning av bilarna

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
Takashi Got VTEC?
30 juni 2008 · 1 593 Inlägg

MickeMys skrev:

EvoJenza skrev:
Subaru har och kommer alltid vara i sämre kvalitet. Men har du mycket pengar så köp en impreza!! Sen har du inte pengarna kvar. tyvärr

Måste få ICKE hålla med dig EvoJenza:
Subaru har och kommer alltid ha bättre kvalitet på sina bilar.
Vilken bils koppling är det som rasar och bytas inom 5000 mil?(Även original effekten klarar den inte) Inte är det Imprezans.
För att citera Jeremy Clarkson (topGear)
-"Evon är en F16 (dataspel) men Imprezan är en F14 Tomcat (fighterbomber) vad säger det dig?
Visst Evo är i vissa tester snabbare,men läs hela testet så står det att de väljer Imprezan ändå.
Varför?, jo för att dessa riskokare håller, vi har lådor med trippla synkringar (STi) som står pall för de mesta av vandalism.Våra kopplingar håller mycket bytt min vid 12000 mil och de var inte snälla smile
Drivlinan är inte hightech men den knakar inte ihop i alla fall.
Nu kommer säkert många Evo anhängare att Tracka ner på mig,då jag skriver detta.
Jag säger inte att man inte skall äga en Evo, de är fina japsar och 4 krafsare, vilka jag gillar, men det du skrev kunde jag inte annat än kommentera på.

För att återknyta till Tråden.
Vilken du väljer är helt upp till dig, du blir säkert nöjd med vilken som, de är bra bilar inget snack om det.

Mvh.MickeMys

och så en sak till EvoJenza, "Sen har du inte pengarna kvar. tyvärr" öh? Kollar du på blocket så ligger STIn och Evo 8:an i ungefär samma prisklass, det finns STI:er som kostar mer än de andra STI:erna men det finns också Evo 8:or som kostar mer än de andra 8:orna, de STi:er o E8:or som kostar mer ligger i ungefär samma prisklass och de som kostar mindre ligger också i ungefär samma prisklass, så jag vet inte vad du menar med att pengarna inte finns kvar??

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
prodrive Avstängd
30 juni 2008 · 962 Inlägg

r2d2artur skrev:
Skulle välja Evon, det är en rallybil ombyggd för gatbruk det är tvärt om med Subarun. Lite mer gediget med evon med andra ord.

Vad va det där för jävla skitsnack?

Opelmadness German cars, quality and beyond
30 juni 2008 · 8 197 Inlägg

Om Imprezan är lika plastig inuti nu som den 03'an jag körde ifjol så skulle iaf inte jag välja en.. Kändes som nån liten billig Hyundai inuti. hmm Men boxern låter skönast iaf,
men jag skulle ta en EVO VI när som helst... Sista snygga EVOn.
Dom nyare ser ju ut som jag vet inte vad.. hmm

Senast redigerat av Irmscher Vectra (30 juni 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
JIMMY85
30 juni 2008 · 100 Inlägg

Evo6 tme klart snyggast av evosarna.
Så ta en evo6 tme om du skall ha någon av dom.
Står sig bäst i pris,dyr i inköp men troligen pengarna tillbaka efter några år
Blir en samlarbil ganska så snart då det ej finns så många tillverkade,
då kommer priserna att gå upp.

EvoJenza
30 juni 2008 · 151 Inlägg

Takashi skrev:

MickeMys skrev:

EvoJenza skrev:
Subaru har och kommer alltid vara i sämre kvalitet. Men har du mycket pengar så köp en impreza!! Sen har du inte pengarna kvar. tyvärr

Måste få ICKE hålla med dig EvoJenza:
Subaru har och kommer alltid ha bättre kvalitet på sina bilar.
Vilken bils koppling är det som rasar och bytas inom 5000 mil?(Även original effekten klarar den inte) Inte är det Imprezans.
För att citera Jeremy Clarkson (topGear)
-"Evon är en F16 (dataspel) men Imprezan är en F14 Tomcat (fighterbomber) vad säger det dig?
Visst Evo är i vissa tester snabbare,men läs hela testet så står det att de väljer Imprezan ändå.
Varför?, jo för att dessa riskokare håller, vi har lådor med trippla synkringar (STi) som står pall för de mesta av vandalism.Våra kopplingar håller mycket bytt min vid 12000 mil och de var inte snälla smile
Drivlinan är inte hightech men den knakar inte ihop i alla fall.
Nu kommer säkert många Evo anhängare att Tracka ner på mig,då jag skriver detta.
Jag säger inte att man inte skall äga en Evo, de är fina japsar och 4 krafsare, vilka jag gillar, men det du skrev kunde jag inte annat än kommentera på.

För att återknyta till Tråden.
Vilken du väljer är helt upp till dig, du blir säkert nöjd med vilken som, de är bra bilar inget snack om det.

Mvh.MickeMys

och så en sak till EvoJenza, "Sen har du inte pengarna kvar. tyvärr" öh? Kollar du på blocket så ligger STIn och Evo 8:an i ungefär samma prisklass, det finns STI:er som kostar mer än de andra STI:erna men det finns också Evo 8:or som kostar mer än de andra 8:orna, de STi:er o E8:or som kostar mer ligger i ungefär samma prisklass och de som kostar mindre ligger också i ungefär samma prisklass, så jag vet inte vad du menar med att pengarna inte finns kvar??

Var nog lite otydlig och på ett dåligt humör när jag skrev detta.
Först får jag VÄL be om ursäkt i fall någon kände sig kränkt roll det jag menade med att inte ha så mycket pengar kvar var att den är dyr i drift. Hög bensinförbrukning Dyrare i försäkring dyrare i verkstadsynpunkter. Vad Clarkson säger borde du inte lyssna på då vi pratar om en britt som är en mycket kunnig motorkännare men också en man som byggde en limo Fiat panda och byggde en cabbe av en minibuss. Vad han säger borde du nog ta med en stor näve salt.
Åter till tråden ta den du vill ha. Det är ju du som ska köra den. Lycka till. Du blir nog nöjd med vilken som

Volvo 940 "Drifting-släde" (1991)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
30 juni 2008 · 1 312 Inlägg

Hmmm stog i de valet för et tag sedan jag med.  Men dom rykterna som jag hörda va:
1. EVO leverarar typ 320-330 hk om du bara bytar avgassystem nfrån turbon och hela vägen.
2. Evon har ju Lanch controll
3. Finns så många Subaru(sar)
4. Evon skulle palla mera i väde koppling och växellåda

Nackdelen  med EVOn
1. Dyrare försäkring

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
Qwaffe Halvfinsk Norrman från Sverige
30 juni 2008 · 586 Inlägg

Hockeyfrillan skrev:
eller så bygger du en Mitsubaru evo sti alltså en blandning av bilarna

Haha klockrent big_smile Riktigt go blandning big_smile
Ja själv vet jag inte vad jag hade valt. Dom känns på sätt och vis lika, fast ändå absolut inte. Med Evo känns det för mig roligare att lägga ner tid på att göra dt riktigt snygg utvändigt med snygg lack och widebody osv, Medans Subaru är mer som den bilen man vill ha om man vill släppa loss som fan ute på gruset. Dock är båda bilarna nästan lika bra på båda, bara det att den ene har det den andra inte har big_smile Kanske va svårt att hänga med, kan ta det igen om nån blir arg och hoppar från älvsborgsbron big_smile

Ableton Live
BMW 520d e39 "Diplomaten" (2000)
chimmy
30 juni 2008 · 97 Inlägg

sov på saken, den första bil du tänker på när du vaknar tar du ;D
iofs Evon ALLA gånger om!
får man välja båda ? big_smile

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
Ziggs Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
30 juni 2008 · 1 312 Inlägg

kolla: http://www.youtube.com/watch?v=Seuvqhrsjwo
Spola fram till 3.20
Topgear vet va dom snackar om!

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/
Subaru WRX STi "V.2" (2016)
golf88
30 juni 2008 · 956 Inlägg

själv gillar jag evon upp till evo6..
stog det mellan en evo 6 och en impreza hade jag lätt valt evon..men i det här fallet väljer jag imprezan

eldus veldus
Audi A6 (2017)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
30 juni 2008 · 162 Inlägg

sebbanboy14 skrev:
Hmmm stog i de valet för et tag sedan jag med.  Men dom rykterna som jag hörda va:
1. EVO leverarar typ 320-330 hk om du bara bytar avgassystem nfrån turbon och hela vägen.
2. Evon har ju Lanch controll
3. Finns så många Subaru(sar)
4. Evon skulle palla mera i väde koppling och växellåda

Nackdelen  med EVOn
1. Dyrare försäkring

Hallå Sebbanboy14!
Ännu en 4 krafs kompis, kul med snabba vinterbilar med..smile

Vem slog i dig att en Evo leverar 320-330 hästar med enbart Catback  system?
Om du skall upp där och leka måste du mappa om styrsystemet då det går in i så kallat failsafe "limphome" eller vad nu Mitsubishi döpt sitt till.ECU´n gillar inte läget och håller tillbaka ladd och bränslet för att ha "koll" på läget.
Det som garanterat åker upp eb bra bit med Catback är först vridet.Med en downpipe också får du snabbare spool up men en Ecu mappning är att rekommendera.
En Evo 6:a hade 280 Hk "officellt" lite mera hade den allt.
En Evo 7-9 Hade samma pollar som en STi 01-05 alltså 265 Hk "officiellt" samt den var långsammare 0-100 knyck.
Jag tvivlar starkt på att "enbart" avgas gör 60-65 Hk.

Ha det gott
Underbart att det finns 3 läger Impreza samt Evo och sedan de som inte kör någon av dem men ändå verkar kunna mer om dem än oss som lirat boxer i 8 år nu..!

Mvh.MickeMys

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
prodrive Avstängd
30 juni 2008 · 962 Inlägg

sebbanboy14 skrev:
2. Evon har ju Lanch controll

Ja LC är ju verkligen en av dom allra viktigaste funktionerna i en gatbil lol

Både launch control och anti lag går ju att fixa i Impreza också med en mappning...

Gaslasse Indrivare/torped
1 juli 2008 · 149 Inlägg

Har alltid varit kär i dessa två bilar, allt sedan Colin McRae och Tommi Mäkinen rattade omkring sina bestar i skogar, på berg och på Svenska isar. Enligt vad jag har förstått sedan dess så skulle jag nog välja... ja, vilken? Skulle jag gå in för att trimma ordentligt så skulle jag nog välja evon, av den enkla anledningen att det finns få Subaruboxers med 600 hk. Anledningen till detta kan man väl kanske lista ut att det är för att det inte håller.

DOCK! Så skulle jag nog välja en Impreza om jag skulle göra mindre modifikationer. Jag har åkt både WRX STi från 03 eller nåt, och en GT från -99 med allehanda snask på som större frustkringla och lite annat godis. Vad jag vet för ett faktum är att dessa har grotesk väghållning på asfalt, och att de är helt tokroliga bilar!

Du får ju "känna efter och klämma" etc och bestämma dig själv smile Så här skulle nog jag ha gjort iaf tongue

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
pale Mensa -09
1 juli 2008 · 132 Inlägg

Skoj läsning wink

Tror inte du blir missnöjd vilken bil du än tar.  Skit i vad folk säger och åk och prova de olika modellerna du är intresserad av. När jag skulle köpa bil stod det mellan "sti pse" och "evo 6 tme". Detta då jag inte ville ha någon modell av subaru som alla andra har och bland evo-gänget så är det 6an som är EVO för mig.
Dock har jag alltid varit en evo kille sen man satt och hejade framför tvn så valet blev lite pga kärlek.  Evon känns lite ovanligare också tycker jag. Går nog 20 subbor på 1 evo om man börjar räkna bilar som man träffar på i trafiken.
Nu har jag min ute på annons då det är husköp på gång, går inte en dag utan att man räknar på alla möjliga alternativ för att behålla den samtidigt men det känns lite som en omöjlighet just nu då det är en hel del som måste köpas. Har jag möjlighet efter ett år eller något så kommer det garanterat stå en TME på uppfarten igen smile

Så ut och provkör,

mvh,
Patrik

Senast redigerat av pale (1 juli 2008)

Röda bilar är SNABBAST!
Kastell
1 juli 2008 · 74 Inlägg

Evo helt klart , då blir du inte missnöjd. Subarun blir mycket omfattande för att får den gå riktigt bra. mitt block byttes mmm på subarun, men evon har du bra snurr i vid bpu, rekommenderar att köra med autronic. men alla tycker vi olika.

Dream Came True .......... But will it Last.......
CarCass CarCass
2 juli 2008 · 627 Inlägg

Jag valde iallafall att köpa evo. Välj den som känns bäst helt enkelt.

Kom ihåg att högerstyrt är kul smile


prodrive skrev:

sebbanboy14 skrev:
2. Evon har ju Lanch controll

Ja LC är ju verkligen en av dom allra viktigaste funktionerna i en gatbil lol

Har haft en del nytta av min wink Såg att du inte ens hade körkort så du kan väl inte veta..?

Senast redigerat av StaunteD (2 juli 2008)

Join the Evolution
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang