Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

VictorW Medlem 34530
28 januari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Samma här ;P   och skulle det vara lite för kallt får man jobba sig varm och rikta fläkten mot den härdande plasten
;P

Har du funderat på nån annan Lack Victor??

Funderat har man väl, men jag vill behålla den röda färgen. Däremot så står ju en hellack av bilen högt på önskelistan big_smile



RPMDennis skrev:
Får man fråga är 2 kompnents båt färg dyrt?? E de enda du lägger på för att få allt att lossna lätt eller har du nå vax med? Ha de bra och lycka till med allt  //Dennis

Det är ju inte jättebilligt, tror jag sett 1liters burkar med härdare för ca 450:- Det stämmer lägger ett gäng lager med vax oxå smile


// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
gentoo
28 januari 2009 · 569 Inlägg

Du kanske skulle satsa på en Pink Lady den här säsongen? smile

Byggfläkt i all ära, men det är stora hål i garagedörrarna så jag behöver lite hjälp från solen utifrån också smile

Björn J - Projekttråd V40
VictorW Medlem 34530
29 januari 2009 · 908 Inlägg

gentoo skrev:
Du kanske skulle satsa på en Pink Lady den här säsongen? smile

Byggfläkt i all ära, men det är stora hål i garagedörrarna så jag behöver lite hjälp från solen utifrån också smile

njae, rosa är ju inte min favoritfärg direkt wink Stora hål i garagedörrarna är inget problem, jag vet massor av firmor som säljer gipsskivor. Annars kan du ju plasta igen hålen big_smile

Btw du är välkommen o hälsa på när du är i närheten, bara du ringer först så jag hinner städa upp lol

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
29 januari 2009 · 1 892 Inlägg

Okej, ja röd är ju en jäkla fin färg, och din red Lady passar fint i rött tongue
Hur går det med slip och speckel-mantrat=? ;P
Mvh/mats

tompa-k Billjuds byggare
29 januari 2009 · 139 Inlägg

Fan vad det ser ut att bli Victor tongue
Jag ska ta och ta lite nya tag med Sandras stötfångare nu tänkte jag big_smile
Vi hörs

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
Aaaaaaalm
30 januari 2009 · 584 Inlägg

Satan va snyggt de blir big_smile

Saab 4 Life!
Saab 99 GL CAB "Cabben" (1982)
Rquired Allmänt envis
30 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Behåll bilen röd, alla vet att sportbilar är röda tongue wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
VictorW Medlem 34530
30 januari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Okej, ja röd är ju en jäkla fin färg, och din red Lady passar fint i rött tongue
Hur går det med slip och speckel-mantrat=? ;P
Mvh/mats

Jag tror det skulle kännas konstigt att byta färg på bilen, vi får väl se vad som händer när man byter bil om några år eller så wink

Spackla o slipa mantrat har jag inte hunnit med denna vecka, då frugan varit sjuk och har varit borta 2 kvällar på inflytande råd för förskoleföräldrar.

Men hoppas på några timmar imorgon big_smile


tk skrev:
Fan vad det ser ut att bli Victor
Jag ska ta och ta lite nya tag med Sandras stötfångare nu tänkte jag
Vi hörs

Hoppas ju att det blir lika bra när det är färdigt wink Men jag tror du glömde ett ord i din första mening smile gör det och ställ den sen i vardagsrummet, så den är skyddad från fukt wink Absolut, och det var inte Magnus jag körde mot, det var någon kille som heter Joachim.


Aaaaaaalm  skrev:
Satan va snyggt de blir

Tackar!


Då så, har ju inte blivit någon tid i veckan, så ni får klara er med bilderna på motorhuven. Tyvärr så tror jag att det blir lite knivigt att få till motorhuven som jag vill. Är ju inte så van vid att jobba med metall, men skam den som ger sig. Nya utmaningar är ju alltid kul.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557206_pbryiw.jpg
Började med att märka ut där det inte fanns några balkar




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557209_tp9u1e.jpg
Slipade bort den första spacklingen, sorry ScottaN wink




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557215_c6nq3g.jpg
Tejpade upp lite för att se om det blev bra




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557217_7wp4he.jpg
Spacklade igen huvemblemet




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557218_3gqarr.jpg
Ytterligare lite spackel




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557221_kl1xqf.jpg
Då har man satt sågen i huven, var lite nervigt men det gick bra...




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557223_e7wm58.jpg
Nere på varvet för lite svetsjobb




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557227_rz6sis.jpg
Kjell hjälper mig svetsa




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557230_gakqgd.jpg
Så här vart det, "lite finjustering" så blir det bra




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/557234_cip4r2.jpg
Rostskyddsfärg, så det inte börjar rosta när den får stå ett tag utan att jag ägnar den en tanke...

Det var allt denna gång, med lite tur så blir det färskare bilder imorgon.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
VictorW Medlem 34530
30 januari 2009 · 908 Inlägg

Rquired skrev:
Behåll bilen röd, alla vet att sportbilar är röda tongue wink

så sant, dessutom har jag hört att röda bilar är snabbast big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
gentoo
30 januari 2009 · 569 Inlägg

VictorW skrev:

Rquired skrev:
Behåll bilen röd, alla vet att sportbilar är röda tongue wink

så sant, dessutom har jag hört att röda bilar är snabbast big_smile

// Victor

Min bil är varken röd, snabb eller Saab, men den får duga så länge tongue Har aldrig tyckt om Saab egentligen men efter att ha sett din och Krutmats 9-5:or så har jag allt ändrat mig.

Jag lovar att titta förbi när jag är i närheten smile

Björn J - Projekttråd V40
Danne8331
30 januari 2009 · 649 Inlägg

update!! Vill se fronten och bakspoilern lackad och klar monterad smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
VictorW Medlem 34530
31 januari 2009 · 908 Inlägg

gentoo skrev:

VictorW skrev:

Rquired skrev:
Behåll bilen röd, alla vet att sportbilar är röda tongue wink

så sant, dessutom har jag hört att röda bilar är snabbast big_smile

// Victor

Min bil är varken röd, snabb eller Saab, men den får duga så länge tongue Har aldrig tyckt om Saab egentligen men efter att ha sett din och Krutmats 9-5:or så har jag allt ändrat mig.

Jag lovar att titta förbi när jag är i närheten smile

Det är ok, du verkar ju helt ok trots att du kör Volvo lol Alltid kul att kunna omvända någon wink Du är så välkommen.



Toyotagalen skrev:
update!! Vill se fronten och bakspoilern lackad och klar monterad smile

Ja vem vill inte det wink Men just nu så jag inte fått någon tid till att hålla på. Frugan har varit dålig, så jag har fått fixa allt och det blir en del med hus och två barn  4½, 7½. Dessutom så har vi ju hästarna oxå.

Med lite tur blir det en del gjort imorgon, ska dessutom hinna leverera en del av prylarna jag sålt.

MEn kan ju bjuda på en bild på vad jag handlat till bilen idag. Kan någon gissa vad det ska vara till big_smile






https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/558238_zxgd9k.jpg
Undrar vad man kan göra med dessa???


Vill bara säga en sak till:

Krutmats till Elmia 2009! (inte för att jag vill sätta press på dig, men din bil blir så grym att den verkligen hör hemma där!)

over and out...
Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Rquired Allmänt envis
31 januari 2009 · 12 512 Inlägg

VictorW skrev:

gentoo skrev:

VictorW skrev:
så sant, dessutom har jag hört att röda bilar är snabbast big_smile

// Victor

Min bil är varken röd, snabb eller Saab, men den får duga så länge tongue Har aldrig tyckt om Saab egentligen men efter att ha sett din och Krutmats 9-5:or så har jag allt ändrat mig.

Jag lovar att titta förbi när jag är i närheten smile

Det är ok, du verkar ju helt ok trots att du kör Volvo lol Alltid kul att kunna omvända någon wink Du är så välkommen.

Vill bara säga en sak till:

Krutmats till Elmia 2009! (inte för att jag vill sätta press på dig, men din bil blir så grym att den verkligen hör hemma där!)

over and out...
Victor

Och du verkar helt ok trots att du kör Saab (var bara tvungen wink )
Ang. krutmats, skulle man inte kunna få ställa ut ett projekt? tongue Den hade varit läcker även i spackel

Senast redigerat av Rquired (31 januari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
VictorW Medlem 34530
31 januari 2009 · 908 Inlägg

Rquired skrev:

VictorW skrev:

gentoo skrev:

Min bil är varken röd, snabb eller Saab, men den får duga så länge tongue Har aldrig tyckt om Saab egentligen men efter att ha sett din och Krutmats 9-5:or så har jag allt ändrat mig.

Jag lovar att titta förbi när jag är i närheten smile

Det är ok, du verkar ju helt ok trots att du kör Volvo lol Alltid kul att kunna omvända någon wink Du är så välkommen.

Vill bara säga en sak till:

Krutmats till Elmia 2009! (inte för att jag vill sätta press på dig, men din bil blir så grym att den verkligen hör hemma där!)

over and out...
Victor

Och du verkar helt ok trots att du kör Saab (var bara tvungen wink )
Ang. krutmats, skulle man inte kunna få ställa ut ett projekt? tongue Den hade varit läcker även i spackel

he he. Känns väl lite som att jag la upp för den straffsparken big_smile

Håller helt med dig, borde finnas möjlighet för de som håller på med projekt att visa upp hur långt de kommit. Vilket vore ännu intressantare faktiskt, då man har möjlighet att se hur grundarbetet är gjort.

// victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
VictorW Medlem 34530
1 februari 2009 · 908 Inlägg

Har inte hänt så mycket idag, var o slipade på bakre stötfångaren. Det blir snart dax för att spackla med finspacklet smile

Var i Norrköping idag o lämnade av frugan, passade på att leverera fälgarna jag sålt. har haft rensing i garaget smile så nu har jag inga sommarfälgar kvar till bilen, vilket gör att jag MÅSTE köpa nya. det finns ingen återvändo big_smile

Handlade denna idag, då den andra dremeln lagt av, den "dog" idag.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/559068_54x5yr.jpg

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
gentoo
1 februari 2009 · 569 Inlägg

VictorW skrev:
Har inte hänt så mycket idag, var o slipade på bakre stötfångaren. Det blir snart dax för att spackla med finspacklet smile

Bilder!! big_smilebig_smile

..så nu har jag inga sommarfälgar kvar till bilen, vilket gör att jag MÅSTE köpa nya. det finns ingen återvändo big_smile

Vad blir det för några fälgar nudå? smile

Handlade denna idag, då den andra dremeln lagt av, den "dog" idag.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/559068_54x5yr.jpg

Rip.
Är den där bra? Funderar på att skaffa något liknande, var den dyr? smile

Björn J - Projekttråd V40
VictorW Medlem 34530
1 februari 2009 · 908 Inlägg

Har inte hunnit testa den än, den kostade 199:- på Jula.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
1 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Jag tackar så OTROLIGT mycket för eran stöttning!! 
jag ska sova på saken...  imorrn kanske jag slänger ihop en ansökan,
Fy fan vilken snygg huv Victor!!!   jag tyckte jag kände igen gripen och den blå färgen big_smile  Scottan.. big_smile
Svetsade du för emblemet något eller blev det baar spackel? jag vet inte hur jag ska göra, men tänkte lägga igen det, behöver hjälp med tillvägagångsättet big_smile

Mvh/Mats

VictorW Medlem 34530
1 februari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Jag tackar så OTROLIGT mycket för eran stöttning!! 
jag ska sova på saken...  imorrn kanske jag slänger ihop en ansökan,
Fy fan vilken snygg huv Victor!!!   jag tyckte jag kände igen gripen och den blå färgen big_smile  Scottan.. big_smile
Svetsade du för emblemet något eller blev det baar spackel? jag vet inte hur jag ska göra, men tänkte lägga igen det, behöver hjälp med tillvägagångsättet big_smile

Mvh/Mats

vassego smile  tackar, hoppas bara att jag lyckas få ordning på den så allt blir slätt o fint. JAg använde kemisk metall, den varianten du knådar. Har ingen aning om det håller, men man måste ju testa smile Men hittills har jag inte sett några tendenser till att det släpper.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
gentoo
2 februari 2009 · 569 Inlägg

VictorW skrev:
... JAg använde kemisk metall, den varianten du knådar. Har ingen aning om det håller, men man måste ju testa smile Men hittills har jag inte sett några tendenser till att det släpper.

Jag lagade ett fjäderben på min gamla 240 med kemisk metall efter att jag hade dragit av en bult till bromsoket. Det höll iallafall tills bilen skrotades smile

Björn J - Projekttråd V40
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang