Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

VictorW Medlem 34530
2 februari 2009 · 908 Inlägg

gentoo skrev:

VictorW skrev:
... JAg använde kemisk metall, den varianten du knådar. Har ingen aning om det håller, men man måste ju testa smile Men hittills har jag inte sett några tendenser till att det släpper.

Jag lagade ett fjäderben på min gamla 240 med kemisk metall efter att jag hade dragit av en bult till bromsoket. Det höll iallafall tills bilen skrotades smile

Det låter ju bra, då finns det en förhoppning om att det kommer att hålla big_smile

Ficka denna avi med posten idag, någon som kan gissa vad som är beställt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/559782_hamswa.jpg

Svaret kommer senare ikväll wink

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Danne8331
2 februari 2009 · 649 Inlägg

Hämtas hos: Ica nära Delfinen

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
krutmats
2 februari 2009 · 1 892 Inlägg

gissar på nya sänkfjädrar big_smile

VictorW Medlem 34530
2 februari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
gissar på nya sänkfjädrar big_smile

Inga sänkfjädrar, men detta var det smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/560030_rhqnhb.jpg
Powerflex A-bussningar





https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/560031_zsfc6s.jpg
Nya dimljus

Roligare än så vart det inte idag smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
2 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Det var helt klart roligt nog tongue
underbara bussningar o dimljus, blir finemang det där du Victor wink

Aerocombi Xenoholic
2 februari 2009 · 2 559 Inlägg

krutmats skrev:
Jag tackar så OTROLIGT mycket för eran stöttning!! 
jag ska sova på saken...  imorrn kanske jag slänger ihop en ansökan,
Fy fan vilken snygg huv Victor!!!   jag tyckte jag kände igen gripen och den blå färgen big_smile  Scottan.. big_smile
Svetsade du för emblemet något eller blev det baar spackel? jag vet inte hur jag ska göra, men tänkte lägga igen det, behöver hjälp med tillvägagångsättet big_smile

Mvh/Mats

Skär till en lagom plåt, o så passa på o lägg igen hålen till spolarna med, det gjorde jag wink
Men ta det lugnt med svetsen, plåten slår sig j.....t lätt mad
Hoppas vi ses på nån träff i sommar Mats o Viktor big_smile

Mvh Aerocombi

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
krutmats
2 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Okej, tack för tipset.. ska nog passa på medans jag har svetsen hemma ;P
Ja vi kommer o ses, garanterat big_smile
Bara du presenterar dig, för jag känner nästan alla bara genom nätet. bara träffat Jimmy (volvo240R ) o Björn (gentoo ) i verkligheten, resten av mina kompisar har jag inte träffat big_smile

Aerocombi Xenoholic
2 februari 2009 · 2 559 Inlägg

krutmats skrev:
Okej, tack för tipset.. ska nog passa på medans jag har svetsen hemma ;P
Ja vi kommer o ses, garanterat big_smile
Bara du presenterar dig, för jag känner nästan alla bara genom nätet. bara träffat Jimmy (volvo240R ) o Björn (gentoo ) i verkligheten, resten av mina kompisar har jag inte träffat big_smile

Ok. Har som mål att bli klar till EDPS i Emmaboda i mitten på maj, men ni kanske inte åker så långt med era pärlor wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
krutmats
2 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Aerocombi skrev:

krutmats skrev:
Okej, tack för tipset.. ska nog passa på medans jag har svetsen hemma ;P
Ja vi kommer o ses, garanterat big_smile
Bara du presenterar dig, för jag känner nästan alla bara genom nätet. bara träffat Jimmy (volvo240R ) o Björn (gentoo ) i verkligheten, resten av mina kompisar har jag inte träffat big_smile

Ok. Har som mål att bli klar till EDPS i Emmaboda i mitten på maj, men ni kanske inte åker så långt med era pärlor wink

Har jag den klar så nog skulle jag kunna komma big_smile

weser bil intreserad anläggare
2 februari 2009 · 467 Inlägg

har läst igenom hela tråden nu.
fan va bra kolarna blir:D

//mackan

gentoo
2 februari 2009 · 569 Inlägg

Alltid kul med paket! smile ...ICA Delfinen, nästan så att man saknar Krokek lite, måste dra mig ditåt snart känner jag, men nu ska jag dra mig till sängen smile

Björn J - Projekttråd V40
VictorW Medlem 34530
3 februari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Det var helt klart roligt nog tongue
underbara bussningar o dimljus, blir finemang det där du Victor wink

Jag hoppas ju på det, 2/3 åker bussningarna på, då byts även multiremmen mm


Aerocombi skrev:

krutmats skrev:
Jag tackar så OTROLIGT mycket för eran stöttning!! 
jag ska sova på saken...  imorrn kanske jag slänger ihop en ansökan,
Fy fan vilken snygg huv Victor!!!   jag tyckte jag kände igen gripen och den blå färgen big_smile  Scottan.. big_smile
Svetsade du för emblemet något eller blev det baar spackel? jag vet inte hur jag ska göra, men tänkte lägga igen det, behöver hjälp med tillvägagångsättet big_smile

Mvh/Mats

Skär till en lagom plåt, o så passa på o lägg igen hålen till spolarna med, det gjorde jag wink
Men ta det lugnt med svetsen, plåten slår sig j.....t lätt mad
Hoppas vi ses på nån träff i sommar Mats o Viktor big_smile

Mvh Aerocombi

Njae tänkte nog behålla spolarna, eventuellt blir det annan färg på dem. Pga risken för att plåten skulle slå sig, så fick jag lite extrajobb med huven. Hade ju varit lättare att helsvetsa, men då hade det med all säkerhet slagit sig.

Självklart ska vi försöka träffas i sommar, är ju samma som för Mats. HAr ju inte träffat någon av er IRL, förutom ScottaN.


krutmats skrev:
Okej, tack för tipset.. ska nog passa på medans jag har svetsen hemma ;P
Ja vi kommer o ses, garanterat big_smile
Bara du presenterar dig, för jag känner nästan alla bara genom nätet. bara träffat Jimmy (volvo240R ) o Björn (gentoo ) i verkligheten, resten av mina kompisar har jag inte träffat big_smile

Blir väl lite knivigt att göra rent rutan under färd, om det skulle behövas. Elelr har du en bättre lösning på G smile


Aerocombi skrev:

krutmats skrev:
Okej, tack för tipset.. ska nog passa på medans jag har svetsen hemma ;P
Ja vi kommer o ses, garanterat big_smile
Bara du presenterar dig, för jag känner nästan alla bara genom nätet. bara träffat Jimmy (volvo240R ) o Björn (gentoo ) i verkligheten, resten av mina kompisar har jag inte träffat big_smile

Ok. Har som mål att bli klar till EDPS i Emmaboda i mitten på maj, men ni kanske inte åker så långt med era pärlor wink

Beror väl lite på om jag är färdig, har jag köpt hus så finns risken att jag inte kommer även om bilen skulle vara klar wink


weser skrev:
har läst igenom hela tråden nu.
fan va bra kolarna blir:D

//mackan

Tackar.


gentoo skrev:
Alltid kul med paket! smile ...ICA Delfinen, nästan så att man saknar Krokek lite, måste dra mig ditåt snart känner jag, men nu ska jag dra mig till sängen smile

Saknar du verkligen Krokek, denna håla där det inte finns något att göra. det har faktiskt blivit ett fik i gamla postenlokalen. 





Glömde ju säga en sak igår, mina sommarhjul är sålda så jag får nog låta bilen stå på sommaren detta år big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
gentoo
3 februari 2009 · 569 Inlägg

Jämfört med Örebro så är de flesta orter trevligare, men Krokek är alltid så lugnt och skönt. Fik? Då får det bli en kanelbulle där någon dag då smile helgöppet?

Björn J - Projekttråd V40
krutmats
5 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Hur går det här Victor??
Vill se uppdateringar juhhh!!!!!!
nyfiken hur det går för dig!!

Mvh/Mats

VictorW Medlem 34530
5 februari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Hur går det här Victor??
Vill se uppdateringar juhhh!!!!!!
nyfiken hur det går för dig!!

Mvh/Mats

Det har varit alldelse för mycket nu, hoppas på lite tid ikväll. Har beställt några saker till big_smile Så nu har jag snart alla grejer hemma för att kunna göra fronten helt klar för lack.

Men det är ju inte så mycket att visa upp, när man slipar. Det syns ju ingen förändring sad 

Dessutom, så håller jag ju på att leta fälgar och däck wink så det blir inte så mycket tid över. Familjen vill ju träffa mig ibland oxå big_smile


gentoo skrev:
Jämfört med Örebro så är de flesta orter trevligare, men Krokek är alltid så lugnt och skönt. Fik? Då får det bli en kanelbulle där någon dag då smile helgöppet?

Det kan jag ju hålla med om, dessutom så bor ju brorsan i Örebro och det höjer ju inte statusen direkt lol

Vet inte om de har helgöppet, men dyker du upp i maj nå'n gång så har ju svärföräldrarna öppnat sitt fik. Då finns det ett öppet fik 200m från mig wink


Jag lovar att jag ska försöka göra lite ikväll så ni får några nya uppdateringar. (lät ju nästan som att en politiker sagt detdär big_smile )

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
krutmats
5 februari 2009 · 1 892 Inlägg

Har du hittat nå fälgar som verkar intressant??
Vilken storlek lefter du efter?? tongue
Ja familjen vill ju gärna veta att man finns..

här hemma börjar jag bli som Jesus,  många tror att han finns, men ingen har sett han...
big_smilebig_smile

tompa-k Billjuds byggare
5 februari 2009 · 139 Inlägg

Hihi jag har lösningen till dig Victor wink du kan låna mina org 17" Aero hjul wink

Mats det brukar bli så när man har lite för mycket i garaget att göra :S

Volvo V70II "XC70ish" (2010)
VictorW Medlem 34530
5 februari 2009 · 908 Inlägg

krutmats skrev:
Har du hittat nå fälgar som verkar intressant??
Vilken storlek lefter du efter?? tongue
Ja familjen vill ju gärna veta att man finns..

här hemma börjar jag bli som Jesus,  många tror att han finns, men ingen har sett han...
big_smilebig_smile

lollol

Kanske läge att köpa lite blommor o laga middag, så hon får träffa dig. Kan ju bli som en första date wink

Men tycker inte vi ska likna dig vid Jesus, men tycke nog att vi bör kalla dig Kung Mats efter alla dina eminenta o nyskapande lösningar i ditt billbyggande.



tk skrev:
Hihi jag har lösningen till dig Victor wink du kan låna mina org 17" Aero hjul wink

Mats det brukar bli så när man har lite för mycket i garaget att göra :S

Och då vill du säkert ha en "liten" hyra för dessa oxå big_smile

HAr faktiskt hittat några andra, lägger upp dem vid ett senare tillfälle.


Nu har jag inte tid med er längr, för jag lagar mat cool
// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
5 februari 2009 · 8 744 Inlägg

Snyggt gjort med bil datorn! smile Funderar på att stoppa in en i min bil också, vore väldigt skönt att slippa hålla på med CD-skivor och samtidigt ha tillgång till navigator, OBD och internet i bilen. Ditt kjolpaket ser ut att bli snyggt också, hoppas att man får se bilen nån gång i sommar. smile


MVH// Christoffer

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
VictorW Medlem 34530
5 februari 2009 · 908 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Snyggt gjort med bil datorn! smile Funderar på att stoppa in en i min bil också, vore väldigt skönt att slippa hålla på med CD-skivor och samtidigt ha tillgång till navigator, OBD och internet i bilen. Ditt kjolpaket ser ut att bli snyggt också, hoppas att man får se bilen nån gång i sommar. smile


MVH// Christoffer

Blir jag färdig,s å kommer du definitvt att se mig i sommar. Har tyvärr inte OBD än, men tittar på lite olika alternativ.


Har varit ute o slipat + att jag testade nätet som ska sättas dit.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/562905_nkl3v3.jpg




https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/562907_myaowz.jpg

Provmonterade dimljusen, men det känns som att det är fel modell jag fått. Ska testa i helgen igen, när jag har lite mer tid.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang