Är Clas Ohlson's bashögtaler bar?

Jansson-
30 juni 2008 · 113 Inlägg

Jag har funderat på köpa två 12"basar med märket BM BOSCHMANN från Clas Ohlson men vissa säger att det bara är skit och andra säger att det är facktist rätt bra.
Jag vill istortsätt bara att de ska dunka fint till hiphop/Reagge.

Tackar för svar! tongue

Wille
Ford Mondeo (2001)
998cc
30 juni 2008 · 872 Inlägg

det är jbl som bygger högtalarna det bara står boshman på dom,. har ett par inne i huset. spelar bra gör dom

If its too loud you are too old!
B-Body GM B-Body Nörd
30 juni 2008 · 370 Inlägg

har sånna som data högtalare och dom spelar riktigt bra

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08
Jansson-
30 juni 2008 · 113 Inlägg

Okej nicenice för har inge lust å läggga onödigt mycke pengar på högtalare när jag själv nästan hälldre lyssnar på motorljudet:P

Wille
Ford Mondeo (2001)
Phaetoon
30 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Köp hellre EN bra 12:a än 2 lite sämre.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
30 juni 2008 · 8 156 Inlägg

Kolla in Kenwoods KFC-W112S för kring 500:- styck. Mer kräm och spelar lägre (mer djupbas) än B.
Carpower CRB-12TC kostar någon hundralapp mer, men är också ett bra val.

Stirra dig inte blind på effekten heller. 500 W (165 W RMS). Förhållandet mellan max watt och rms är lite väl stort tycker jag.

Kolla in den här tråden också:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=4684

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Lonefox Bad music kills good sound
1 juli 2008 · 7 241 Inlägg

Phaetoon skrev:
Kolla in Kenwoods KFC-W112S för kring 500:- styck. Mer kräm och spelar lägre (mer djupbas) än B.
Carpower CRB-12TC kostar någon hundralapp mer, men är också ett bra val.

Stirra dig inte blind på effekten heller. 500 W (165 W RMS). Förhållandet mellan max watt och rms är lite väl stort tycker jag.

Kolla in den här tråden också:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=4684

Den Carpowerbasen kan jag själv gå i god för.
Monterade en i kompisens BMW i en 40l sluten låda och den spelar riktigt trevligt med sina 200W den matas med.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Decibel
1 juli 2008 · 2 911 Inlägg

998cc skrev:
det är jbl som bygger högtalarna det bara står boshman på dom,. har ett par inne i huset. spelar bra gör dom

Bara för att JBL bygger prylarna så säger det NADA NULL ZIP om likheten dem imellan, eller om dom är bra.

Dock kan jag tillägga att Classes basar tål mer än MDS junket iaf.

stahre
1 juli 2008 ·

jag hade deras 5,25 och 6,5 tummare i min bil förut, jag tycker inte att dom spelade så jätte bra, vet iofs inte hur en större bas dunkar men ändå...

Jansson-
1 juli 2008 · 113 Inlägg

Okej men de lär ju va prisvärt liksom 400kr eller vad de är är endå ingen som lyssnar på musik specielt offta men eftersom de är första bilen vill man ju endå ha nåt bättre en orginal:D

Wille
Ford Mondeo (2001)
Brandis Diktator
1 juli 2008 · 968 Inlägg

jag har deras i min bil, funkar utmärkt för lågt pris = mer till annat på bilen wink kostade liksom typ 1500 spänn för ett ljudsystem som funkar shysst och får flickvännen att hellre ha avstängd stereo än påslagen = bra för pengarna

998cc
1 juli 2008 · 872 Inlägg

Decibel skrev:

998cc skrev:
det är jbl som bygger högtalarna det bara står boshman på dom,. har ett par inne i huset. spelar bra gör dom

Bara för att JBL bygger prylarna så säger det NADA NULL ZIP om likheten dem imellan, eller om dom är bra.

Dock kan jag tillägga att Classes basar tål mer än MDS junket iaf.

jag köpte sådana basar och lämade in dom för mätning så jag viste vilken lådvolym somvar bäst hos en jbl handlare och han sa att det var samma fabrik dom byggdes i med ett stort förvånat ansiktutryck, så det är väll där likgheterna slutar, det fins ingen likadan högtalare va jag vet. men boshman har ju ändå frågat jbl om hjälp med att ta fram produkten och bygga den, klart att dem inte e bättre eller lika bra som jbl. men dem har har ändå tatts fram av folk som vet vab dom gör.

If its too loud you are too old!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang